Cilt: 1 Sayı: 1 , 28.02.2025

Yıl: 2025

Editoryal

Editoryal

1. Başyazı

Araştırma Makalesi

Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz

Kentsel Planlama ve Sağlık, Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama
Default avatar
Prof. Dr. Hikmet GÖKMEN Dokuz Eylül Üniversitesi
Mimari ve Tasarım
Default avatar
Arş. Gör. Hüseyin KÜÇÜKOĞLU DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Kentsel Estetik, Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama
Default avatar
Doç. Dr. Burcu GÜLAY DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

Lisans eğitimini 2006 yılında İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mimarlık Fakültesi’nde tamamlamıştır. 2006-2008 yılları arasında İzmir’de çeşitli mimarlık ofislerinde tasarım ve uygulama çalışmaları yürütmüştür. 2008 yılında yüksek lisans eğitimine Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Bina Bilgisi Anabilim Dalı’nda başlamış, aynı dönem eş zamanlı olarak Yaşar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde öğretim elemanı olarak görev almıştır. “Sokağın günümüz koşullarında çocuk oyun alanı olarak ele alınması ve değerlendirilmesi” başlıklı yüksek lisans tezini 2010 yılında tamamlamıştır. Aynı yıl Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Bina Bilgisi Anabilim Dalı’nda başladığı doktora programına kabul edilmiş, “Çocuk-mimarlık çalışmalarının değerlendirilmesi ve ilköğretim için yapılı çevre eğitim programı önerisi (sosyal bilgiler dersi için)” başlıklı tezi yazmış ve deneysel desen oluşturduğu bu tezde çocuk-mimarlık alanında Türkiye’de ilk defa resmi müfredata uyumlu mimarlık tabanlı ders programını geliştirmiştir. Eğitim bilimleri alanında formasyonu bulunmaktadır.

2008 yılından beri, uzmanlık alanı olan çocuklar için yapılı çevre eğitimi konusunda toplamda yaklaşık 1000 çocuğa mimarlık eğitimi vermiş, atölyeler ve etkinlikler düzenlemiş, sivil toplum kuruluşları ve milli eğitim kurumları aracılığı, izinleri ve desteği ile bu çalışmaların yürütülmesini sağlamıştır.

2009 yılından beri sırasıyla araştırma görevlisi, yardımcı doçent ve doçent unvanları ile çalıştığı Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde doçentlik sonrasında ve halen, çocuk ve mimarlık, sürdürülebilir mimarlık ve çevre eğitimi, bilişim ve mimarlık, oyun ve mimarlık, mimarlık eğitimi ve pedagojisi, toplum - mimarlık ilişkisi konularında çalışmalarını sürdürmektedir. Makale, bildiri ve çeşitli araştırma çalışmalarının yanısıra, 2016 yılında DEGA girişimcilik eğitimi alarak girişimcilik alanında çalışmalarına başlamıştır. Fikirlerini hayata geçirmek için Tübitak’ın 1512 kodlu girişimcilik programına başvurmuş ve 2018 yılında fiilen Ankara’da Tubitak bünyesinde yapılan iki aşamalı proje elemelerinde Türkiye’de mimarlık ve toplum alanında ilk sosyal girişimi gerçekleştirmek üzere hibe ödülüne layık görülmüştür. Bu proje ile teknopark bünyesinde firma kuran girişimci, proje çıktısı olan kenti mimari odaklı olarak tanıtmayı amaçlayan aplikasyonunun satış aşaması sonrasında akademik faaliyetlerine ağırlık vermiştir.

Mimari Tasarım, Mimari Bilim ve Teknoloji, Sürdürülebilir Mimari
Default avatar
Doç. Dr. Ebru GÜLLER DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Mimari ve Tasarım, Mimarlık, Mimarlıkta Estetik, Mimarlık ve Çevre Psikolojisi, Tasarım Kültürü ve Toplumsal Bağlam, Evrensel ve Engelsiz Tasarım, Mimari Tasarım
Default avatar
Prof. Dr. Ebru CUBUKCU DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji, Kentsel Estetik, Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama, Bölgesel Planlama
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Emine Duygu KAHRAMAN Bir kuruma bağlı değildir
Kentsel Tasarım, Mimari Miras ve Koruma, Kentsel Planlama ve Sağlık
Mimari, Yerleşim ve Endüstriyel Ürünlerde Tasarım, Plan ve Proje Uygulama, Mimari Tasarım
Feyzal Özkaban
Doç. Dr. Feyzal ÖZKABAN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Mimari Miras ve Koruma
Default avatar
Prof. Dr. Hale SUCUOĞLU Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi
Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme, Program Tasarımı, Öğrenme Kuramları, Öğretim Kuramları, Öğretim Tasarımı, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Kutluğ Savaşır
Doç. Dr. Kutluğ SAVAŞIR DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Mimarlıkta Malzeme ve Teknoloji, Afet Yardım Mimarisi, Fiziksel Çevre Kontrolü, Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji, Yeşil Yapılar ve Çevreler, Mimarlık, Mimari ve Tasarım, Gayrimenkul Değerleme ve Finansmanı, Yapı Endüstrisi Çalışmaları, Teknoloji ve Sistemleri, Endüstriyel Ürün Tasarımı
İlgi Atay Kaya
Doç. Dr. İlgi ATAY KAYA DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, MİMARLIK FAKÜLTESİ Web

Assoc. Prof. Dr. İlgi Atay Kaya works at the Department of City and Regional Planning of Dokuz Eylül University (DEU). Her research interests include urban planning conflicts, locally unwanted land uses, sustainability measurement, Geographic Information Systems (GIS), remote sensing, and do-it-yourself urbanism. She received her degrees of Bachelor, Master, and Ph.D. in City and Regional Planning at İzmir Institute of Technology (IZTECH) in 2006, 2009, and 2014, respectively.

Kentsel Planlama ve Sağlık, Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji, Şehir ve Bölge Planlama, Katılım ve Yönetişim
Default avatar
Doç. Dr. İrem AYHAN SELÇUK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Şehir ve Bölge Planlama

J-CUBE, çocuk-mekan ilişkisini kentsel ve kırsal ölçekte ele alan, fiziksel, sosyal ve psikolojik çevre niteliklerinin çocuk gelişimine etkisini araştıran çalışmaların disiplinler arası yaklaşımlar üzerinden güncel literatür tartışmalarına açarak alana katkı sunmayı amaçlamaktadır.

Bu bağlamda J-CUBE, şehir ve bölge planlama, mimari, kentsel tasarım, kentsel koruma, peyzaj, coğrafya, tasarım, koruma ve restorasyon, yapı, sanat, tarih ve bunlarla ilgili disiplinlerde çocukların mekan davranışları ve tercihlerine ilişkin güncel tartışmaları içeren çalışmalara açıktır. Her ne kadar literatüre katkı sağlayacak özgün araştırma ve teorik makalelere öncelik verilecek olsa da derleme makaleleri, olgu sunumları, güncel tartışma ve yorumlar, eleştiri ve değerlendirmeler, kitap incelemeleri vb. türdeki makaleler de memnuniyetle karşılanmaktadır.

J-CUBE Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi tarafından yılda iki kere, Şubat ve Temmuz aylarında yayınlanan açık erişimli, uluslararası bir e-dergidir. Dergide yayınlanacak çalışmalar Türkçe ve İngilizce dilinde kabul edilmektedir.

J-CUBE'deki makaleler aşağıdakileri içerir ancak bunlarla sınırlı değildir:
• Çocuk ve Kent
• Çocuk ve Mimarlık
• Çocuk ve Kentsel Tasarım
• Çocuk ve Kent Algısı
• Çocuk Dostu Şehirler: Kuram ve Uygulamalar
• Çocuk ve Yapılı Çevre Eğitimi
• Çocuk ve Doğa
• Çocuk ve Kentsel İşlevler
• Çocuk ve Tasarımda Katılım
• Çocuk ve Kent Politikalarında Katılım
• Çocuk ve Güvenlik
• Çocuk ve Estetik
• Çocuk ve Kentsel Alanda Aktivite
• Çocuk ve Yerel Yönetimler

J-CUBE’de Türkçe veya İngilizce yazılmış makaleler yayınlanabilir.

Yazar(lar), J-CUBE’e ilettikleri yazıların başka bir yayın organında daha önceden yayınlanmamış olduğunu veya bir başka yayın organına, eş zamanlı olarak, yayınlanmak üzere sunulmadığını, yayına kabul edilmesi durumunda yazıya ait her hakkın J-CUBE’e devredileceğini, dergiden izin alınmaksızın çalışmanın başka bir dilde ya da yerde yayınlamayacağını kabul eder(ler). Bu konuda birincil sorumluluk yazar(lar)a ait olmakla birlikte yazarlar başvuru esnasına Telif Sözleşmesi Formu’nu imzalayarak sisteme yüklemelilerdir.

Dergimizde yayınlanan eserlerin te'lif hakları (iyeliği / eser sahipliği) yazarlarına ait olsa da bu eserler J-CUBE’da yayınlandıktan sonra bu hak, yazarlara yazılarının yayından kaldırılmasını veya silinmesini talep etme hakkını vermez. Yayınlanmış yazılar/makaleler hukuksal zorunluluk harici hiçbir gerekçe ile yayından kaldırılamaz. Yazarlarımız mahkeme kararı olmaksızın yayınlanan yazılarının yayından kaldırılmasını talep edemezler.

Dergi editörleri, yayın kurulu ve hakem kurulu, yayınlanan yazılarda yer alan görüş ve düşüncelerden sorumlu değildir. Bu konuda birincil sorumluluk yazar(lar)a aittir.
Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler, ilgili toplantının bildiriler kitabında yayınlanmamış olmak koşuluyla, J-CUBE’de yayınlanmak üzere teklif edilebilir. Makale daha önce bildiri, tez vb. olarak herhangi bir yerde sunulmuşsa “Başlık” bölümünde * işaretinin yer aldığı dipnotta belirtilmelidir. Ayrıca, yazıya temel olan araştırma ve çalışmalar kişi ve kurumlarca desteklenmiş ya da proje/araştırma desteğinden yararlanılarak hazırlanmışsa bu durumu açıklayan bilgi “Teşekkürler” bölümünde yer almalıdır. Bu konuda da birincil sorumluluk yazar(lar)a aittir.

Dergiye yayımlanmak için gönderilen makalelerden herhangi bir değerlendirme ve başvuru ücreti alınmamaktadır ve bir yayımlama ücreti yoktur. Açık erişimli derginin web sayfası üzerinden makaleler görüntülenebilir ve pdf formatında indirilebilir ve çıktısı alınabilir.

Dergide yayınlanacak her makale hem Türkçe hem İngilizce 150-250 kelime arasında özet / abstract içermelidir. Özgün bir araştırma makalesi ile kuramsal ya da derleme türündeki makaleler en az 4000, en fazla 7000 kelime (başlık sayfası, özetler, kaynaklar, tablolar ve şekil açıklamaları dâhil olmak üzere, her şekil ve tablo 250 kelime olarak hesaplanmalıdır) olmalıdır. Her makalenin en az 3, en fazla 5 anahtar kelime içermesi beklenmektedir.

Görseller ve Tablolar için telif hakkı izni almaya gerek olduğu durumlar yazarın sorumluluğundadır. Makalede kullanılan görsel ya da tablonun bir başka versiyonu daha önce yayınlanmış ise bu kaynağa ilişkin bilgiler metin içinde ve Kaynakça’da verilmelidir. Makaleye eklenecek çizimler, resimler, fotoğraflar, şekiller, vb. içerikte sistematik olarak numaralandırılmalıdır. Sıralama sistemi, APA 7.0 sistemine göredir.

Yüklenecek olan 'İsimsizMakale.doc' dosyası ve onun taratılmasıyla oluşturulacak olan ‘İntihalTaramaSonucRaporu.pdf’ dosyası da hiçbir şekilde yazar(lar)ın kimlik bilgilerini içermemelidir. ‘İntihalTaramaSonucRaporu.pdf’ isimli dosya sisteme yüklenirken dosya türü olarak Benzerlik Raporu seçeneği seçilmelidir. Değerlendirmeye gönderilecek makalelerdeki benzerlik oranının %15’i geçmemesi gereklidir.

Değerlendirme Süreci:

  1. J-CUBE’de İntihal Tarama Sonuç Raporu (Itenticate ve Turnitin gibi), Telif Hakkı Devir Formu ile birlikte sunulan taslak makalelerin öncelikle makale hazırlama kılavuzuna ve makale şablonuna uygunluğu değerlendirilir, anılan kurallara uymayan taslak makale başvuru sahiplerine geri iletilir.
  2. Değerlendirme sonucunda “Kurallara uygun” bulunan taslak makaleler ikinci aşamada, makalenin konusunun dergi amaç ve kapsamına uygunluğu ve yazım dilinin akademik yetkinliği açısından değerlendirilir ve uygun bulunmayan taslak makaleler başvuru sahiplerine geri iletilirken, uygun bulunanlara ise hakem ataması yapılır. Bu aşamada çift taraflı kör hakemlik politikamız gereğince, yazar isim(ler)i hakemlerden ve hakemlerin isimleri de yazar(lar)dan gizlenir.
  3. Yüklenecek olan ‘İsimsizMakale.doc’ dosyası ve onun taratılmasıyla oluşturulacak olan ‘İntihalTaramaSonucRaporu.pdf’ dosyası da hiçbir şekilde yazar(lar)ın kimlik bilgilerini içermemelidir. ‘İntihalTaramaSonucRaporu.pdf’ adlı dosya türü olarak "Benzerlik Raporu" seçeneği (ek dosya değil) seçilmelidir.
  4. Yüklenecek makalelerin kapsamı gereği varsa “Etik Kurul Onayı” sisteme eklenmelidir. J-CUBE, hayvan veya insan deneklerin katılımını içeren her araştırmadan etik kurul onayı ister.
  5. Hakemlerden yazıların özgünlüğü, alanına katkısı, güncel ve ilişkili yazının kaynak gösterilmesi, kullanılan yöntemin uygunluğu, dilin ve üslubun anlaşılırlığı ve açıklığı konularıyla ilgili bir değerlendirme yapmaları beklenir. Bu değerlendirmelere bağlı olarak hakemlerin sonuç kararını dört sınıftan birini seçerek belirtmesi istenir: (1) Taslak makale olduğu gibi basılabilir, (2) Taslak makale kısmi düzeltmelerle basılabilir, (3) Taslak makale sunulduğu haliyle basılamaz; kapsamlı düzeltme yapıldıktan sonra hakem değerlendirmesine girmek üzere yeniden sunulabilir, (4) Taslak makale basılamaz.
  6. Üretken yapay zekayı kullanırken bilimsel etiği uygulamak önemlidir. Çeviri veya dil kontrolünde kullanılabilir, ancak ortaya çıkan metnin bilimsel doğruluğu, tutarlılığı ve tarafsızlığı konusundaki nihai sorumluluk yazar(lar)a aittir. Yazarlar, bu koşulların yerine getirilmesi kaydıyla üretken yapay zeka araçlarını kullanabilirler, ancak hangi aracın ve versiyonun ne amaçla kullanıldığına dair yazılı bir beyan ile bildirilmelidir.

  

J-CUBE etik ilkeleri, “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi(https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx) hükümleri, ilgili mevzuat ve Yayın Etiği Komitesi (Committee on Publication Ethics (COPE)- https://publicationethics.org/) tarafından yayınlanan etik ilkeler doğrultusunda hazırlanmıştır. Yayın etiği kapsamında yazarlar, editörler, hakemler, okuyucular vb. tüm paydaşlar tarafından benimsenmesi gereken öncelikli etik kurallar aşağıda sunulmuştur:,

    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler (https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx)
    Madde 4 – (1) Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler şunlardır:
    a) İntihal: Başkalarının özgün fikirlerini, metotlarını, verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen kendi eseri gibi     göstermek,
    b) Sahtecilik: Bilimsel araştırmalarda gerçekte var olmayan veya tahrif edilmiş verileri kullanmak,
    c) Çarpıtma: Araştırma kayıtları veya elde edilen verileri tahrif etmek, araştırmada kullanılmayan cihaz veya materyalleri kullanılmış gibi göstermek, destek alınan kişi ve     kuruluşların çıkarları     doğrultusunda araştırma sonuçlarını tahrif etmek veya şekillendirmek,
    ç) Tekrar yayım: Mükerrer yayınlarını akademik atama ve yükselmelerde ayrı yayınlar olarak sunmak,
    d) Dilimleme: Bir araştırmanın sonuçlarını, araştırmanın bütünlüğünü bozacak şekilde ve uygun olmayan biçimde parçalara ayırıp birden fazla sayıda yayımlayarak bu yayınları akademik atama ve     yükselmelerde ayrı yayınlar olarak sunmak,
    e) Haksız yazarlık: Aktif katkısı olmayan kişileri yazarlar arasına dâhil etmek veya olan kişileri dâhil etmemek, yazar sıralamasını gerekçesiz ve uygun olmayan bir biçimde değiştirmek, aktif katkısı olanların     isimlerini sonraki baskılarda eserden çıkartmak, aktif katkısı olmadığı halde nüfuzunu kullanarak ismini yazarlar arasına dâhil ettirmek,
    (2) Diğer etik ihlal türleri şunlardır:
    a) Destek alınarak yürütülen araştırmalar sonucu yapılan yayınlarda destek veren kişi, kurum veya kuruluşlar ile bunların katkılarını belirtmemek,
    b) Henüz sunulmamış veya savunularak kabul edilmemiş tez veya çalışmaları, sahibinin izni olmadan kaynak olarak kullanmak,
    c) İnsan ve hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalarda etik kurallara uymamak, yayınlarında hasta haklarına saygı göstermemek,
    ç) İnsanlarla ilgili biyomedikal araştırmalarda ve diğer klinik araştırmalarda ilgili mevzuat hükümlerine aykırı davranmak,
    d) İncelemek üzere görevlendirildiği bir eserde yer alan bilgileri eser sahibinin açık izni olmaksızın yayımlanmadan önce başkalarıyla paylaşmak,
    e) Bilimsel araştırma için sağlanan veya ayrılan kaynakları, mekânları, imkânları ve cihazları amaç dışı kullanmak,
    f) Dayanaksız, yersiz ve kasıtlı olarak etik ihlal isnadında bulunmak,
    g) Bilimsel bir çalışma kapsamında yapılan anket ve tutum araştırmalarında katılımcıların açık rızasını almadan ya da araştırma bir kurumda yapılacaksa ayrıca kurumun iznini almadan elde edilen     verileri yayımlamak,
    h) Araştırma ve deneylerde, hayvan sağlığına ve ekolojik dengeye zarar vermek,
    ı) Araştırma ve deneylerde, çalışmalara başlamadan önce alınması gereken izinleri yetkili birimlerden yazılı olarak almamak.
    i) Araştırma ve deneylerde mevzuatın veya Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası sözleşmelerin ilgili araştırma ve deneylere dair hükümlerine aykırı çalışmalarda bulunmak.
    j) Araştırmacılar ve yetkililerce, yapılan bilimsel araştırma ile ilgili olarak muhtemel zararlı uygulamalar konusunda ilgilileri bilgilendirme ve uyarma yükümlüğüne uymamak,
    k) Bilimsel çalışmalarda, diğer kişi ve kurumlardan temin edilen veri ve bilgileri, izin verildiği ölçüde ve şekilde kullanmamak, bu bilgilerin gizliliğine riayet etmemek ve korunmasını sağlamamak,
    l) Akademik atama ve yükseltmelerde bilimsel araştırma ve yayınlara ilişkin yanlış veya yanıltıcı beyanda bulunmak,

    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Olarak Değerlendirilemeyecek Haller Madde 5 – (1) Bir başkasının özgün üslup ve ifadesinin aynen kullanmamak şartıyla, anonim bilgilerin, bilim     alanlarının temel bilgilerinin, matematik teoremleri ve ispatları gibi önermelerin çalışmalarda kullanılması etik ihlal olarak değerlendirilemez.

Bu dergide yayınlanan makalelerden, kaynak gösterilmeksizin kısmen veya tamamen alıntı yapılamaz.

Dergiye başvuru ücretsizdir. Başvuru, değerlendirme, yayın aşamalarında veya sonrasında herhangi bir ücret alınmaz.


Yazarların Etik Görev ve Sorumlulukları
Yazarlar, başvuru esnasında “Araştırma ve Yayın Etiğine Uyulduğunu” belirterek Telif Hakkı Devir Sözleşmesi’ni imzalayarak dergiye gönderilen makaleye ilişkin olarak 

  • başka bir yayın organında daha önce yayınlanmamış olduğunu,
  • bir başka yayın organında yayınlanmak üzere sunulmadığını,
  • yayına kabul edilmesi durumunda yazıya ait her hakkın J-CUBE’a devredeceğini, dergiden izin alınmaksızın yazının başka bir dilde ya da yerde yayınlanmayacağını

kabul etmiş sayılır.

Yazar(lar)ın gönderdikleri çalışmaların özgün olması beklenmektedir. Yazar(lar)ın başka çalışmalardan yararlanmaları veya başka çalışmaları kullanmaları durumunda eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir.

Yayınlanmak üzere gönderilen tüm çalışmaların varsa çıkar çatışması teşkil edebilecek durumları ve ilişkileri açıklanmalıdır.

Yazar(lar)dan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir, böyle bir durumda yazar(lar) beklenen veri ve bilgileri yayın kurulu ve bilim kuruluna sunmaya hazır olmalıdır.

Yazar(lar) kullanılan verilerin kullanım haklarına, araştırma/analizlerle ilgili gerekli izinlere sahip olduklarını veya deney yapılan deneklerin rızasının alındığını gösteren belgeye sahip olmalıdır. Bu kapsamda alınan Etik Kurul Onayı sisteme yüklenmelidir. Aynı şekilde, editörler kurulu, çalışmaya ilişkin ham veriyi talep edebilir. Bu nedenle yayınlanan bir makaleye ilişkin bu veriler 5 yıl süreyle saklanmalıdır.

Yazarlar çalışmalarını aynı anda birden fazla derginin başvuru sürecinde bulunduramaz. Her bir başvuru önceki başvurunun tamamlanmasını takiben başlatılabilir. Başka bir dergide yayınlanmış çalışma J-CUBE’a gönderilemez.

Çok yazarlı makalelerde yazar listesi ve sırası ilk başvuru sırasında kesinleştirilmiş olmalıdır. Çalışmanın tasarımına, yürütülmesine veya yorumlanmasına önemli katkılarda bulunan tüm kişiler, ortak yazar olarak listelenmeli ve katkı durumuna göre yazar sırası belirlenmelidir. Bu listeden yazar adlarının eklenmesi, çıkarılması veya yazar sırasının yeniden düzenlenmesine ilişkin talep, ancak makale yayınlanmadan önce tüm yazarların, bu değişikliğin nedenini açıkladığı ve bu nedeni kabul ettiğine ilişkin yazılı bir talep dilekçesiyle başvurduğu durumda (bu dilekçe, DergiPark sistemine yüklenmelidir) Editör tarafından değerlendirilir. Derginin ilgili sayısı yayınlanmadan önce Dergi Editörü tarafından onaylanması durumunda yapılabilir.

Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler, ilgili toplantının bildiriler kitabında yayınlanmamış olmak koşuluyla, J-CUBE’da yayınlanmak üzere teklif edilebilir. Makale daha önce bildiri, tez vb. olarak herhangi bir yerde sunulmuşsa “Başlık” bölümünde * işaretinin yer aldığı dipnotta belirtilmelidir.

Ayrıca, yazıya temel olan çalışma, kişi/kurumlarca desteklenerek ya da proje/araştırma desteğinden yararlanılarak hazırlanmışsa, bu durumu açıklayan bilgi “Teşekkürler” bölümünde yer almalıdır.

Gönderilen ve yayınlanan çalışmadan yazarlar sorumludur. Yazarlar, çalışmaları değerlendirme ve erken görünüm aşamasındayken ya da elektronik ortamda yayınlandığında, makalesiyle ilgili bir hata tespit ettiğinde, editörü/editörler kurulunu bilgilendirmeli ve düzeltme ya da geri çekme talebinde bulunmalıdır.

Yazarlar intihal, sahtecilik, çarpıtma, tekrar yayım, dilimleme, haksız yazarlık vb. gibi Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi’nde belirtilen yayın etiğine aykırı eylemlerden kaçınmalıdır. Makalede kullanılan fikirler ve sanat eserleri için telif haklarına dikkat edilmelidir.

Yazarlar hakemlerin değerlendirmelerine zamanında cevap vermelidir.

Yazarlar, metinde önyargı, genel görüş, argo, baskın kültür ve/veya kültürel varsayımlarından uzak durmalıdır.


Editör, Editör Yardımcısı, Teknik Editör ve Editörler Kurulu’nun Etik Görev ve Sorumlulukları

J-CUBE editör, editör yardımcısı, teknik editörleri ve Editörler Kurulu, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan "COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelinesfor Journal Editors" ve "COPE Best Practice Guidelines for JournalEditors" rehberleri temelinde etik görev ve sorumluluklara sahip olmalıdır.

Editörler tarafsızdır. Makalelerin yayımlanmasına karar verirken makalenin yazım kurallarına uygun olmasına; derginin amaç ve kapsamına uygun olmasına; makalelerin özgün olmasına; bilimsel yöntemlerle hazırlanmış olmasına; okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılara katkı sağlamasına ve hakem görüşlerine bağlı değerlendirme yaparlar.

Editörler, kör hakemlik ve değerlendirme süreci politikalarını uygular, yazarların ve hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutar.

Editörler her makale için en az iki hakem tarafından Çift Taraflı Kör Hakemlik Değerlendirmesi almalıdır.

Her makalenin yansız ve süresi içinde konunun uzmanı hakemler tarafından değerlendirilmesini sağlar.

Hakem değerlendirmelerinin yansız ve bağımsız yapılmasını desteklerler. Akademik görgü kurallarına uymayan ve bilimsel olmayan hakem görüşlerini engeller.

Editörler, hakem havuzunun kapsayıcı olmasını sağlar ve sürekli geliştirir.

Editörler, dergide yayımlanan makalelere yönelik tutarlı eleştirileri dikkate alır, eleştirilen makalelerin yazar(lar)ına yanıt hakkı tanır.

Editörler değerlendirme formları ve metin üzerinde belirtilen notlar ile düzeltme istemlerini hakem isimlerini, gizli tutarak dergi yönetim sistemi üzerinden yazar(lar)a iletir.

Editörler, yazma ve yayınlama kılavuzuna uygunluğu sağlamak için gerekli değişiklikleri yapma ve makaleyi düzenleme yetkisine sahiptir.

Editörler, makale ile ilgili bilgilerin gizli tutar, yazarlar, hakemler ve editör kurulu üyeleri dışında hiç kimseyle paylaşmaz.

Dergi editörleri ve Editörler Kurulu üyeleri görevleri süresince dergide değerlendirilmek üzere makale başvurusu yapamaz ve makale yayımlayamaz.

Hakemlerin Etik Görev ve Sorumlulukları

Hakemler tarafsızdır, nesnel ve bilimsel değerlendirmeyi gizlilik içinde yaparlar.

Hakemler yalnız uzmanlık alanı ile ilgili makaleleri değerlendirmeyi kabul etmeli; çıkar çatışması ya da çıkar birliği olduğundan şüphelendikleri makaleyi değerlendirmeyi reddederek, editörlere bilgi vermelidir.

Hakemler akademik görgü kurallarına dikkat eden yapıcı eleştiriler yapmalı; hakaret ve öznel yargı içeren kişisel yorumlardan kaçmalıdır.

Hakemler, hakemlik davetine süresi içinde cevap vermeli; değerlendirmeyi kabul ettikleri makaleyi süresi içinde değerlendirmelidir.

Hakemler, şüphelendikleri etik ihlaller konusunda Editör(ler)’ü bilgilendirmelidir.

Hakemler, değerlendirdikleri makalelere ilişkin Elektronik Hakem Değerlendirme Formu ’nu doldurmalı; çift taraflı kör hakemlik sürecine zarar vermemek için kararlarını destekleyen gerekçelerini içeren bu formda isimlerini belirtmemelidir.

Ücretsiz

Editör

Default avatar
Prof. Dr. Hikmet GÖKMEN Dokuz Eylül Üniversitesi
Mimari ve Tasarım
Kentsel Planlama ve Sağlık, Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama

Editörler Kurulu

Kentsel Planlama ve Sağlık, Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama
Kutluğ Savaşır
Doç. Dr. Kutluğ SAVAŞIR DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Mimarlıkta Malzeme ve Teknoloji, Afet Yardım Mimarisi, Fiziksel Çevre Kontrolü, Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji, Yeşil Yapılar ve Çevreler, Mimarlık, Mimari ve Tasarım, Gayrimenkul Değerleme ve Finansmanı, Yapı Endüstrisi Çalışmaları, Teknoloji ve Sistemleri, Endüstriyel Ürün Tasarımı
Default avatar
Prof. Dr. Hale SUCUOĞLU Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi
Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme, Program Tasarımı, Öğrenme Kuramları, Öğretim Kuramları, Öğretim Tasarımı, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Default avatar
Doç. Dr. Ebru GÜLLER DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Mimari ve Tasarım, Mimarlık, Mimarlıkta Estetik, Mimarlık ve Çevre Psikolojisi, Tasarım Kültürü ve Toplumsal Bağlam, Evrensel ve Engelsiz Tasarım, Mimari Tasarım
İlgi Atay Kaya
Doç. Dr. İlgi ATAY KAYA DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, MİMARLIK FAKÜLTESİ Web

Assoc. Prof. Dr. İlgi Atay Kaya works at the Department of City and Regional Planning of Dokuz Eylül University (DEU). Her research interests include urban planning conflicts, locally unwanted land uses, sustainability measurement, Geographic Information Systems (GIS), remote sensing, and do-it-yourself urbanism. She received her degrees of Bachelor, Master, and Ph.D. in City and Regional Planning at İzmir Institute of Technology (IZTECH) in 2006, 2009, and 2014, respectively.

Kentsel Planlama ve Sağlık, Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji, Şehir ve Bölge Planlama, Katılım ve Yönetişim
Default avatar
Doç. Dr. Burcu GÜLAY DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

Lisans eğitimini 2006 yılında İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mimarlık Fakültesi’nde tamamlamıştır. 2006-2008 yılları arasında İzmir’de çeşitli mimarlık ofislerinde tasarım ve uygulama çalışmaları yürütmüştür. 2008 yılında yüksek lisans eğitimine Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Bina Bilgisi Anabilim Dalı’nda başlamış, aynı dönem eş zamanlı olarak Yaşar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde öğretim elemanı olarak görev almıştır. “Sokağın günümüz koşullarında çocuk oyun alanı olarak ele alınması ve değerlendirilmesi” başlıklı yüksek lisans tezini 2010 yılında tamamlamıştır. Aynı yıl Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Bina Bilgisi Anabilim Dalı’nda başladığı doktora programına kabul edilmiş, “Çocuk-mimarlık çalışmalarının değerlendirilmesi ve ilköğretim için yapılı çevre eğitim programı önerisi (sosyal bilgiler dersi için)” başlıklı tezi yazmış ve deneysel desen oluşturduğu bu tezde çocuk-mimarlık alanında Türkiye’de ilk defa resmi müfredata uyumlu mimarlık tabanlı ders programını geliştirmiştir. Eğitim bilimleri alanında formasyonu bulunmaktadır.

2008 yılından beri, uzmanlık alanı olan çocuklar için yapılı çevre eğitimi konusunda toplamda yaklaşık 1000 çocuğa mimarlık eğitimi vermiş, atölyeler ve etkinlikler düzenlemiş, sivil toplum kuruluşları ve milli eğitim kurumları aracılığı, izinleri ve desteği ile bu çalışmaların yürütülmesini sağlamıştır.

2009 yılından beri sırasıyla araştırma görevlisi, yardımcı doçent ve doçent unvanları ile çalıştığı Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde doçentlik sonrasında ve halen, çocuk ve mimarlık, sürdürülebilir mimarlık ve çevre eğitimi, bilişim ve mimarlık, oyun ve mimarlık, mimarlık eğitimi ve pedagojisi, toplum - mimarlık ilişkisi konularında çalışmalarını sürdürmektedir. Makale, bildiri ve çeşitli araştırma çalışmalarının yanısıra, 2016 yılında DEGA girişimcilik eğitimi alarak girişimcilik alanında çalışmalarına başlamıştır. Fikirlerini hayata geçirmek için Tübitak’ın 1512 kodlu girişimcilik programına başvurmuş ve 2018 yılında fiilen Ankara’da Tubitak bünyesinde yapılan iki aşamalı proje elemelerinde Türkiye’de mimarlık ve toplum alanında ilk sosyal girişimi gerçekleştirmek üzere hibe ödülüne layık görülmüştür. Bu proje ile teknopark bünyesinde firma kuran girişimci, proje çıktısı olan kenti mimari odaklı olarak tanıtmayı amaçlayan aplikasyonunun satış aşaması sonrasında akademik faaliyetlerine ağırlık vermiştir.

Mimari Tasarım, Mimari Bilim ve Teknoloji, Sürdürülebilir Mimari

Teknik Editörler

Default avatar
Arş. Gör. Fulya SELÇUK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Mimari Tasarım
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Emine Duygu KAHRAMAN Bir kuruma bağlı değildir
Kentsel Tasarım, Mimari Miras ve Koruma, Kentsel Planlama ve Sağlık
Nurdan Çağla Çamaş
Uzman Nurdan Çağla ÇAMAŞ ICAM NETWORK | Institute of Information Technologies and Innovation Web

Lisans eğitimini 2018 yılında İstanbul Arel Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nde tamamladı. Yüksek lisans derecesini 2023 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Kentsel Tasarım Programı'nda "Kentsel morfoloji ve mikroiklim ilişkinin rüzgar temelinde incelenmesi: Karşıyaka (İzmir) örneği" başlıklı teziyle tamamladı. Bu dönemde "Yürünebilirlik" ve "Kentsel Tasarım Rehberi" konularında proje dersleri aldı. 2022-2025 yılları arasında özel sektörde çalıştı. 2023 yılı itibarıyla aynı üniversitede "Çocuklar ve Kent Algısı" üzerine doktora eğitimine devam etmektedir. 2025 yılı itibariyle TÜBİTAK proje bursiyeridir, J-CUBE ve EKSEN MFD dergilerinde teknik editör olarak görev yapmaktadır.

Kent Morfolojisi, Kentsel Tasarım, Mimari Tasarım
Default avatar
Arş. Gör. Hüseyin KÜÇÜKOĞLU DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Kentsel Estetik, Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama

Dil Editörleri

Default avatar
Yüksek Lisans Begüm SÖZEN Bir kuruma bağlı değildir
Kentsel Tasarım, İç Mimarlık
Default avatar
Arş. Gör. Hülya SAÇIN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Kentsel Tasarım

Kapak Tasarımı

Default avatar
Arş. Gör. Fulya SELÇUK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Mimari Tasarım
Kentsel Planlama ve Sağlık, Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama

Bilim Kurulu

Ayşe Özbil Torun
Doç. Dr. Ayşe ÖZBİL TORUN Northumbria University
Kentsel Tasarım
Default avatar
Doç. Dr. Bahar AKSEL MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ

İTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümünde Lisans eğitimini tamamladıktan sonra MSGSÜ’de Kentsel Tasarım alanında Yüksek Lisans yapmış ardından yine MSGSÜ’de Şehircilik alanında Doktora derecesi almıştır. 2002 yılından beri Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.

Mekan kimliği ve kent markalaşması ilişkisinin kentsel tasarım ölçeğine etkileri konusunda hazırladığı doktor tezi ardından yaratıcı mekanlar ve yaratıcı endüstriler üzerinde çalışmaya başlamıştır. Kültür ve yaratıcılık temelli kalkınma konusunda “Creaticity” ve “Hal: Sinop Girişimcilik ve Buluşma Merkezi” projelerinde yürütücü olarak yer almış; Kamusal alan, sanat ve katılımcılık konularında yürüttüğü ders ve çalışmaları ile EAP programlarında eğitmenlik yapmış; British Council desteği ile Creative Hubs Programme’a katılmıştır.

MSGSÜ Uluslararası Akademik İlişkiler Koordinatörlüğü, MSGSÜ Sürekli Eğitim Merkezi Müdürlüğü, MSGSÜ Yaratıcı Endüstriler Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür yardımcılığı gibi idari görevleri üstlenmenin yanı sıra çeşitli uluslararası projelere akademik olarak katkıda bulunmuştur.

Son dönemde placemaking, kamusal mekan tasarımı ve gündelik hayat üzerine yaptığı araştırmalar ve yürüttüğü tezlerle çalışmalarını hareketlilik, kullanıcı deneyimi ve çocuk dostu kentsel mekan üretimi konularında genişleterek kent mekanının nasıl daha iyi tasarlanabileceği / üretilebileceğini sorgulamaya devam etmektedir.     

Arazi Kullanımı ve Çevre Planlaması, Kentsel Tasarım, Ulaşım Planlaması
Deniz Dokgöz
Prof. Dr. Deniz DOKGÖZ DOKUZ EYLUL UNIVERSITY
Mimari ve Tasarım, Mimarlık (Diğer), Mimari, Yerleşim ve Endüstriyel Ürünlerde Tasarım, Plan ve Proje Uygulama, Tasarım Kültürü ve Toplumsal Bağlam, Tasarım Tarihi, Teorisi ve Eleştiri
Özlemnur Ataol
Yrd. Doç. Özlemnur ATAOL University of Groningen Web

Dr. Ataol is an urban planner & designer & researcher specialized in participatory urban research and collaborative urban planning with children. Her research analyses how cities can benefit from participatory approaches for better inclusive and just development & management. Her experience includes collaborations with non-professional groups as well as professional groups, such as local governments, NGOs, and foundations within the fields of evidence-driven policymaking and participatory urban planning & management towards creating inclusive and sustainable cities for all. 

Katılım ve Yönetişim, Kentsel Tasarım, Mimari Tasarım
Mimari, Yerleşim ve Endüstriyel Ürünlerde Tasarım, Plan ve Proje Uygulama, Mimari Tasarım
Erdem Yıldırım
Yrd. Doç. Dr. Erdem YILDIRIM DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, MİMARLIK FAKÜLTESİ Web
Mimari ve Tasarım, Fotoğraf, Kentsel Tasarım, Mimari Bilgi İşlem ve Görselleştirme Yöntemleri, Mimarlık ve Tasarımda Bilgi Teknolojileri, Tasarım Araçları ve Teknolojisi, Tasarımda Bilgi Teknolojileri
Default avatar
Doç. Dr. Aktan ACAR TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
Mimari Tasarım

Lisans eğitimini 1995-2000 yılları arasında Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümünde tamamladı. 2000 yılında Selçuk Üniversitesi’nde Şehir ve Bölge Planlama Bölümünde akademisyenliğe başladı. Aynı bölümde yüksek lisans eğitimini 2004 yılında “Kentli Varsılların Varoş ve Yoksulluk Algısı ve Mekansal Ayrımlaşma İlişkisi, Adana Kenti Örneği”isimli teziyle tamamladı. Bu süreçte kent yoksulluğu üzerine bilimsel çalışmalar üretti. Doktora eğitimini istanbul Teknik Üniversitesi’nde Şehir ve Bölge Planlama Bölümünde 2012 yılında “İstanbul Zeytinburnu’nda Ulusötesi Kentleşme Aktörleri Olarak Türk Kökenli Göçmenler” başlıklı teziyle tamamladı. Doktora süresince, Romanlar, İllegal ve transit göçmenler konularında araştırma ve çalışmalar gerçekleştirdi. 2013-2014 yılları arasıında Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi Mimarlık Bölümünde Dr. Öğr. Üyesi olarak çalıştı. Bu sırada Çocuk ve Kent ilişkisi üzerine çalışmalara başladı. 2014 yılı itibariyle Marmara Üniversitesi Yerel Yönetimler bölümünde çalışmaya başladı halen de burada görev yapmaktadır. 2018 yılında Kent, Çevre ve Yerel Yönetimler alanında doçent ünvanını aldı. Çalışmaları ağırlıklı olarak Kent sosyolojisi ve Kent politikaları alanında olmak üzere, uluslarası göç, çocuk ve kent ilişkisi, katılımcı yerel yönetimler, katılımcı tasarım ve planlama süreçleri, kent yoksulluğu, gençlik çalışmaları şeklindedir.

Çevre Politikası, Kentleşme Politikaları, Kentsel Politika, Yerel Yönetimler, Sosyal Politika, Gençlik Sosyolojisi, Göç Sosyolojisi, Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları, Uluslararası Göç, Arazi Kullanımı ve Çevre Planlaması, Bölge Planlamada Kent Coğrafyası, Düzenleyici Planlama ve Geliştirme Değerlendirmesi, Kamu Katılımı ve Toplum İştiraki, Katılım ve Yönetişim, Şehir ve Bölge Planlama
Erdal Onur .diktaş
Doç. Dr. Erdal Onur .DİKTAŞ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Kentsel Tasarım
Default avatar
Prof. Dr. Gaye BİROL İZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ
Kentsel Tasarım, Mimari Tarih, Teori ve Eleştiri, Mimari Tasarım
Sebla Arın Ensarioğlu
Doç. Dr. Sebla Arın ENSARİOĞLU Bursa Uludağ Üniversitesi
Mimari Tasarım
Default avatar
Doç. Dr. B. Ece ŞAHİN Bursa Uludağ Üniversitesi
Mimari Tasarım
Tutku Didem Altun
Prof. Dr. Tutku Didem ALTUN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Mimari Tasarım, Mimarlık ve Tasarımda Bilgi Teknolojileri, Sürdürülebilir Mimari, Biyomateryaller
Feyzal Özkaban
Doç. Dr. Feyzal ÖZKABAN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Mimari Miras ve Koruma
Deniz Hasırcı
Prof. Dr. Deniz HASIRCI IZMIR UNIVERSITY OF ECONOMICS Web
Prof. Dr. Deniz HASIRCI; IZMIR UNIVERSITY OF ECONOMICS-TURKEY: Reading, İngiltere'de doğmuştur. Bilkent Üniversitesi İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümünü 1997’de bitirmiştir. Mezuniyet sonrası Intema-Ankara Mağaza ve çeşitli tasarım ve mimarlık ofislerinde çalışmış, 2000’de yüksek lisans, 2005’te yine Bilkent Üniversitesi’nde doktora derecesini almıştır. 2001-2002’de Fulbright bursiyeri olarak North Carolina State University, Community Design programında, “okul tasarımı, katılımcı tasarım ve yaratıcılık” konusunun tanınan isimlerinden Prof. Henry Sanoff ile çalışmıştır. Journal of Interior Design, Journal of Design History, Co-Design, The Journal of Creative Behavior, Creativity Research Journal, Journal of Academic Librarianship, METU Journal, Children, Youth, and Environments gibi dergilerde akademik yayın yapmıştır. Popüler Bilim, Arkitekt, Geceyarısı Sineması, Düşe-Yazma, ve Koridor dergilerinde yazı ve çizimleri yayınlanmıştır. 2006’da Yrd. Doç. olarak İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde göreve başlamıştır, 2013’te Doçent, 2019'da Profesör olmuştur. Sanat ve Tasarım Stüdyosu, Maket Yapım, Çizim ve Representasyon, Uygulamalı Atölye Çalışmaları, Tasarım Semiyotiği, Mezuniyet Tezi, Çevresel Psikoloji, Bireysel Çalışma (master), Araştırma Projesi (master) gibi çeşitli dersler vermiştir. Katılımcı Tasarım, Biyofilik Tasarım, Çocuk Hastane Okulları, Alaçatı Tasarım Dili ve Hava Fotoğrafçılığı gibi çeşitli konularda yüksek lisans tezleri yürütmüştür. İkinci sınıf Tasarım Stüdyosu koordinatörüdür ve Çevre-Davranış Araştırmaları ve Tasarımda Tümleşik Yaklaşımlar başlıklı Doktora derslerini vermektedir. 2010-2017 arasında, halen çalıştığı İzmir Ekonomi Üniversitesi, İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölüm Başkanlığı yapmıştır. Bu süreçte, bölümün mesleğin en üst kurumu olarak tanınan International Federation of Interior Architects/Designers (IFI) üyesi olması sürecini yürütmüştür. Bölümü, halen bu üyeliği alan Türkiye’deki üç üniversiteden birisidir. 2016’da İçmimarlık Bölüm Başkanları toplantısına bölüm olarak ev sahipliği yaparak, bu etkinliği, İzmir Ekonomi Üniversitesi yönetimi, İçmimarlar Odası Merkez ve İzmir Şubesi ile ortak bir çalışmayla IFI Deklarasyonunun İzmir kenti için imzalanması töreniyle birlikte planlanmasını sağlamış, süreçte etkin rol almıştır. İzmir, halen Türkiye’de IFI Deklarasyonunun imzalandığı ilk ve tek kenttir. DATUMM: Dokümantasyon ve Arşivleme - Türkiye’de Modern Mobilya (datumm.org) projesinin Zeynep Tuna Ultav ile iki yürütücüsünden biridir. DOCOMOMO Türkiye-İç Mekan komitesinin Umut Şumnu ve Zeynep Tuna Ultav ile kurucu üç yürütücüsünden biridir ve TAPLAK (Tasarım ve Planlama Akreditasyon Derneği) kurucu üyesidir. Fulbright Alumni, Türkiye İçmimarlar Odası, Environmental Design Research Association (EDRA), 4T (Türkiye Tasarım Tarihi Topluluğu), TAPLAK Tasarım ve Planlama Akreditasyon Derneği, Bilkent Üniversitesi Mezunlar Derneği, TED Ankara Kolej Mezunlar Derneği üyesidir ve 2021'de Docomomo Uluslararası İçmimarlık Uzman Komitesine seçilmiştir. İki çocuk annesidir.
İç Mimarlık
Default avatar
Prof. Dr. Şebnem GÖKÇEN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Kültürel ve Yaratıcı Endüstriler, Kentsel Estetik, Kentsel Tasarım, Turizm Planlaması
Özgül Yilmaz Karaman
Prof. Dr. Özgül YİLMAZ KARAMAN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, MİMARLIK FAKÜLTESİ, MİMARLIK BÖLÜMÜ
Mimarlık (Diğer)
Default avatar
Prof. Dr. Ebru CUBUKCU DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji, Kentsel Estetik, Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama, Bölgesel Planlama
Gizem Erdoğan Aydın
Doç. Dr. Gizem ERDOĞAN AYDIN İZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ
Şehir ve Bölge Planlama Eğitimi, Arazi Kullanımı ve Çevre Planlaması, Kent Morfolojisi, Kentsel Bilişim, Kentsel Estetik, Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama, Kent ve Bölge Planlama (Diğer), Mimarlık ve Tasarımda Bilgi Teknolojileri, Planlamada Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS)