Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının bilgi işlemsel düşünme becerilerini inceleyerek ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak yürütülmüştür. Çalışma grubu Doğu Karadeniz bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesinde, 3. sınıfta öğrenim gören 28 ilköğretim matematik öğretmeni adayından oluşmaktadır. Çalışma yapraklarından elde edilen veriler, birinci araştırmacı tarafından hazırlanan Bilgi İşlemsel Düşünme Değerlendirme Rubriği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının akıl yürütme, soyutlama, örüntü tanıma ve veri düzenleme bileşenleri açığa çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının bu bileşenlerden en yüksek puanları soyutlama bileşeninden aldıkları tespit edilmiştir. Bu doğrultuda öğretmen adaylarının sahip oldukları farklı bileşenleri de açığa çıkarabilecek etkinlikler hazırlanarak süreç temelli bilgi işlemsel düşünme becerilerinin incelendiği çalışmaların yapılması önerilmektedir.
Bilgi işlemsel düşünme cebir ilköğretim matematik öğretmeni adayları
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Fen ve Mühendislik Bilimleri Araştırmaları Etik Kurul Başkanlığı Etik Kurul Belge Tarihi: 07/02/2024 Etik Kurul Belgesi Sayı ve Numara: E-50288587-604.01-2400011756
The aim of this study is to examine and reveal the computational thinking skills of prospective elementary mathematics teachers. The research was conducted using a case study from qualitative research methods. The study group consisted of 28 prospective elementary mathematics teachers studying in the 3rd grade at a state university located in the Eastern Black Sea region. The data obtained from the worksheets were analyzed using the Computational Thinking Assessment Rubric prepared by the first researcher. As a result of the study, the reasoning, abstraction, pattern recognition and data organization components of the pre-service teachers were revealed. In addition, it was determined that pre-service teachers received the highest scores from the abstraction component. In this direction, it can be recommended to conduct studies in which process-based computational thinking skills of pre-service teachers are examined by preparing activities that can reveal the different components of pre-service teachers.
Computational thinking algebra elementary mathematics teachers candidates
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Fen ve Mühendislik Bilimleri Araştırmaları Etik Kurul Başkanlığı Etik Kurul Belge Tarihi: 07/02/2024 Etik Kurul Belgesi Sayı ve Numara: E-50288587-604.01-2400011756
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 25 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "