This research aims to determine the factors affecting the e-learning continuance intention of adult learners by testing the model established by combining the variables frequently found in the literature and the factors influencing adult education. Convenience sampling, a non-random sampling method, was used; 372 graduate students of non-thesis programs from a state university in Türkiye constituted the sample. The model, tested with R, revealed that usability, outcome expectations, perceived value, confirmation, and satisfaction all have similar positive effects on continuance intention and predicts 69 percent. Usability and outcome expectation account for 68 and 69 percent of the explanation for confirmation and satisfaction, respectively. In consideration of the existing limitations, it is notable that the tested model differs from the existing literature in in some major aspects. Confirmation has no effect on satisfaction, while perceived value has a positive effect only on continuance intention.
E-learning adult learner satisfaction confirmation continuance intention
Ethical Committee Permission Information Name of the board that carries out ethical assessment: Aydın Adnan Menderes University Scientific Research Ethics Committee for Social and Human Sciences The date and number of the ethical assessment decision: 22.12.2022/289121
This research aims to determine the factors affecting the e-learning continuance intention of adult learners by testing the model established by combining the variables frequently found in the literature and the factors influencing adult education. Convenience sampling, a non-random sampling method, was used; 372 graduate students of non-thesis programs from a state university in Türkiye constituted the sample. The model, tested with R, revealed that usability, outcome expectations, perceived value, confirmation, and satisfaction all have similar positive effects on continuance intention and predicts 69 percent. Usability and outcome expectation account for 68 and 69 percent of the explanation for confirmation and satisfaction, respectively. In consideration of the existing limitations, it is notable that the tested model differs from the existing literature in in some major aspects. Confirmation has no effect on satisfaction, while perceived value has a positive effect only on continuance intention.
E-learning adult learner satisfaction confirmation continuance intention
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri, Hayat Boyu Öğrenme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Temmuz 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 26 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "