Bu çalışma, ortaöğretim öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerini değerlendirebilecek bir ölçek geliştirmeyi amaçlamaktadır. Matematiksel iletişim; okuma, yazma, dinleme ve konuşma boyutlarını kapsayan çok boyutlu bir beceri olarak ele alınmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde 442 lise öğrencisine uygulama yapılmış, veriler açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleriyle değerlendirilmiştir. Tek faktörlü yapıya sahip olan ölçek, toplam varyansın %48’ini açıklamış ve yüksek iç tutarlılık katsayısı (Cronbach Alfa: 0,96) elde edilmiştir. Bulgular, matematiksel iletişim becerilerinin bütüncül bir yapı olarak ele alınması gerektiğini vurgulamaktadır. Ölçek, öğrencilerin güçlü yönlerini ve gelişime açık alanlarını belirleyerek, öğretmenlerin hedefe yönelik stratejiler geliştirmesine yardımcı olabilir. Bu çalışma, matematiksel iletişim becerilerinin eğitimin her aşamasında önemini desteklemekte ve bu becerilerin etkili değerlendirilmesine yönelik önemli bir araç sunmaktadır.
Matematik eğitimi matematiksel iletişim becerisi ölçek geliştirme
This study aims to develop a scale that can assess secondary school students' mathematical communication skills. Mathematical communication is considered as a multidimensional skill that includes reading, writing, listening and speaking. During the scale development process, 442 high school students were administered the scale and the data were evaluated with explanatory and confirmatory factor analyses. The scale, which had a single-factor structure, explained 48% of the total variance and a high internal consistency coefficient (Cronbach's Alpha: 0.96) was obtained. The findings emphasize that mathematical communication skills should be considered as a holistic construct. The scale can help teachers develop targeted strategies by identifying students' strengths and areas for improvement. This study supports the importance of mathematical communication skills at every stage of education and provides an important tool for effective assessment of these skills.
Mathematics education mathematical communication skills scale development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 25 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "