Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Prospective Mathematics Teachers Experiences of Using Web 2.0 Tools: The Case of Genially

Yıl 2025, Cilt: 13 Sayı: 25, 181 - 217

Öz

The aim of this study is to examine the games developed by prospective elementary mathematics teachers using Genially, one of the Web 2.0 tools, and their views on this process. The study was conducted with 64 prospective elementary mathematics teachers studying at a state university, and a case study design was adopted from qualitative research methods. An interview form was used as a data collection tool. “Pedagogical Rubric” was used to analyze the games prepared by the candidates with Genially tool, and content analysis was used to analyze the interview data. It was determined that most of the designed games were quite sufficient in terms of themes such as problem solving, active learning, exploration and reasoning, strategy, fun/interesting, understandable, assessment, usage, level, and language. However, it was determined that most of the games were insufficient in terms of the theme of connection. The prospective elementary mathematics teachers also expressed that Genially could provide various benefits in mathematics lessons.

Etik Beyan

Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Sayı No: 13/10/2023 ve 429

Kaynakça

  • Albion, P. R. (2008). Web 2.0 in teacher education: Two imperatives for action. Computers in the Schools, 25 (3-4),181-198. https://doi.org/10.1080/07380560802368173
  • Akkoyunlu, B. & Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 9-18. https://dergipark.org.tr/en/pub/hunefd/issue/7808/102415
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. & Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(1), 1-8.
  • Altun, M. & Arslan, Ç. (2006). İlköğretim öğrencilerinin problem çözme stratejilerini öğrenmeleri üzerine bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 1-21.
  • Andriani, A., Dewi, I. & Sagala, P. N. (2019). Development of blended learning media using the mentimeter application to improve mathematics creative thinking skills. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1188, No. 1, p.012112). https://eudl.eu/doi/10.4108/eai.18-10-2018.2287401
  • Aritonang, Sh. M., Maksum, A. & Nurhasanah, N. (2024). The relationship between genially learning media and the mathematical creative thinking ability of fifth grade elementary school students. Journal of Authentic Research on Mathematics Education, 6(2), 184-193. https://doi.org/10.37058/jarme.v3i1.11446
  • Arslan, N., Bozan, M. A. & Ayar, M. (2023). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde oyunlaştırmaya ilişkin görüşleri. Harran Maarif Dergisi, 8(2), 144-164. https://doi.org/10.22596/hej.1374952
  • Arteaga, D., Chavarro Cordoba, M. y Lenis Velasquez, L. A. (2023). Active learning strategies on organic nomenclature using digital tools and collaborative work. Educación Química, 34(2), 59-80. http://dx.doi.org/10.22201/fq.18708404e.2023.2.83509
  • Balcı-Şeker, H. & Erdoğan, A. (2017). GeoGebra yazılımı ile geometri öğretiminin geometri ders başarısına ve geometri öz-yeterliğine etkisi. OPUS International Journal of Society Researches, 7(12), 82-97. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/317473
  • Başkaya, K., & Tursunovıc, M. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde işbirlikli öğrenme ve padlet. Aydın Tömer Dil Dergisi, 2(2), 79-96.
  • Berber, A. (2018). Oyunlaştırma-oynayarak başarmak. Seçkin yayıncılık.
  • Bertiz, Y. & Baltacı, Ş. (2023). Eğitim teknolojilerinde web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik yapılmış çalışmaların sistematik incelemesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 13 (2), 352-372. https://doi.org/10.17943/etku.1198669
  • Bülbül, B. Ö. & Taş, E. Y. (2023). Problem çözme stratejileri ve web 2.0 araçları ile zenginleştirilen öğrenme ortamının problem çözme başarısına etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 279-300. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1311934
  • Büyükkarci, A. (2021). The place of game in primary school mathematics teaching and digital game tools. Ö. Akman, F. O. Atasoy & T. Gür (Eds.). Education, social, health and political developments in Turkey between 2000-2020 (s. 63-80). ISRES Publishing.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 13. Baskı). Pegem akademi.
  • Click, A., & Petit, J. (2010). Social networking and Web 2.0 in information literacy. The International Information & Library Review, 42(2), 137-142.
  • Corte-Rojas, C. & Enciso, L. (2023, September). Genially a tool for learning mathematics. In 2023 XIII International Conference on Virtual Campus (JICV) (pp. 1-4). IEEE. https://dx.doi.org/10.1109/JICV59748.2023.10565647
  • Creswell, J. W. (2013). Beş nitel araştırma yaklaşımı. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Ed.) ve M. Aydın (Çev.). Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (s. 69-110) içinde. Siyasal kitapevi.
  • Çakıroğlu, Ü., Çebi, A., & Gökoğlu, S. (2015). Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonlarına yönelik temel göstergeler: Bir ölçek geliştirme çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 507-522.
  • Çelik, T. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının web 2.0 uygulamalarıyla biçimlendirici değerlendirme deneyimlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 50(231), 173-198. https://dergipark.org.tr/en/pub/milliegitim/article/713075
  • Demircioğlu, İ. H. & Turan, İ. (2012). Tarih öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Pegem Yayıncılık.
  • Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R. & Nacke, L. (2011). From game design elements to gamefulness: Defining gamification. Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments. https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/2181037.2181040
  • Dinler Esim, F. & Dinç Artut, P. (2022). Eğitim bilişim ağı’ndaki (EBA) ortaokul matematik içeriklerine yönelik hazırlanan videoların çoklu ortam tasarım ilkelerine göre incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13 (2), 13-27. https://dergipark.org.tr/en/pub/aduefebder/issue/74592/1015609
  • Dursun, H. & Tertemiz, N. I. (2021). Çevirim-içi yapılan web 2.0 araçları öğretiminin sınıf öğretmeni adaylarının matematik ders planlarına yansıtma durumlarının incelenmesi. Turkish Studies-Education, 16(1), 269-291.
  • Eray, F. (2022). Ortaokul 8. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülen oyunlaştırma tabanlı etkinliklerin öğrencilerin motivasyon, öz yeterlik ve matematik kaygılarına etkisi [Yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Erdal, B. B. (2021). İnfografik tasarımında kullanılan web teknolojilerinin karşılaştırılması. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11 (3), 797-812. https://dergipark.org.tr/en/pub/tojdac/issue/62647/912087
  • Garofalo, J., Drier, H., Harper, S., Timmerman, M.A. & Shockey, T. (2000). Promoting appropriate uses of technology in mathematics teacher preparation. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 1(1), 66-88.
  • Gelen, İ., & Özer, B. (2010). Oyunlaştırmanın beşinci sınıf matematik dersinde problem çözme becerisi ve derse karşı tutum üzerindeki etkisi. Education Sciences, 5(1), 71-88.
  • Genç, Z. (2010). Web 2.0 yeniliklerinin eğitimde kullanımı: Bir Facebook eğitim uygulama örneği. Akademik Bilişim’10- XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. Muğla Üniversitesi. https://ab.org.tr/ab10/kitap/genc_AB10.pdf
  • Gökkaya, Z. (2014). Yetişkin eğitiminde yeni bir yaklaşım: Oyunlaştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(21), 71-84. https://dergipark.org.tr/en/pub/iuhayefd/issue/8800/109998
  • Günüç, S. (2017). Eğitimde teknoloji entegrasyonunun kuramsal temelleri. Anı yayıncılık.
  • Güven, B. & Karataş, İ. (2003). Ögrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. İlköğretim Online, 2(1), 52-53. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/429507
  • Hidayat, R., Kamarazan, N. A., Nasir, N., & Ayub, A. F. M. (2023). The effect of geogebra software on achievement and engagement among secondary school students. Malaysian Journal of Mathematical Sciences, 17(4).
  • Hermita, N., Alim, J. A., Putra, Z. H., Gusti, P. M., Wijaya, T. T. & Pereira, J. (2021). Designing interactive games for improving elementary school students’ number sense. Al-Jabar: Jurnal Pendidikan Matematika, 12(2),413-426.
  • Hussein, H. B. B. (2023). Global trends in mathematics education research. International Journal of research in Educational Sciences, 6(02), 309-319.
  • Işık, H. K. (2023). Matematik derslerinde eğitsel dijital kaçış odası oyunlarının başarı ve motivasyon üzerindeki etkileri (Yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi). Ulusal Tez Merkezi.
  • Işık, Z. & Karal, Y. (2023). Web 2.0 araçlarının temel eğitimde kullanımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 12(1), 1-13. https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/78105/1197621
  • Jiménez, C., Arís, N., Magreñán Ruiz, Á. A. & Orcos, L. (2020). Digital escape room, using Genial. Ly and a breakout to learn algebra at secondary education level in Spain. Education Sciences, 10(10), 271. https://www.mdpi.com/2227-7102/10/10/271
  • Kan, S. O. (2011). Cooperative learning environment with the web 2.0 tool e-portfolios. Turkish Online Journal of Distance Education, 12(3), 201-214.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. & Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, 22(23), 35-40. https://inet-tr.org.tr/inetconf13/kitap/karaman_yildirim_inet08.pdf
  • Karataş, İ. & Güven, B. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin günlük yaşam problemlerini çözebilme becerilerinin belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 201-218. https://dergipark.org.tr/en/pub/erziefd/issue/5999/79996
  • Kaya, D., Kutluca, T. & Dağhan, G. (2023). Transforming education with augmented reality, metaverse and virtual reality technologies in the 21st century. Hacettepe University Journal of Education, 38(4), 470-497. https://doi.org/10.16986/HUJE.2023.503
  • Kayak, S. (2014). Tablet bilgisayar için geliştirilen etkileşimli e-kitabın öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi [Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kayar, S. (2019). A study on the most commonly used web 2.0 tools among Turkish high school teachers of English [Yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi]. https://etd.lib.metu.edu.tr/upload/12624758/index.pdf
  • Kimmins, D. (1995). Technology in school mathematics: A course for prospective secondary school mathematics teachers [Paper presentation]. The 8 th Annual International Conference on Technology in Collegiate Mathematics. https://www.academia.edu/3807760/Technology_in_School_Mathematics_A_Course_for_Prospective_Secondary_School_Mathematics_Teachers
  • Kholid, M. R., Meisuri & Hidayat, A. (2022). Development of word classes digital learning media for syntax course. Jurnal Scientia, 11(01), 307-313. https://seaninstitute.org/infor/index.php/pendidikan/article/view/507
  • Kutluca, T., Tum, A. & Mut, A. (2020). Evaluation of enriched learning environment in the context of mathematical reasoning from the perspective of the students and their teacher. Discourse and Communication for Sustainable Education, 11(2) 85-105.
  • Landis, J. R. & Koch, G, G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33(1), 159-174.
  • Liu, C. ve Elms, P., (2019). Animating student engagement: the ımpacts of cartoon ınstructional videos on learning experience. Research in Learning Technology (27). https://doi.org/10.25304/rlt.v27.2124
  • Mateos-Aparicio, I., Sánchez-Paniagua, M., López-Ruiz, B. & Raggio, J. (2020). Experience with digital educational tools in the university classroom. In INTED2020 Proceedings (pp. 935-939). IATED. https://library.iated.org/view/MATEOSAPARICIO2020EXP
  • Mendenhall, A., & Johnson, T. E. (2010). Fostering the development of critical thinking skills, and reading comprehension of undergraduates using a Web 2.0 tool coupled with a learning system. Interactive Learning Environments, 18(3), 263-276.
  • Mete, F. & Batıbay, E., F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. https://www.anadiliegitimi.com/tr/pub/issue/49955/616756
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook (2nd ed.). SAGE.
  • Mutluoğlu, A. & Erdoğan, A. (2021). The effect of virtual manipulatives developed for 6th grade mathematics lesson on students' achievement and attitudes towards geometry. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 8(3), 195-218.
  • Nayıroğlu, B. & Tutak, T. (2023). The effect of using web 2.0 tools in algebra teaching on student success and attitude. International e-Journal of Educational Studies, 7 (14), 416-425. https://doi.org/10.31458/iejes.1270732
  • Nurdyansyah, N., Rais, P. & Aini, Q. (2017). The role of education technology in mathematic of third grade students in mı ma’arif pademonegoro sukodono. Madrosatuna: Journal of Islamic Elementary School, 1(1), 37-46. https://doi.org/10.21070/madrosatuna.v1i1.923
  • Önal, N. (2022). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları. Pegem Akademi.
  • Özer, Ü. & Albayrak Özer, E. (2017). Sosyal bilgiler ile bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeni adaylarının eğitimde Web 2.0 kullanımına yönelik görüşleri. International Congress on Politic, Economic and Social Studies, 3, 106-118.
  • Öztürk, A. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin scratch programıyla tasarladıkları oyunların öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Cebirden yansımalar [Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi].
  • Pujos-Zumbana, L. & Paez-Quinde, C. (2022, November). Gamification in the development of meaningful mathematics learning in students with unfinished schooling. In International Conference on Applied Technologies (pp. 133-144). Springer Nature Switzerland.
  • Rodríguez Vargas, G. (2021). The promotion of online student-centered classes to achieve communicative language teaching with the help offered by technological tools. English language teaching in Costa Rica: Reflections on emergent challenges,13-21.
  • Romualdi, K. B., Sudrajat, A. & Aman, A. (2023). Development of genially interactive multimedia on materials for the national movement organization for middle school students. Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, 15(2), 1166-1180.
  • Rosmiati, U. & Siregar, N. (2021). Promoting prezi-powerpoint presentation in mathematics learning: The development of interactive multimedia by using ADDIE model. Journal of Physics: Conference Series, Volume 1957, International Joint Conference on STEM Education (IJCSE) 2020, 18-19 November 2020, Yogyakarta, Indonesia. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1957/1/012007
  • Sharifuddin, S. S. & Abdullah, M. H. (2023). The effectiveness of gamification in teaching and learning english as a second language. Journal of Management Scholarship, 2(2), 210-2015. https://doi.org/10.38198/JMS/2.1.2023.25
  • Seven, M. A. & Engin, A. O. (2008). Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 189-212.
  • Şaşmaz-Ören, F. (2009). Öğretmen adaylarının kavram karikatürü oluşturma becerilerinin dereceli puanlama anahtarıyla değerlendirilmesi. Education Sciences, 4(3), 994-1016. https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsaedu/issue/19827/212429
  • Tican, C. & Toksoy Gökoğlu, S. D. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitim matematik dersine ilişkin görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [MSKU Journal of Education], 8(2), 767- 786.
  • Turan, S. B. (2022). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının blok tabanlı programlamayı kullanma süreçleri ve tasarlanan öğrenme ortamlarının incelenmesi [Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Türkmen, G. P. (2017). Oyunlaştırma yöntemiyle öğrenmenin öğrencilerin matematik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi [Yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Uğurel, I & Moralı, S. (2008). Matematik ve oyun etkileşimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28(3), 75-98. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6746/90703
  • Urooj, S., & Farooq, M. S. (2023). Impact of students’ ubiquitous learning through web 2.0 tool on students’ 21st century skills: Creativity and communication. Research Journal of Social Sciences and Economics Review, 4(1), 125-140.
  • Uygun, T., Sendur, A., Dere, R. & Ozcakir, B. (2023). Development of TPACK with web 2.0 tools: Design-based study. European Journal of Science and Mathematics Education, 11(3), 445-465. https://doi.org/10.30935/scimath/12907
  • Ünlü, E. (2007). İlköğretim okullarındaki üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve ilgilerinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 129-148.
  • Ünlüer, S. (2018, Kasım 22-25). Bilişim teknolojileri öğretmenliği alan yeterlikleri çerçevesinde öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarını kullanma deneyimleri. 1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye.
  • Yazlık, D. Ö. & Erdoğan, A. (2016). Problem çözme basamaklarına dayalı bireyselleştirilmiş web tabanlı öğrenme ortamının değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (4), 44-57.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. & Üredi, L. (2020). İlkokul öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin bilgisayar yeterliliklerinin değerlendirilmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(32), 4723-4742.
  • Yilmaz, Ç., Erdem, A., & Taş, I. G. (2024). The effect of teaching with web 2.0 tools on mathematics achievement and retention. Journal of Education and Future, (26), 57-66.
  • Yüksel, N. S., Urhan, S., Özer, S. & Kocadere-Arkün, S. (2016). Matematiği öğrenme ve öğretme sürecinde teknoloji entegrasyonu: Araçlar. Rize: 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS).
  • Zengin, Y., Bars, M. & Şimşek, Ö. (2017). Matematik öğretiminin biçimlendirici değerlendirme sürecinde kahoot! ve plickers uygulamalarının incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 602-626. https://doi.org/10.12984/egeefd.318647

