Amaç ve Kapsam

İstanbul Eğitim Dergisi (ISTJ)

"Geçmişi bil, bugünü idrak et, geleceğe hazırlan!"
ISSN: 3023-7645   e-ISSN: 3062-1534
İstanbul Eğitim Dergisi (ISTJ), İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yayımlanan, hakemli ve açık erişimli bir akademik dergidir. Eğitim bilimleri alanında özgün ve güncel akademik çalışmaları yayımlamayı amaçlayan ISTJ, bu çalışmaların bulgularını ilgili kurum ve paydaşlarla birlikte değerlendirme, inceleme ve tartışma için bir platform sunar. ISTJ; okul, aile ve fakülte arasındaki iletişim ve iş birliğini güçlendiren, alana katkı sağlayan, uygulama potansiyeli yüksek ve veriye dayalı çalışmalara öncelik verir. ISTJ, yılda iki kez (30 Haziran ve 30 Aralık) yayımlanmakta olup Türkçe ve İngilizce yazılmış makaleleri kabul eder. ISTJ, yazarlar ile hakemlerin kimliklerinin birbirlerinden gizli tutulduğu çift taraflı kör hakemlik sürecini uygular.






Konu Kategorisi: Eğitim

Alt Başlıklar:

Eğitim Programları ve Öğretim: Değerler Eğitimi, Eğitimde Hazırbulunuşluluk, Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Eğitimin Psikolojik Temelleri, Hayat Boyu Öğrenme, Hizmetiçi Eğitim, Informal Öğrenme, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Okul Dışı Öğrenme, Program Tasarımı, Yetişkin Eğitimi, Çok Kültürlü Eğitim, Öğrenme Kuramları, Öğretim Kuramları, Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)

Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi: Eğitim Planlaması, Eğitim Yönetimi, Eğitimde Denetim, Eğitimde Liderlik, Teftiş ve Planlama, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer)

Eğitim Üzerine Çalışmalar: Eğitim Politikası, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Kapsayıcı Eğitim, Öğrenme Analitiği, Öğrenme Bilimleri, Öğretmen ve Öğrenci Refahı, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Eğitimin Kültürler Arası Karşılaştırmaları:Uluslararası Sınavlar, Kültürlerarası Ölçek Uyarlama, Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Ulusal ve Uluslararası Başarı Karşılaştırmaları, Ölçek Geliştirme, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)

Fen ve Matematik Alanları Eğitimi: Biyoloji Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Fizik Eğitimi, Kimya Eğitimi, Matematik Eğitimi, STEM Eğitimi, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer)

Mesleki Eğitim ve Öğretim: Mesleki Eğitim, Mesleki Eğitim ve Öğretim(Diğer)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık: Kariyer Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer)

Sanat Eğitimi: Güzel Sanatlar Eğitimi, Medya ve İletişim Eğitimi, Müze Eğitimi, Yaratıcı Drama Eğitimi, Sanat Eğitimi (Diğer)

Temel Eğitim: Okul Öncesi Eğitim, Sınıf Eğitimi, İlköğretim, Temel Eğitim (Diğer)

Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi: Coğrafya Eğitimi, Din Eğitimi, Felsefe Eğitimi, Psikoloji Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Sosyoloji Eğitimi, Tarih Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)

Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi: Görme Engelli Eğitimi, Konuşma Engelli Eğitimi, Otistik Çocuklar Eğitimi, Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi, Çoklu Engelli Eğitimi, Özel Yetenekli Eğitimi, İşitme Engelli Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)




Yayımlanma Ayları
Haziran Aralık
Son Güncelleme Zamanı: 14.07.2025 16:33:12

İstanbul Eğitim Dergisi (ISTJ)   ile lisanslanmıştır.

32840