Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce Öğretmenlerinin Öğretme Endişeleri ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 172 - 191, 20.10.2019
https://doi.org/10.31464/jlere.584504

Öz

ÖZ:
Özet, 10 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı, 150 sözcüğü
geçmeyecek şekilde yazılmalıdır. Özette araştırmanın konusu, temel amacı,
yöntemi, bulgular ve sonuç yer almalı. Biçimlendirmeyi bozmadan bu kısmı silip
yerine kendi özetinizi yazabilirsiniz. Özet, 10 punto büyüklüğünde, iki yana
yaslı, 150 sözcüğü geçmeyecek şekilde yazılmalıdır. Özette araştırmanın konusu,
temel amacı, yöntemi, bulgular ve sonuç yer almalı. Biçimlendirmeyi bozmadan bu
kısmı silip yerine kendi özetinizi yazabilirsiniz. Özet, 10 punto büyüklüğünde,
iki yana yaslı, 150 sözcüğü geçmeyecek şekilde yazılmalıdır. Özette
araştırmanın konusu, temel amacı, yöntemi, bulgular ve sonuç yer almalı.
Biçimlendirmeyi bozmadan bu kısmı silip yerine kendi özetinizi yazabilirsiniz.
Özet, 10 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı, 150 sözcüğü geçmeyecek şekilde
yazılmalıdır. Özette araştırmanın konusu, temel amacı, yöntemi, bulgular ve
sonuç yer almalı. Biçimlendirmeyi bozmadan bu kısmı silip yerine kendi
özetinizi yazabilirsiniz. Özet, 10 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı, 150
sözcüğü geçmeyecek şekilde yazılmalıdır. Özette araştırmanın konusu, temel
amacı, yöntemi, bulgular ve sonuç yer almalı.


Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

2211-A

Kaynakça

  • Atak, H. (2013). On-maddeli kişilik ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması. Archives of Neuropsychiatry, 50, 312-319.
  • Burger, J. (2006) Personality. (1st ed.)., İstanbul: Kaknus Publications.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. (22nd ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cabı, E., & Yalçınalp, S. (2013) Occupational anxiety scale for prospective teachers: A study on validity and reliability. Hacettepe University Education Faculty Journal, 44, 85-96.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. (4th ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W., & Clark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research (2nd ed.). California: Sage Publication Inc,
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (3rd ed.). Washington DC: Sage Publication Inc.
  • Çelik, M. (2017). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kişilik Özellikleri ve Mesleki Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative, and mixed methodologies. New York: Oxford University Press.
  • Fuller, F. F. (1969) Concerns of teachers: A developmental conceptualization 1. American Educational Research Journal, 6(2), 207-226.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference (10th ed.). Boston: Pearson.
  • Ghaith, G., & Shaaban, K. (1999). The relationship between perceptions of teaching concerns, teacher efficacy, and selected teacher characteristics. Teaching and Teacher Education, 15(5), 487 – 496.
  • Gosling, S.D., Rentfrow, P.J., & Swann, W.B. Jr. (2003). A very brief measure of the Big Five personality domains. Journal of Research in Personality, 37, 504-528.
  • McCrae, R. R., & Costa P. T. Jr. (1997). Personality traits structure as a human universal. American Psychologist, 52, 509-516.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Reeves – Kazelskis, C., & King, D.A. (1994). Teaching concerns of pre-service teachers. 23. Mid-South Educational Research Association Conference.
  • Swennen, A., Jörg, T. & Korthagen, F. (2004) Studying student teachers' concerns, combining image‐based and more traditional research techniques. European Journal of Teacher Education, 27(3), 265 – 283.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Boston: Pearson.
  • Ünaldı, Ü. & Alaz, A. (2008). Coğrafya öğretmenliğinde okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1-13.
  • Yaylı, D. & Hasırcı, S. (2009). Concerns of prospective teachers of Turkish on teaching. The Journal of International Social Research, 2(9), 520-525.

An Analysis of the Relatıonship between Teaching Concerns and Personality Traits of In-Service EFL Teachers

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 172 - 191, 20.10.2019
https://doi.org/10.31464/jlere.584504

Öz

ABSTRACT: Abstract should be
written using the font size 10 and justified, without exceeding the word limit
(150 words). The abstract should include the scope and the basic aim of the
study, methodology, findings, conclusions, and suggestions (if any). You can
write your own abstract by deleting this text; however, you are not to change
the format of the abstract. Abstract should be written using the font size 10
and justified, without exceeding the word limit (150 words). The abstract
should include the scope and the basic aim of the study, methodology, findings,
conclusions, and suggestions. Abstract should be written using the font size 10
and justified, without exceeding the word limit (150 words). The abstract
should include the scope and the basic aim of the study, methodology, findings,
conclusions, and suggestions (if any). Abstract should be written using the
font size 10 and justified, without exceeding the word limit.


Proje Numarası

2211-A

Kaynakça

  • Atak, H. (2013). On-maddeli kişilik ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması. Archives of Neuropsychiatry, 50, 312-319.
  • Burger, J. (2006) Personality. (1st ed.)., İstanbul: Kaknus Publications.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. (22nd ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cabı, E., & Yalçınalp, S. (2013) Occupational anxiety scale for prospective teachers: A study on validity and reliability. Hacettepe University Education Faculty Journal, 44, 85-96.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. (4th ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W., & Clark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research (2nd ed.). California: Sage Publication Inc,
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (3rd ed.). Washington DC: Sage Publication Inc.
  • Çelik, M. (2017). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kişilik Özellikleri ve Mesleki Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative, and mixed methodologies. New York: Oxford University Press.
  • Fuller, F. F. (1969) Concerns of teachers: A developmental conceptualization 1. American Educational Research Journal, 6(2), 207-226.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference (10th ed.). Boston: Pearson.
  • Ghaith, G., & Shaaban, K. (1999). The relationship between perceptions of teaching concerns, teacher efficacy, and selected teacher characteristics. Teaching and Teacher Education, 15(5), 487 – 496.
  • Gosling, S.D., Rentfrow, P.J., & Swann, W.B. Jr. (2003). A very brief measure of the Big Five personality domains. Journal of Research in Personality, 37, 504-528.
  • McCrae, R. R., & Costa P. T. Jr. (1997). Personality traits structure as a human universal. American Psychologist, 52, 509-516.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Reeves – Kazelskis, C., & King, D.A. (1994). Teaching concerns of pre-service teachers. 23. Mid-South Educational Research Association Conference.
  • Swennen, A., Jörg, T. & Korthagen, F. (2004) Studying student teachers' concerns, combining image‐based and more traditional research techniques. European Journal of Teacher Education, 27(3), 265 – 283.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Boston: Pearson.
  • Ünaldı, Ü. & Alaz, A. (2008). Coğrafya öğretmenliğinde okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1-13.
  • Yaylı, D. & Hasırcı, S. (2009). Concerns of prospective teachers of Turkish on teaching. The Journal of International Social Research, 2(9), 520-525.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Didem Atan 0000-0002-9491-6620

Demet Yaylı 0000-0001-9556-2281

Proje Numarası 2211-A
Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atan, D., & Yaylı, D. (2019). An Analysis of the Relatıonship between Teaching Concerns and Personality Traits of In-Service EFL Teachers. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 5(2), 172-191. https://doi.org/10.31464/jlere.584504

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research