Matematik Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Araçlarını Kullanma Deneyimleri: Genially Örneği

Yıl 2025, Cilt: 13 Sayı: 25, 181 - 217

Öz

Araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarından biri olan Genially kullanarak geliştirdikleri oyunları ve bu sürece dair görüşlerini incelemektir. Araştırma, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 64 ilköğretim matematik öğretmen adayıyla yürütülmüş olup, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmıştır. Adayların Genially aracıyla hazırladıkları oyunların analizi için "Pedagojik Rubrik," görüşme verilerinin analizi için içerik analizi uygulanmıştır. Tasarlanan oyunların büyük bir kısmının problem çözme, aktif öğrenme, keşfetme ve muhakeme, strateji, eğlenceli/ilgi çekici olma, anlaşılır olma, değerlendirme, kullanım, seviye ve dil gibi temalar açısından oldukça yeterli olduğu belirlenmiştir. Ancak, oyunların çoğunun bağlantı teması açısından yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Öğretmen adayları, ayrıca Genially'nin matematik derslerinde çeşitli faydalar sağlayabileceğini ifade etmişlerdir.

Etik Beyan

Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Sayı No: 13/10/2023 ve 429

Kaynakça

  • Albion, P. R. (2008). Web 2.0 in teacher education: Two imperatives for action. Computers in the Schools, 25 (3-4),181-198. https://doi.org/10.1080/07380560802368173
  • Akkoyunlu, B. & Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 9-18. https://dergipark.org.tr/en/pub/hunefd/issue/7808/102415
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. & Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(1), 1-8.
  • Altun, M. & Arslan, Ç. (2006). İlköğretim öğrencilerinin problem çözme stratejilerini öğrenmeleri üzerine bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 1-21.
  • Andriani, A., Dewi, I. & Sagala, P. N. (2019). Development of blended learning media using the mentimeter application to improve mathematics creative thinking skills. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1188, No. 1, p.012112). https://eudl.eu/doi/10.4108/eai.18-10-2018.2287401
  • Aritonang, Sh. M., Maksum, A. & Nurhasanah, N. (2024). The relationship between genially learning media and the mathematical creative thinking ability of fifth grade elementary school students. Journal of Authentic Research on Mathematics Education, 6(2), 184-193. https://doi.org/10.37058/jarme.v3i1.11446
  • Arslan, N., Bozan, M. A. & Ayar, M. (2023). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde oyunlaştırmaya ilişkin görüşleri. Harran Maarif Dergisi, 8(2), 144-164. https://doi.org/10.22596/hej.1374952
  • Arteaga, D., Chavarro Cordoba, M. y Lenis Velasquez, L. A. (2023). Active learning strategies on organic nomenclature using digital tools and collaborative work. Educación Química, 34(2), 59-80. http://dx.doi.org/10.22201/fq.18708404e.2023.2.83509
  • Balcı-Şeker, H. & Erdoğan, A. (2017). GeoGebra yazılımı ile geometri öğretiminin geometri ders başarısına ve geometri öz-yeterliğine etkisi. OPUS International Journal of Society Researches, 7(12), 82-97. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/317473
  • Başkaya, K., & Tursunovıc, M. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde işbirlikli öğrenme ve padlet. Aydın Tömer Dil Dergisi, 2(2), 79-96.
  • Berber, A. (2018). Oyunlaştırma-oynayarak başarmak. Seçkin yayıncılık.
  • Bertiz, Y. & Baltacı, Ş. (2023). Eğitim teknolojilerinde web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik yapılmış çalışmaların sistematik incelemesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 13 (2), 352-372. https://doi.org/10.17943/etku.1198669
  • Bülbül, B. Ö. & Taş, E. Y. (2023). Problem çözme stratejileri ve web 2.0 araçları ile zenginleştirilen öğrenme ortamının problem çözme başarısına etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 279-300. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1311934
  • Büyükkarci, A. (2021). The place of game in primary school mathematics teaching and digital game tools. Ö. Akman, F. O. Atasoy & T. Gür (Eds.). Education, social, health and political developments in Turkey between 2000-2020 (s. 63-80). ISRES Publishing.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 13. Baskı). Pegem akademi.
  • Click, A., & Petit, J. (2010). Social networking and Web 2.0 in information literacy. The International Information & Library Review, 42(2), 137-142.
  • Corte-Rojas, C. & Enciso, L. (2023, September). Genially a tool for learning mathematics. In 2023 XIII International Conference on Virtual Campus (JICV) (pp. 1-4). IEEE. https://dx.doi.org/10.1109/JICV59748.2023.10565647
  • Creswell, J. W. (2013). Beş nitel araştırma yaklaşımı. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Ed.) ve M. Aydın (Çev.). Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (s. 69-110) içinde. Siyasal kitapevi.
  • Çakıroğlu, Ü., Çebi, A., & Gökoğlu, S. (2015). Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonlarına yönelik temel göstergeler: Bir ölçek geliştirme çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 507-522.
  • Çelik, T. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının web 2.0 uygulamalarıyla biçimlendirici değerlendirme deneyimlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 50(231), 173-198. https://dergipark.org.tr/en/pub/milliegitim/article/713075
  • Demircioğlu, İ. H. & Turan, İ. (2012). Tarih öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Pegem Yayıncılık.
  • Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R. & Nacke, L. (2011). From game design elements to gamefulness: Defining gamification. Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments. https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/2181037.2181040
  • Dinler Esim, F. & Dinç Artut, P. (2022). Eğitim bilişim ağı’ndaki (EBA) ortaokul matematik içeriklerine yönelik hazırlanan videoların çoklu ortam tasarım ilkelerine göre incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13 (2), 13-27. https://dergipark.org.tr/en/pub/aduefebder/issue/74592/1015609
  • Dursun, H. & Tertemiz, N. I. (2021). Çevirim-içi yapılan web 2.0 araçları öğretiminin sınıf öğretmeni adaylarının matematik ders planlarına yansıtma durumlarının incelenmesi. Turkish Studies-Education, 16(1), 269-291.
  • Eray, F. (2022). Ortaokul 8. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülen oyunlaştırma tabanlı etkinliklerin öğrencilerin motivasyon, öz yeterlik ve matematik kaygılarına etkisi [Yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Erdal, B. B. (2021). İnfografik tasarımında kullanılan web teknolojilerinin karşılaştırılması. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11 (3), 797-812. https://dergipark.org.tr/en/pub/tojdac/issue/62647/912087
  • Garofalo, J., Drier, H., Harper, S., Timmerman, M.A. & Shockey, T. (2000). Promoting appropriate uses of technology in mathematics teacher preparation. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 1(1), 66-88.
  • Gelen, İ., & Özer, B. (2010). Oyunlaştırmanın beşinci sınıf matematik dersinde problem çözme becerisi ve derse karşı tutum üzerindeki etkisi. Education Sciences, 5(1), 71-88.
  • Genç, Z. (2010). Web 2.0 yeniliklerinin eğitimde kullanımı: Bir Facebook eğitim uygulama örneği. Akademik Bilişim’10- XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. Muğla Üniversitesi. https://ab.org.tr/ab10/kitap/genc_AB10.pdf
  • Gökkaya, Z. (2014). Yetişkin eğitiminde yeni bir yaklaşım: Oyunlaştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(21), 71-84. https://dergipark.org.tr/en/pub/iuhayefd/issue/8800/109998
  • Günüç, S. (2017). Eğitimde teknoloji entegrasyonunun kuramsal temelleri. Anı yayıncılık.
  • Güven, B. & Karataş, İ. (2003). Ögrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. İlköğretim Online, 2(1), 52-53. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/429507
  • Hidayat, R., Kamarazan, N. A., Nasir, N., & Ayub, A. F. M. (2023). The effect of geogebra software on achievement and engagement among secondary school students. Malaysian Journal of Mathematical Sciences, 17(4).
  • Hermita, N., Alim, J. A., Putra, Z. H., Gusti, P. M., Wijaya, T. T. & Pereira, J. (2021). Designing interactive games for improving elementary school students’ number sense. Al-Jabar: Jurnal Pendidikan Matematika, 12(2),413-426.
  • Hussein, H. B. B. (2023). Global trends in mathematics education research. International Journal of research in Educational Sciences, 6(02), 309-319.
  • Işık, H. K. (2023). Matematik derslerinde eğitsel dijital kaçış odası oyunlarının başarı ve motivasyon üzerindeki etkileri (Yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi). Ulusal Tez Merkezi.
  • Işık, Z. & Karal, Y. (2023). Web 2.0 araçlarının temel eğitimde kullanımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 12(1), 1-13. https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/78105/1197621
  • Jiménez, C., Arís, N., Magreñán Ruiz, Á. A. & Orcos, L. (2020). Digital escape room, using Genial. Ly and a breakout to learn algebra at secondary education level in Spain. Education Sciences, 10(10), 271. https://www.mdpi.com/2227-7102/10/10/271
  • Kan, S. O. (2011). Cooperative learning environment with the web 2.0 tool e-portfolios. Turkish Online Journal of Distance Education, 12(3), 201-214.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. & Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, 22(23), 35-40. https://inet-tr.org.tr/inetconf13/kitap/karaman_yildirim_inet08.pdf
  • Karataş, İ. & Güven, B. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin günlük yaşam problemlerini çözebilme becerilerinin belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 201-218. https://dergipark.org.tr/en/pub/erziefd/issue/5999/79996
  • Kaya, D., Kutluca, T. & Dağhan, G. (2023). Transforming education with augmented reality, metaverse and virtual reality technologies in the 21st century. Hacettepe University Journal of Education, 38(4), 470-497. https://doi.org/10.16986/HUJE.2023.503
  • Kayak, S. (2014). Tablet bilgisayar için geliştirilen etkileşimli e-kitabın öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi [Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kayar, S. (2019). A study on the most commonly used web 2.0 tools among Turkish high school teachers of English [Yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi]. https://etd.lib.metu.edu.tr/upload/12624758/index.pdf
  • Kimmins, D. (1995). Technology in school mathematics: A course for prospective secondary school mathematics teachers [Paper presentation]. The 8 th Annual International Conference on Technology in Collegiate Mathematics. https://www.academia.edu/3807760/Technology_in_School_Mathematics_A_Course_for_Prospective_Secondary_School_Mathematics_Teachers
  • Kholid, M. R., Meisuri & Hidayat, A. (2022). Development of word classes digital learning media for syntax course. Jurnal Scientia, 11(01), 307-313. https://seaninstitute.org/infor/index.php/pendidikan/article/view/507
  • Kutluca, T., Tum, A. & Mut, A. (2020). Evaluation of enriched learning environment in the context of mathematical reasoning from the perspective of the students and their teacher. Discourse and Communication for Sustainable Education, 11(2) 85-105.
  • Landis, J. R. & Koch, G, G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33(1), 159-174.
  • Liu, C. ve Elms, P., (2019). Animating student engagement: the ımpacts of cartoon ınstructional videos on learning experience. Research in Learning Technology (27). https://doi.org/10.25304/rlt.v27.2124
  • Mateos-Aparicio, I., Sánchez-Paniagua, M., López-Ruiz, B. & Raggio, J. (2020). Experience with digital educational tools in the university classroom. In INTED2020 Proceedings (pp. 935-939). IATED. https://library.iated.org/view/MATEOSAPARICIO2020EXP
  • Mendenhall, A., & Johnson, T. E. (2010). Fostering the development of critical thinking skills, and reading comprehension of undergraduates using a Web 2.0 tool coupled with a learning system. Interactive Learning Environments, 18(3), 263-276.
  • Mete, F. & Batıbay, E., F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. https://www.anadiliegitimi.com/tr/pub/issue/49955/616756
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook (2nd ed.). SAGE.
  • Mutluoğlu, A. & Erdoğan, A. (2021). The effect of virtual manipulatives developed for 6th grade mathematics lesson on students' achievement and attitudes towards geometry. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 8(3), 195-218.
  • Nayıroğlu, B. & Tutak, T. (2023). The effect of using web 2.0 tools in algebra teaching on student success and attitude. International e-Journal of Educational Studies, 7 (14), 416-425. https://doi.org/10.31458/iejes.1270732
  • Nurdyansyah, N., Rais, P. & Aini, Q. (2017). The role of education technology in mathematic of third grade students in mı ma’arif pademonegoro sukodono. Madrosatuna: Journal of Islamic Elementary School, 1(1), 37-46. https://doi.org/10.21070/madrosatuna.v1i1.923
  • Önal, N. (2022). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları. Pegem Akademi.
  • Özer, Ü. & Albayrak Özer, E. (2017). Sosyal bilgiler ile bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeni adaylarının eğitimde Web 2.0 kullanımına yönelik görüşleri. International Congress on Politic, Economic and Social Studies, 3, 106-118.
  • Öztürk, A. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin scratch programıyla tasarladıkları oyunların öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Cebirden yansımalar [Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi].
  • Pujos-Zumbana, L. & Paez-Quinde, C. (2022, November). Gamification in the development of meaningful mathematics learning in students with unfinished schooling. In International Conference on Applied Technologies (pp. 133-144). Springer Nature Switzerland.
  • Rodríguez Vargas, G. (2021). The promotion of online student-centered classes to achieve communicative language teaching with the help offered by technological tools. English language teaching in Costa Rica: Reflections on emergent challenges,13-21.
  • Romualdi, K. B., Sudrajat, A. & Aman, A. (2023). Development of genially interactive multimedia on materials for the national movement organization for middle school students. Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, 15(2), 1166-1180.
  • Rosmiati, U. & Siregar, N. (2021). Promoting prezi-powerpoint presentation in mathematics learning: The development of interactive multimedia by using ADDIE model. Journal of Physics: Conference Series, Volume 1957, International Joint Conference on STEM Education (IJCSE) 2020, 18-19 November 2020, Yogyakarta, Indonesia. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1957/1/012007
  • Sharifuddin, S. S. & Abdullah, M. H. (2023). The effectiveness of gamification in teaching and learning english as a second language. Journal of Management Scholarship, 2(2), 210-2015. https://doi.org/10.38198/JMS/2.1.2023.25
  • Seven, M. A. & Engin, A. O. (2008). Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 189-212.
  • Şaşmaz-Ören, F. (2009). Öğretmen adaylarının kavram karikatürü oluşturma becerilerinin dereceli puanlama anahtarıyla değerlendirilmesi. Education Sciences, 4(3), 994-1016. https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsaedu/issue/19827/212429
  • Tican, C. & Toksoy Gökoğlu, S. D. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitim matematik dersine ilişkin görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [MSKU Journal of Education], 8(2), 767- 786.
  • Turan, S. B. (2022). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının blok tabanlı programlamayı kullanma süreçleri ve tasarlanan öğrenme ortamlarının incelenmesi [Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Türkmen, G. P. (2017). Oyunlaştırma yöntemiyle öğrenmenin öğrencilerin matematik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi [Yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Uğurel, I & Moralı, S. (2008). Matematik ve oyun etkileşimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28(3), 75-98. https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6746/90703
  • Urooj, S., & Farooq, M. S. (2023). Impact of students’ ubiquitous learning through web 2.0 tool on students’ 21st century skills: Creativity and communication. Research Journal of Social Sciences and Economics Review, 4(1), 125-140.
  • Uygun, T., Sendur, A., Dere, R. & Ozcakir, B. (2023). Development of TPACK with web 2.0 tools: Design-based study. European Journal of Science and Mathematics Education, 11(3), 445-465. https://doi.org/10.30935/scimath/12907
  • Ünlü, E. (2007). İlköğretim okullarındaki üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve ilgilerinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 129-148.
  • Ünlüer, S. (2018, Kasım 22-25). Bilişim teknolojileri öğretmenliği alan yeterlikleri çerçevesinde öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarını kullanma deneyimleri. 1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye.
  • Yazlık, D. Ö. & Erdoğan, A. (2016). Problem çözme basamaklarına dayalı bireyselleştirilmiş web tabanlı öğrenme ortamının değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (4), 44-57.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. & Üredi, L. (2020). İlkokul öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin bilgisayar yeterliliklerinin değerlendirilmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(32), 4723-4742.
  • Yilmaz, Ç., Erdem, A., & Taş, I. G. (2024). The effect of teaching with web 2.0 tools on mathematics achievement and retention. Journal of Education and Future, (26), 57-66.
  • Yüksel, N. S., Urhan, S., Özer, S. & Kocadere-Arkün, S. (2016). Matematiği öğrenme ve öğretme sürecinde teknoloji entegrasyonu: Araçlar. Rize: 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS).
  • Zengin, Y., Bars, M. & Şimşek, Ö. (2017). Matematik öğretiminin biçimlendirici değerlendirme sürecinde kahoot! ve plickers uygulamalarının incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 602-626. https://doi.org/10.12984/egeefd.318647
Toplam 80 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selva Büşra Turan 0000-0001-8110-022X

Hatice Balcı Şeker 0000-0001-8461-6475

Ahmet Erdoğan 0000-0003-2024-4515

Erken Görünüm Tarihi 26 Şubat 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 28 Ekim 2024
Kabul Tarihi 5 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Turan, S. B., Balcı Şeker, H., & Erdoğan, A. (2025). Matematik Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Araçlarını Kullanma Deneyimleri: Genially Örneği. Journal of Computer and Education Research, 13(25), 181-217.

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "