Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Thematic, Methodological and Statistical Analysis of Research on Teacher Empowerment

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 2, 616 - 635, 31.08.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.573278

Öz

Teachers are one of the variables that need to be
empowered in order to improve education systems. This research will provide a
relevant literature to the researchers who wish to carry out researches on this
subject by compiling studies on teacher empowerment. The aim of the study was
to determine thematic, methodological and statistical trends by systematically
examining the related studies on teacher empowerment in Turkey and abroad. In
the study, data were collected through document investigation. The data source
of the research is 19 theses and 51 research articles. “Examination Form of
Studies Related to Teacher Empowerment “ was used as data collection tool.
Descriptive analysis was used to analyze the data. Organizational commitment
and teacher empowerment relationship is the most studied variable in the
studies examined. This issue has been studied in 2018 at most. The number of
articles written by three authors is three is very much in number. The number
of qualitative researches on teacher empowerment is higher. The scale /
questionnaire was used most as the data collection tool. The most widely used
theoretical basis for the scales used belongs to Spreitzer (1995). The
correlation analysis was used most as data analysis method.

Kaynakça

  • Akaydın, Ş., & Çeçen, M. A. (2015). Okuma becerisiyle ilgili makaleler üzerine bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 183-198.
  • Al-Yaseen & Al-Musaileem (2015) Teacher empowerment as an important component of job satisfaction: a comparative study of teachers’ perspectives in Al-Farwaniya District. Kuwait, Compare: A Journal of Comparative and International Education, 45(6), 863-885.
  • Ali, H. M., & Yangaiya, S. A. (2015). Distributed leadership and empowerment ınfluence on teachers’ organizational commitment. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 4(1S1), 3-84.
  • Arık, R. S., & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayınlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. 10 Kasım 2014 tarihinde http://www.eab.org.tr/eab/2009/pdf/488.pdf adresinden alınmıştır.
  • Aydın, A., & Uysal Ş. (2014). Türkiye’de ve yurt dışında eğitim yönetimi alanında yapılan doktora tezlerinin konu, yöntem ve sonuçlar açısından değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 177-201.
  • Balcı, A. (2003). Eğitim örgütlerine yeni bakış açısı: Kuram-araştırma ilişkisi II. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 9(33), 26-61.
  • Balcı, A., & Apaydın, Ç. (2009). Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 325-343.
  • Bogler, R. (2005). The power of empowerment: Meditating the relationship between teachers’ participation in decision making and their professional commitment. Journal of School Leadership, 15, 76-98.
  • Bogler, R., & Nir, A. E. (2012). The importance bof teachers percieved organizational support to job satisfaction:what empowerment got to do it. Journal of Education Administration, 5(3), 287-306.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çiltaş, A. (2012). 2005-2010 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan yüksek lisans ve doktora tez çalışmalarının içerik analizi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(7), 211-228.
  • Eleonora, V. R. (2003). Teacher professional development: An international review of literature. 14 Aralık 2017 tarihinde https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000133010 adresinden alınmıştır.
  • Fandiño, Y. J. (2010). Research as a means of empowering teachers in the 21st century. 28 Ocak 2018 tarihinde http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/1624/2134 adresinden alınmıştır.
  • Fazlıoğulları, O., & Kurul, N. (2012). Türkiye’deki eğitim bilimleri doktora tezlerinin özellikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 43-75.
  • Gökmen, Ö. F., Uysal, M., Yaşar, H., Kırksekiz, A., Güvendi, G. M., & Horzum, M. B. (2017). Türkiye’de 2005-2014 yılları arasında yayınlanan uzaktan eğitim tezlerindeki yöntemsel eğilimler: Bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 42(189), 1-25.
  • Gömleksiz, M. N., & Bozpolat, E. (2013). Eğitim programları ve öğretim alanındaki lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(7), 457-472
  • Harpell, J. V., & Andrews, J. J. W. (2010). Administrative leadership in the age of inclusion: Promoting best practices and teacher empowerment. Journal of Educational Thought, 44, 189-210.
  • Hatipoğlu, G., Özkan Hıdıroğlu, Y., & Tok, N. T. (2018). Türkiye'de eğitim yönetimi alanındaki makalelere yönelik bir içerik analizi. Journal of Human Sciences, 15(2), 1362-1380.
  • Holliman, S. L. (2012). Exploring the effects of empowerment, innovation, professionalism, conflict, and participation on teacher organizational commitment (Unpublished doctoral dissertation). University of Iowa, Iowa, USA.
  • İşçi, S. (2013). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin tematik, metodolojik ve istatistiksel açıdan incelenmesi (Master's thesis). ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir, Türkiye.
  • Jiang, Y., Li, P., Wang, J., & Li, H. (2019): Relationships between kindergarten teachers’ empowerment, job satisfaction, and organizational climate: A Chinese model. Journal of Research in Childhood Education, 1-14.
  • Kaplan, M. (2010). Otel işletmelerinde etiksel iklim ve örgütsel destek algılamalarının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Kapadokya örneği (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, Türkiye.
  • Karakoc, B., Ozpolat, E. T., & Kara, K. (2018). Türkiye'de öğretmen yetiştirme konusunda yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (1987-2017). Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 313-333.
  • Kimwarey, M. C., Chirure, H. N., & Omondi, M. (2014). Teacher empowerment in education practice: Strategies, constraints and suggestions. IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME), 4(2), 51-56.
  • Koşar, D., Er, E., Kılınç, A. Ç., & Koşar, S. (2017). Öğretmen liderliğine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi: Bir içerik analizi. Inonu University Journal of the Graduate School of Education, 4(7), 33-50.
  • Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretmenlerin teknoloji kullanımı ile ilgili Türkiye kaynaklı dergilerde yayımlanmış makalelerin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(3), 1-10.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M., Aydemir, M., Baydaş, Ö., & Göktaş, Y. (2013). Öğretim teknolojileri araştırmalarındaki yöntemsel eğilimler. K. Çağıltay & Y. Göktaş (Eds), Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, (ss. 261-278) içinde. Ankara: Pegem
  • Lintner, J. D. (2008). The relationship between perceived teacher empowerment and principal use of power. 9 Aralık 2018 tarihinde http://search.proquest.com/docview/89141781?accountid=15099 adresinden alınmıştır.
  • Maeroff, G. I. (1988). The empowerment of teachers: Overcoming the crisis of confidence. New York: Teachers College Press.
  • Moye, M. J., Henkin B. A., & Egley, R. J. (2005). Teacher‐principal relationships: Exploring linkages between empowerment and interpersonal trust. Journal of Educational Administration, 43(3), 260-277.
  • Ökmen, A. (2018). Öğretmen güçlendirmeye ilişkin lisede görev yapan öğretmenlerin algıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Özen, Y., & Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evrenörneklem sorunu. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 394-422.
  • Özen Kutanis, R., Özsoy, E., Karakiraz, A., Aras, M., Erol, E., & Uslu, O. Örgüt kültürü çalışmalarının yöntem ve kapsam bakımından incelenmesi: Lisansüstü tezler üzerinden bir inceleme. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 123-142.
  • Özsoy, E., Uslu, O., Karakiraz, A., & Aras, M. (2014). İş tatmininin ölçümünde ölçek kullanımı: Lisansüstü tezler üzerinden bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(1), 232-250.
  • Park, I. (2004). Teacher commitment and its effects on student achievement in American high schools. Educational Research and Evaluation, 11(5), 461-485.
  • Parylo, O. (2012). Evaluation of educational administration: A decade review of research (2001-2010). Studies in Educatinal Evaluation, 38, 73-83.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve Bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(173), 430-453.
  • Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A., & Seferoğlu, S. S. (2012, February). Öğretmenlerin teknoloji kullanma durumlarını inceleyen araştırmalara bir bakış: Bir içerik analizi çalışması. XIV. Akademik Bilişim Konferansı, Uşak Üniversitesi, Uşak, Türkiye.
  • Sharp, D. C. (2009). A study of the relationship between teacher empowerment and principal effectiveness (Doctoral dissertation). 12 Ağustos 2018 tarihinde https://www.bakeru.edu/images/pdf/SOE/EdD_Theses/Sharp_David.pdf adresinden alınmıştır.
  • Short, P. M., & Rinehart, J. S. (1992). School participant empowerment scale: Assessment of level of empowerment within the school environment. Educational and Psychological Measurement, 52(6), 951–960.
  • Singh, P., & Sarkar, S. (2013). CSR Guidelines for Indian Companies. Indian Journal of Corporate Governance, 6(1), 76-89.
  • Somech, A. (2005). Teachers’ personal and team empowerment and their relations to organizational outcomes: Contradictory or compatible constructs? Educational Administration Quarterly, 41(2), 237-266.
  • Spreitzer, G. (1995). Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement and validation. Academy of Management Journal, 38(5), 1442-1465.
  • Squire-Kelly, V. D. (2012). The relationship between teacher empowerment and student achievement (PhD Dissertation). Georgia Southern University, Georgia, USA.
  • Watts, D. M. (2009). Enabling school structure, mindfulness, and teacher empowerment: Test a theory (Doctoral dissertation). The University of Alabama, Alabama, USA.
  • Varışoğlu, B., Şahin, A., & Göktaş, Y. (2013). Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1767-1781.
  • Veisi, S., Azizifar, A., Gowhary, H., & Jamalinesari, A. (2014). The relationship between Iranian efl teachers’ empowerment and teachers’ self-efficacy. Procedia - Social and Behavioral Sciences 185, 437-445.
  • Zeichner, K. M. (1991). Contradictions and tensions in the professionalization of teaching and the democratization of schools. Teacher College Record, 92(3), 363-379.

Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 2, 616 - 635, 31.08.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.573278

Öz

Eğitim sistemlerinin iyileştirilmesi için öğretmenler,
güçlendirilmesi gereken değişkenlerden biridir. Bu araştırma öğretmen
güçlendirmeyle ilgili çalışmaları derleyerek bu konuda araştırma yapmak
isteyen araştırmacılara ilgili bir literatür sağlayacaktır. Araştırmanın
amacı, yurt içinde ve yurt dışında öğretmen güçlendirmeyle ilgili
araştırmaları; sistematik olarak inceleyerek tematik, metadolojik ve
istatistiksel eğilimleri belirlemektir. Araştırmada veriler nitel
araştırmalardan doküman incelemesiyle toplanmıştır. Araştırmanın veri kaynağı
19 tez ve 51 araştırma makalesidir. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen
Güçlendirmeye İlişkin Yapılan Çalışmaları İnceleme Formu” kullanılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Öğretmen
güçlendirmeyle ilişkisi en fazla incelenen değişken örgütsel bağlılıktır. Bu
konu en fazla 2018 yılında çalışılmıştır. Yazar sayısının üç olduğu makaleler
sayıca fazladır. Öğretmen güçlendirmeyle ilgili nicel araştırma sayısı daha
fazladır. Veri toplama aracı olarak en fazla ölçek/anket kullanılmıştır.
  Kullanılan ölçeklerde en fazla kullanılan
kuramsal Spreitzer’e (1995) aittir. En fazla korelasyon analizi veri analiz yöntemi
olarak kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Akaydın, Ş., & Çeçen, M. A. (2015). Okuma becerisiyle ilgili makaleler üzerine bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 183-198.
  • Al-Yaseen & Al-Musaileem (2015) Teacher empowerment as an important component of job satisfaction: a comparative study of teachers’ perspectives in Al-Farwaniya District. Kuwait, Compare: A Journal of Comparative and International Education, 45(6), 863-885.
  • Ali, H. M., & Yangaiya, S. A. (2015). Distributed leadership and empowerment ınfluence on teachers’ organizational commitment. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 4(1S1), 3-84.
  • Arık, R. S., & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayınlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. 10 Kasım 2014 tarihinde http://www.eab.org.tr/eab/2009/pdf/488.pdf adresinden alınmıştır.
  • Aydın, A., & Uysal Ş. (2014). Türkiye’de ve yurt dışında eğitim yönetimi alanında yapılan doktora tezlerinin konu, yöntem ve sonuçlar açısından değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 177-201.
  • Balcı, A. (2003). Eğitim örgütlerine yeni bakış açısı: Kuram-araştırma ilişkisi II. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 9(33), 26-61.
  • Balcı, A., & Apaydın, Ç. (2009). Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 325-343.
  • Bogler, R. (2005). The power of empowerment: Meditating the relationship between teachers’ participation in decision making and their professional commitment. Journal of School Leadership, 15, 76-98.
  • Bogler, R., & Nir, A. E. (2012). The importance bof teachers percieved organizational support to job satisfaction:what empowerment got to do it. Journal of Education Administration, 5(3), 287-306.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çiltaş, A. (2012). 2005-2010 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan yüksek lisans ve doktora tez çalışmalarının içerik analizi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(7), 211-228.
  • Eleonora, V. R. (2003). Teacher professional development: An international review of literature. 14 Aralık 2017 tarihinde https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000133010 adresinden alınmıştır.
  • Fandiño, Y. J. (2010). Research as a means of empowering teachers in the 21st century. 28 Ocak 2018 tarihinde http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/1624/2134 adresinden alınmıştır.
  • Fazlıoğulları, O., & Kurul, N. (2012). Türkiye’deki eğitim bilimleri doktora tezlerinin özellikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 43-75.
  • Gökmen, Ö. F., Uysal, M., Yaşar, H., Kırksekiz, A., Güvendi, G. M., & Horzum, M. B. (2017). Türkiye’de 2005-2014 yılları arasında yayınlanan uzaktan eğitim tezlerindeki yöntemsel eğilimler: Bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 42(189), 1-25.
  • Gömleksiz, M. N., & Bozpolat, E. (2013). Eğitim programları ve öğretim alanındaki lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(7), 457-472
  • Harpell, J. V., & Andrews, J. J. W. (2010). Administrative leadership in the age of inclusion: Promoting best practices and teacher empowerment. Journal of Educational Thought, 44, 189-210.
  • Hatipoğlu, G., Özkan Hıdıroğlu, Y., & Tok, N. T. (2018). Türkiye'de eğitim yönetimi alanındaki makalelere yönelik bir içerik analizi. Journal of Human Sciences, 15(2), 1362-1380.
  • Holliman, S. L. (2012). Exploring the effects of empowerment, innovation, professionalism, conflict, and participation on teacher organizational commitment (Unpublished doctoral dissertation). University of Iowa, Iowa, USA.
  • İşçi, S. (2013). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin tematik, metodolojik ve istatistiksel açıdan incelenmesi (Master's thesis). ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir, Türkiye.
  • Jiang, Y., Li, P., Wang, J., & Li, H. (2019): Relationships between kindergarten teachers’ empowerment, job satisfaction, and organizational climate: A Chinese model. Journal of Research in Childhood Education, 1-14.
