Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin dijital okuryazarlık öz yeterliliklerini belirli değişkenler açısından belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2023-2024 Eğitim ve Öğretim Yılı Güz Yarı Yılı’nda Diyarbakır İli merkeze bağlı ilkokullarda görev yapan 6220 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 18 resmi ilkokulda görev yapan 306 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ocak ve Karakuş (2018) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Öz Yeterliği Ölçeği” (ÖADOÖÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin dijital okuryazarlık öz yeterliklerinin yüksek çıktığı belirlenmiştir.
Dijital okuryazarlık web 2.0 araçlar dijital okuryazarlık yeterlikleri
Bu çalışmada insan veya hayvan deneklerinden veri toplanmamıştır. Bu nedenle çalışma, etik kurul onayı gerektiren çalışmalar kapsamında yer almadığından etik kurul onayı alınmamıştır.
This research was conducted to determine the self digital literacy competencies of classroom teachers in terms of certain variables. The population of the research consists of 6220 classroom teachers working in primary schools in the center of Diyarbakır Province in the Fall Semester of the 2023-2024 Academic Year. The research sample consists of 306 classroom teachers working in 18 public primary schools, selected by simple random sampling method. “Digital Literacy Self-Efficacy Scale of Teacher Candidates” (ÖADOÖÖ) developed by Ocak and Karakuş (2018) was used as a data collection tool in the study. As a result of the research, it was determined that the digital literacy self-efficacy of classroom teachers was high.
Digital literacy Web 2.0 tools digital literacy competencies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 17 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 26 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "