The present study aims to adapt the Scale for Assessing University Digital Educational Environment (AUDEE) into Turkish context. The study was designed as a scale adaptation study and conducted in two phases. The sample group for the study was 223 university students selected using a convenience sampling technique. Exploratory Factor Analysis (EFA) was performed to determine the factor structure of the scale. The results of the EFA purported that the scale consists of 21 items loaded under 4 factors. All these four factors explained 56% of the total variance. The four-factor structure was also confirmed through confirmatory factor analysis (CFA). Reliability analyses indicated that the AUDEES-TR has a high level of psychometric quality.
Scale Adaptation Digital Education Environment Distance Education Higher Education
Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde kullanılan dijital eğitim ortamlarını değerlendirme (ÜDEOD) amacıyla geliştirilen (Scale for Assessing University Digital Educational Environment) ölçeğini Türkçeye uyarlamaktır. Araştırma bir ölçek uyarlama çalışması olarak tasarlanmış ve iki aşama şeklinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubunu uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 223 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Ölçeğin faktör yapısının belirlenmesi için Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) gerçekleştirilmiştir. AFA sonucunda ölçeğin toplam 21 madde ve 4 alt boyuttan oluştuğu, bu boyutların da toplam varyansın %56’sını açıkladığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca gerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi (DFA) sonucunda dört faktörlü yapı doğrulanmıştır. Güvenirlik analizleri ÜDEODÖ-TR’nin psikometrik kalitesinin yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir.
Ölçek Uyarlama Digital Eğitim Ortamları Uzaktan Eğitim Yükseköğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 21 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "