Dergi; iletişim, medya, sinema, halkla ilişkiler, reklamcılık, görsel iletişim tasarımı ve yeni medya ürünlerinin üretildikleri coğrafyanın kültürel, sosyal, ekonomik, tarihsel verileri ile ilişkilendirerek, bağlamsal, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası bir anlayışla kavranmasını sağlayan kuramsal ve uygulamaya yönelik akademik çalışmaları yayınlamak üzere tasarlanmış hakemli, elektronik, uluslararası bir dergi olmayı amaçlamaktadır.
Hedefi, iletişim bilimleri ile sosyal ve beşeri bilimler ve sanat dalları arasında köprü kurarak, geleneksel ve yeni medya, sinema, halkla ilişkiler, reklamcılık, görsel iletişim tasarımı alanlarının kuramsal ve pratiğe yönelik bilgi birikimi ve gelişiminin, farklı sosyal ekonomik gruplar, kimlikler, sosyal, siyasal, teknolojik ve kültürel dinamiklerle ilişkilendirilerek anlaşılmasını, tartışılmasını sağlayacak bir platform oluşturmaktır.
Yazar Rehberi
IMCS açık erişim bir dergi olup yazarlardan herhangi bir yayın ücreti talep edilmemektedir.
Açık Erişim
İnterdisipliner Medya ve İletişim Çalışmaları Dergisi açık yayıncılık ilkesine bağlıdır. Her makaleye yayımlanma tarihinden itibaren derginin internet sayfası üzerinden hiçbir bir kısıtlama ve gecikme olmaksızın tam metin olarak erişilebilir.