  • Kaplan, M. (2010). Otel işletmelerinde etiksel iklim ve örgütsel destek algılamalarının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Kapadokya örneği (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, Türkiye.
  • Karakoc, B., Ozpolat, E. T., & Kara, K. (2018). Türkiye'de öğretmen yetiştirme konusunda yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (1987-2017). Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 313-333.
  • Kimwarey, M. C., Chirure, H. N., & Omondi, M. (2014). Teacher empowerment in education practice: Strategies, constraints and suggestions. IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME), 4(2), 51-56.
  • Koşar, D., Er, E., Kılınç, A. Ç., & Koşar, S. (2017). Öğretmen liderliğine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi: Bir içerik analizi. Inonu University Journal of the Graduate School of Education, 4(7), 33-50.
  • Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretmenlerin teknoloji kullanımı ile ilgili Türkiye kaynaklı dergilerde yayımlanmış makalelerin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(3), 1-10.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M., Aydemir, M., Baydaş, Ö., & Göktaş, Y. (2013). Öğretim teknolojileri araştırmalarındaki yöntemsel eğilimler. K. Çağıltay & Y. Göktaş (Eds), Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, (ss. 261-278) içinde. Ankara: Pegem
  • Lintner, J. D. (2008). The relationship between perceived teacher empowerment and principal use of power. 9 Aralık 2018 tarihinde http://search.proquest.com/docview/89141781?accountid=15099 adresinden alınmıştır.
  • Maeroff, G. I. (1988). The empowerment of teachers: Overcoming the crisis of confidence. New York: Teachers College Press.
  • Moye, M. J., Henkin B. A., & Egley, R. J. (2005). Teacher‐principal relationships: Exploring linkages between empowerment and interpersonal trust. Journal of Educational Administration, 43(3), 260-277.
  • Ökmen, A. (2018). Öğretmen güçlendirmeye ilişkin lisede görev yapan öğretmenlerin algıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Özen, Y., & Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evrenörneklem sorunu. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 394-422.
  • Özen Kutanis, R., Özsoy, E., Karakiraz, A., Aras, M., Erol, E., & Uslu, O. Örgüt kültürü çalışmalarının yöntem ve kapsam bakımından incelenmesi: Lisansüstü tezler üzerinden bir inceleme. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 123-142.
  • Özsoy, E., Uslu, O., Karakiraz, A., & Aras, M. (2014). İş tatmininin ölçümünde ölçek kullanımı: Lisansüstü tezler üzerinden bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(1), 232-250.
  • Park, I. (2004). Teacher commitment and its effects on student achievement in American high schools. Educational Research and Evaluation, 11(5), 461-485.
  • Parylo, O. (2012). Evaluation of educational administration: A decade review of research (2001-2010). Studies in Educatinal Evaluation, 38, 73-83.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve Bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(173), 430-453.
  • Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A., & Seferoğlu, S. S. (2012, February). Öğretmenlerin teknoloji kullanma durumlarını inceleyen araştırmalara bir bakış: Bir içerik analizi çalışması. XIV. Akademik Bilişim Konferansı, Uşak Üniversitesi, Uşak, Türkiye.
  • Sharp, D. C. (2009). A study of the relationship between teacher empowerment and principal effectiveness (Doctoral dissertation). 12 Ağustos 2018 tarihinde https://www.bakeru.edu/images/pdf/SOE/EdD_Theses/Sharp_David.pdf adresinden alınmıştır.
  • Short, P. M., & Rinehart, J. S. (1992). School participant empowerment scale: Assessment of level of empowerment within the school environment. Educational and Psychological Measurement, 52(6), 951–960.
  • Singh, P., & Sarkar, S. (2013). CSR Guidelines for Indian Companies. Indian Journal of Corporate Governance, 6(1), 76-89.
  • Somech, A. (2005). Teachers’ personal and team empowerment and their relations to organizational outcomes: Contradictory or compatible constructs? Educational Administration Quarterly, 41(2), 237-266.
  • Spreitzer, G. (1995). Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement and validation. Academy of Management Journal, 38(5), 1442-1465.
  • Squire-Kelly, V. D. (2012). The relationship between teacher empowerment and student achievement (PhD Dissertation). Georgia Southern University, Georgia, USA.
  • Watts, D. M. (2009). Enabling school structure, mindfulness, and teacher empowerment: Test a theory (Doctoral dissertation). The University of Alabama, Alabama, USA.
  • Varışoğlu, B., Şahin, A., & Göktaş, Y. (2013). Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1767-1781.
  • Veisi, S., Azizifar, A., Gowhary, H., & Jamalinesari, A. (2014). The relationship between Iranian efl teachers’ empowerment and teachers’ self-efficacy. Procedia - Social and Behavioral Sciences 185, 437-445.
  • Zeichner, K. M. (1991). Contradictions and tensions in the professionalization of teaching and the democratization of schools. Teacher College Record, 92(3), 363-379.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yeliz Özkan Hıdıroğlu

Abdurrahman Tanrıöğen 0000-0002-5491-3273

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkan Hıdıroğlu, Y., & Tanrıöğen, A. (2020). Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 616-635. https://doi.org/10.17679/inuefd.573278
AMA Özkan Hıdıroğlu Y, Tanrıöğen A. Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi. INUEFD. Ağustos 2020;21(2):616-635. doi:10.17679/inuefd.573278
Chicago Özkan Hıdıroğlu, Yeliz, ve Abdurrahman Tanrıöğen. “Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik Ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, sy. 2 (Ağustos 2020): 616-35. https://doi.org/10.17679/inuefd.573278.
EndNote Özkan Hıdıroğlu Y, Tanrıöğen A (01 Ağustos 2020) Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 2 616–635.
IEEE Y. Özkan Hıdıroğlu ve A. Tanrıöğen, “Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi”, INUEFD, c. 21, sy. 2, ss. 616–635, 2020, doi: 10.17679/inuefd.573278.
ISNAD Özkan Hıdıroğlu, Yeliz - Tanrıöğen, Abdurrahman. “Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik Ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/2 (Ağustos 2020), 616-635. https://doi.org/10.17679/inuefd.573278.
JAMA Özkan Hıdıroğlu Y, Tanrıöğen A. Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi. INUEFD. 2020;21:616–635.
MLA Özkan Hıdıroğlu, Yeliz ve Abdurrahman Tanrıöğen. “Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik Ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 2, 2020, ss. 616-35, doi:10.17679/inuefd.573278.
Vancouver Özkan Hıdıroğlu Y, Tanrıöğen A. Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi. INUEFD. 2020;21(2):616-35.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.