Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Problems of Teachers Who Have Immigrant Students in their Classes and Solutions

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 17, 199 - 224, 27.04.2021
https://doi.org/10.18009/jcer.838228

Öz

This study aims to reveal the problems faced by teachers with immigrant students in their classes and to identify the solutions teachers find for the problems. The method of case study, which is one of the qualitative research designs, was adopted in this study. The data were gathered from ten teachers. Content analysis technique was used in data analysis of this study. The study was carried out on the basis of two themes which can be listed as the problems faced in the education of immigrant students and solutions for these problems. The sub-themes regarding the problems faced in the education of immigrant students can be listed as language problem, adaptation to peers and tendency to violence, indifference of parents and deficiencies about the education given by the teachers. Solutions for these problems can be categorized under four sub-themes, which are visits to parents, activities to overcome language barrier, changes in the yearly plans and in-service training.

Kaynakça

  • Almqvist, K.& Broberg, A. G.(1999). Mental health and social adjustment in young refugee children 3½ years after their arrival in Sweden. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 38(6), 723-730. https://doi.org/10.1097/00004583-199906000-00020
  • Aydın, H. (2017). Sınıf öğretmenlerinin okuma-yazma öğretiminde karşılaştıkları güçlüklerin hizmetiçi eğitim yoluyla giderilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa
  • Aydoğdu, F. (2019). Göçmen aile çocuklarının uyum düzeylerine sosyal uyum eğitim programının etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baltaci, A. (2018) Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme, Journal of Bitlis Eren University Institute of Social Sciences, 7 (1), 231-274.
  • Bingöl, A. S. (2006). Almanya ve Hollanda'da Türk göçmen işçi çocuklarına dönük eğitim politikaları ve uygulamaları. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bravo-Moreno, A. (2009). Transnational mobilities: migrants and education. Comparative Education, 45(3), 419-433.
  • Bulut, S., Kanat-Soysal, Ö. & Gülçüçek, D. (2018). Suriyeli öğrencilerin Türkçe öğretmeni olmak: Suriyeli Öğrencilerin eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1210-1238.
  • Chmiliar, l. (2010). Multiple-case designs. In A. J. Mills, G. Eurepas & E. Wiebe (Eds.), Encyclopedia of case study research (pp 582-583). New York: Sage.
  • Creswell, J. W. (2013). Research Design: Qualitative, Quantitative, And Mixed Methods Approaches. New York: Sage.
  • Çöplü, F. (2019). Göçmen öğrenciler için okul uyum programı geliştirmeye yönelik bir taslak çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Derosier M. E. & Lloyd S. W. (2011). The impact of children's social adjustment on academic outcomes, Reading and Writing Quarterly, 27 (1), 25-47.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Ereş, F. (2015). Türkiye’de göçmen eğitimi sorunsalı ve göçmen eğitiminde farklılığın yönetimi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 17-30.
  • Ergene, T. (2016). Risk altındaki çocuklara ilişkin psikososyal destek. PICTES: Suriyeli çocukların Türk Eğitim Sistemine entegrasyonunun desteklenmesi projesi oryantasyon eğitimi sunuları. https://pictes.meb.gov.tr/izleme/Content/Dosyalar/02173627_Risk_AltYndaki_Yocuklara_YliYkin_Psikosyal_Destek_Tuncay_Ergene_Antalya_YalYYtayY.pdf adresinden 15.10.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Fazel, M., Reed, R.V., Panter Brick, C. & Stein, A. (2012). Mental health of displaced and refugee children resettled in high-incomecountries: Risk and prospective factors, Lancet. 379 (9812), 266-282.
  • Galloway, F. J. & Jenkins R. J. (2005). The adjustment problems faced by international students in the united states: a comparison of international students and administrative perceptions at two private, religiously affiliated universities. NASPA Journal, 42(2), 175-187.
  • Gökmen, H. (2020). Suriyeli göçmen öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyon sorunu. (Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü., Bursa.
  • Gümüşten, D. (2017). Mülteci çocukların eğitimi ve uyumlarına yönelik yapılan müdahale programları üzerine bir derleme. Nesne Psikoloji Dergisi (NPD), 5 (10), 247-264.
  • Güngör, F. (2015). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. (Yüksek lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • İşigüzel, B. & Baldik, Y. (2019). Göçmen toplulukların eğitim sistemine katılımı sürecinde uygulanan eğitim ve dil politikalarının incelenmesi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 487-503.
  • Karaman, H. B. & Bulut, S. (2018). Göçmen çocuk ve ergenlerin eğitim engelleri, psikolojik sorunları ve çözüm önerileri üzerine bir araştırma. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 40(2), 393-412.
  • Kasdemir, B. (2010). Türkiye’de sığınma hareketi Eskişehir örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kaya, E. (2018). Avrupa birliği’nde göçmen öğrencilerin eğitime entegrasyonu: Katalonya örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Koşar, S. & Aslan, F. (2020). İlkokul ve ortaokula devam eden göçmen çocukların eğitim sorunlarına yönelik okul yöneticilerinin görüşleri, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 9(4), 1799-1831.
  • Kultas, E. (2017). Türkiye’de bulunan eğitim çağındaki Suriyeli mültecilerin eğitim sorunu.(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Lindsay, G. (2007). Educational psychology and the effectiveness of inclusive education/mainstreaming. British Journal of Educational Psychology, 77(1), 1-24.
  • Lix, G. M. (2017). Academic and social adjustment of high school refugee youth in Newfoundland. TESL Canada Journal, 34(1), 51-71.
  • MacNevin, J. (2012). Learning the way: Teaching and learning with and for youth from refugee backgrounds on Prince Edward Island. Canadian Journal of Education, 35(3), 48-63.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013a). Ülkemizde kamp dışında misafir edilen Suriye vatandaşlarına yönelik tedbirler genelgesi. http://melikgazi.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_05/03024558_suriye.pdf adresinden 12.10.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013b). Ülkemizde geçici koruma altında bulunan Suriye vatandaşlarına yönelik eğitim öğretim hizmetleri genelgesi. http://fethiye.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_10/02093016_scannedimage24.pdf adresinden 12.10.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2014). Yabancılara yönelik eğitim-öğretim hizmetleri. https://denizli.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_09/24023256_201421saylgenelge.pdf adresinden 12.10.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Polat, F. (2012). Türkiye’ de öğrenim gören yabancı uyruklu ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. (Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Polat, A. (2019). Yabancılara (Suriyeli göçmen çocuklara) okuma yazma öğretimi sürecine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Roxas, K. (2010). Who really wants “the tired, the poor, and the huddled masses anyway?: Teachers’ use of cultural scripts with refugee students ın public schools. Multicultural Perspectives, 12(2), 65-73.
  • Sarıkaya, H.S. (2014). Belçika flaman bölgesi eğitim sisteminde türk kökenli çocukların yaşadığı temel eğitim sorunların incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 246-260.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü. & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 208-229.
  • Seker, B. D., & Sirkeci, I. (2015). Challenges for refugee children at school in Eastern Turkey. Economics & Sociology, 8(4), 122-133.
  • Sevinç, İ. (1999). Hollanda’daki Türk çocuklarının eğitim sorunları ve yoğunlaşma okulları. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sönmez, R. (2018). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre geçici eğitim merkezlerinin sorunları ve çözüm önerileri. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Tezcan, M. (2000). Dış göç ve eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yalçın, C. (2004). Göç sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yao, E. L. (1985). Adjustment needs of Asian immigrant children. Elementary School Guidance & Counseling, 19(3), 222-227.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research design and methods (3. Baskı). London: Sage Publications.
  • Yurdakul, A. & Tok, T. N. (2018). Öğretmen gözüyle mülteci/göçmen öğrenci. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 46-58.
  • Zengin, M. & Ataş-Akdemir, Ö. (2020). Teachers’ views on parent involvement for refugee children’s education. Journal of Computer and Education Research, 8 (15), 75-85. DOI: 10.18009/jcer.649547.

The Problems of Teachers Who Have Immigrant Students in their Classes and Solutions

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 17, 199 - 224, 27.04.2021
https://doi.org/10.18009/jcer.838228

Öz

This study aims to reveal the problems faced by teachers with immigrant students in their classes and to identify the solutions teachers find for the problems. The method of case study, which is one of the qualitative research designs, was adopted in this study. The data were gathered from ten teachers. Content analysis technique was used in data analysis of this study. The study was carried out on the basis of two themes which can be listed as the problems faced in the education of immigrant students and solutions for these problems. The sub-themes regarding the problems faced in the education of immigrant students can be listed as language problem, adaptation to peers and tendency to violence, indifference of parents and deficiencies about the education given by the teachers. Solutions for these problems can be categorized under four sub-themes, which are visits to parents, activities to overcome language barrier, changes in the yearly plans and in-service training.

Kaynakça

  • Almqvist, K.& Broberg, A. G.(1999). Mental health and social adjustment in young refugee children 3½ years after their arrival in Sweden. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 38(6), 723-730. https://doi.org/10.1097/00004583-199906000-00020
  • Aydın, H. (2017). Sınıf öğretmenlerinin okuma-yazma öğretiminde karşılaştıkları güçlüklerin hizmetiçi eğitim yoluyla giderilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa
  • Aydoğdu, F. (2019). Göçmen aile çocuklarının uyum düzeylerine sosyal uyum eğitim programının etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baltaci, A. (2018) Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme, Journal of Bitlis Eren University Institute of Social Sciences, 7 (1), 231-274.
  • Bingöl, A. S. (2006). Almanya ve Hollanda'da Türk göçmen işçi çocuklarına dönük eğitim politikaları ve uygulamaları. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bravo-Moreno, A. (2009). Transnational mobilities: migrants and education. Comparative Education, 45(3), 419-433.
  • Bulut, S., Kanat-Soysal, Ö. & Gülçüçek, D. (2018). Suriyeli öğrencilerin Türkçe öğretmeni olmak: Suriyeli Öğrencilerin eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1210-1238.
  • Chmiliar, l. (2010). Multiple-case designs. In A. J. Mills, G. Eurepas & E. Wiebe (Eds.), Encyclopedia of case study research (pp 582-583). New York: Sage.
  • Creswell, J. W. (2013). Research Design: Qualitative, Quantitative, And Mixed Methods Approaches. New York: Sage.
  • Çöplü, F. (2019). Göçmen öğrenciler için okul uyum programı geliştirmeye yönelik bir taslak çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Derosier M. E. & Lloyd S. W. (2011). The impact of children's social adjustment on academic outcomes, Reading and Writing Quarterly, 27 (1), 25-47.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Ereş, F. (2015). Türkiye’de göçmen eğitimi sorunsalı ve göçmen eğitiminde farklılığın yönetimi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 17-30.
  • Ergene, T. (2016). Risk altındaki çocuklara ilişkin psikososyal destek. PICTES: Suriyeli çocukların Türk Eğitim Sistemine entegrasyonunun desteklenmesi projesi oryantasyon eğitimi sunuları. https://pictes.meb.gov.tr/izleme/Content/Dosyalar/02173627_Risk_AltYndaki_Yocuklara_YliYkin_Psikosyal_Destek_Tuncay_Ergene_Antalya_YalYYtayY.pdf adresinden 15.10.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Fazel, M., Reed, R.V., Panter Brick, C. & Stein, A. (2012). Mental health of displaced and refugee children resettled in high-incomecountries: Risk and prospective factors, Lancet. 379 (9812), 266-282.
  • Galloway, F. J. & Jenkins R. J. (2005). The adjustment problems faced by international students in the united states: a comparison of international students and administrative perceptions at two private, religiously affiliated universities. NASPA Journal, 42(2), 175-187.
  • Gökmen, H. (2020). Suriyeli göçmen öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyon sorunu. (Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü., Bursa.
  • Gümüşten, D. (2017). Mülteci çocukların eğitimi ve uyumlarına yönelik yapılan müdahale programları üzerine bir derleme. Nesne Psikoloji Dergisi (NPD), 5 (10), 247-264.
  • Güngör, F. (2015). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. (Yüksek lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • İşigüzel, B. & Baldik, Y. (2019). Göçmen toplulukların eğitim sistemine katılımı sürecinde uygulanan eğitim ve dil politikalarının incelenmesi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 487-503.
  • Karaman, H. B. & Bulut, S. (2018). Göçmen çocuk ve ergenlerin eğitim engelleri, psikolojik sorunları ve çözüm önerileri üzerine bir araştırma. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 40(2), 393-412.
  • Kasdemir, B. (2010). Türkiye’de sığınma hareketi Eskişehir örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kaya, E. (2018). Avrupa birliği’nde göçmen öğrencilerin eğitime entegrasyonu: Katalonya örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Koşar, S. & Aslan, F. (2020). İlkokul ve ortaokula devam eden göçmen çocukların eğitim sorunlarına yönelik okul yöneticilerinin görüşleri, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 9(4), 1799-1831.
  • Kultas, E. (2017). Türkiye’de bulunan eğitim çağındaki Suriyeli mültecilerin eğitim sorunu.(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Lindsay, G. (2007). Educational psychology and the effectiveness of inclusive education/mainstreaming. British Journal of Educational Psychology, 77(1), 1-24.
  • Lix, G. M. (2017). Academic and social adjustment of high school refugee youth in Newfoundland. TESL Canada Journal, 34(1), 51-71.
  • MacNevin, J. (2012). Learning the way: Teaching and learning with and for youth from refugee backgrounds on Prince Edward Island. Canadian Journal of Education, 35(3), 48-63.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013a). Ülkemizde kamp dışında misafir edilen Suriye vatandaşlarına yönelik tedbirler genelgesi. http://melikgazi.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_05/03024558_suriye.pdf adresinden 12.10.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013b). Ülkemizde geçici koruma altında bulunan Suriye vatandaşlarına yönelik eğitim öğretim hizmetleri genelgesi. http://fethiye.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_10/02093016_scannedimage24.pdf adresinden 12.10.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2014). Yabancılara yönelik eğitim-öğretim hizmetleri. https://denizli.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_09/24023256_201421saylgenelge.pdf adresinden 12.10.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Polat, F. (2012). Türkiye’ de öğrenim gören yabancı uyruklu ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. (Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Polat, A. (2019). Yabancılara (Suriyeli göçmen çocuklara) okuma yazma öğretimi sürecine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Roxas, K. (2010). Who really wants “the tired, the poor, and the huddled masses anyway?: Teachers’ use of cultural scripts with refugee students ın public schools. Multicultural Perspectives, 12(2), 65-73.
  • Sarıkaya, H.S. (2014). Belçika flaman bölgesi eğitim sisteminde türk kökenli çocukların yaşadığı temel eğitim sorunların incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 246-260.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü. & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 208-229.
  • Seker, B. D., & Sirkeci, I. (2015). Challenges for refugee children at school in Eastern Turkey. Economics & Sociology, 8(4), 122-133.
  • Sevinç, İ. (1999). Hollanda’daki Türk çocuklarının eğitim sorunları ve yoğunlaşma okulları. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sönmez, R. (2018). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre geçici eğitim merkezlerinin sorunları ve çözüm önerileri. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Tezcan, M. (2000). Dış göç ve eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yalçın, C. (2004). Göç sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yao, E. L. (1985). Adjustment needs of Asian immigrant children. Elementary School Guidance & Counseling, 19(3), 222-227.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research design and methods (3. Baskı). London: Sage Publications.
  • Yurdakul, A. & Tok, T. N. (2018). Öğretmen gözüyle mülteci/göçmen öğrenci. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 46-58.
  • Zengin, M. & Ataş-Akdemir, Ö. (2020). Teachers’ views on parent involvement for refugee children’s education. Journal of Computer and Education Research, 8 (15), 75-85. DOI: 10.18009/jcer.649547.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yildiz Ünsal 0000-0002-8635-8649

Gülsün Baskan 0000-0002-3198-8870

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2020
Kabul Tarihi 18 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Ünsal, Y., & Baskan, G. (2021). The Problems of Teachers Who Have Immigrant Students in their Classes and Solutions. Journal of Computer and Education Research, 9(17), 199-224. https://doi.org/10.18009/jcer.838228

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "