This study aims at scrutinizing the middle
school students’ problem solving strategies with regard to the assumption
component of mathematical thinking. The study is designed as a case study,
among other qualitative research methods. The study group is comprised of 96
middle school students. The data in the study are obtained via non-routine
problems prepared for the assumption component of mathematical thinking. When
the strategies the students used in solving the problem are addressed, it is
seen that they used the equating, with guess and verify strategies. In this
respect, it is considered that the students used two of problem solving
strategies and this issue should be paid attention in their education process
in order for them to learn other problem solving strategies.
Mathematical thinking assumption equating guess and verify middle school students
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin matematiksel
düşünmenin varsayımda bulunma bileşeni kapsamında kullanmış oldukları problem
çözme stratejilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışma, 96 ortaokul
öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada veriler, matematiksel düşünmenin varsayımda
bulunma bileşenine yönelik olarak hazırlanan rutin olmayan problem ile elde
edilmiş ve elde edilen verilerin analizi aşamasında içerik analizi
kullanılmıştır. Öğrencilerin problemi çözerken kullanmış oldukları stratejiler
incelendiğinde, denklem kurma ile tahmin ve kontrol stratejilerini kullandıkları
belirlenmiştir. Bu doğrultuda öğrencilerin problem çözme stratejilerinden iki
tanesini kullandıkları görülmüştür. Bu nedenle diğer problem çözme stratejileri
de kullanabilmeleri için öğretim sürecinde bu noktaya dikkat edilmesi gerektiği
düşünülmektedir.
Matematiksel düşünme varsayımda bulunma denklem kurma tahmin ve kontrol ortaokul öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "