Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation Of Education, Training, Education Program, And Training Program Concepts Within The Scope Of Academic Translation Programs

Yıl 2021, Sayı: 8, 0 - 0, 31.12.2021
https://doi.org/10.48131/jscs.988092

Öz

Kaynakça

  • Aşılıoğlu, B. (2014). Eğitim ile ilgili Temel Kavramlar. M. Arslan içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 1-29). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydıner, N. (2011). Öğretim ile ilgili Temel Kavramlar. S. Güven içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 9-73). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çavuş, Ş. (2014). Öğrenme Öğretme Süreci. V. Sönmez içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 51-78). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çoban, A. (2015). Temel Kavramlar. G. Ocak içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 3-54). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme (10. b.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Durukan, E. (2018). Çeviri Öğretimi: Hedef ve Ölçme. İstanbul: Hiperlink Eğitim.
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde “Program” Geliştirme (6. b.). Ankara: Edge Akademi Yayınları.
  • Güven, B. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleriyle İlgili Temel Kavramlar. Ş. Tan içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 1-35). Ankara : Pegem Akademi.
  • Özan, M. B. (2014). Temel Kavramlar. M. Taşpınar içinde, Eğitim Bilimine Giriş (s. 42-66). Ankara: Edge Akademi.
  • Özkan, R. (2017). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Saracaloğlu, A. S., & Küçükoğlu, A. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Sezgin, O. (2019). Eğitim, Kavram ve Kuram. İstanbul: Kalem Yayıncılık.
  • Şimşek, S. (2007). Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar. N. Saylan içinde, Eğitim Bilimine Giriş (s. 1-17). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşpınar, M. (2017). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Türk Dil Kurumu. (2020, Temmuz). https://sozluk.gov.tr/
  • Ummanel, A., & Dilek, A. (2016). Gelişim ve Öğrenme. S. Çelenk içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 35-52). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ünal, S., & Ada, S. (2011). Temel Kavramlar. M. Kağan, & S. Yalçın içinde, Eğitim Bilimine Giriş (s. 1-33). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Program Atlası. (2020, Temmuz). https://yokatlas.yok.gov.tr/

Akademik Çeviri Programları Kapsamında Eğitim, Öğretim, Eğitim Programı ve Öğretim Programı Kavramlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Sayı: 8, 0 - 0, 31.12.2021
https://doi.org/10.48131/jscs.988092

Öz

Bu çalışmada eğitim ve öğretim kavramlarının Türkiye’de yükseköğretimin farklı kademelerinde sunulan akademik çeviri programları kapsamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede, ilk olarak bahsi geçen kavramların TDK’deki (Türk Dil Kurumu) karşılıkları incelenmiştir. Ardından, eğitim ve öğretim kavramlarının ve bu kavramlarla ilişkili oldukları düşünülen eğitim programı ve öğretim programı ifadelerinin eğit-bilimsel ve öğret-bilimsel alan yazında nasıl tanımlandıkları araştırılmıştır. Bahsi geçen kavramların tanımlamaları bağımsız bölümler halinde sunulmuştur. Eğitim ve öğretim kavramlarının zaman, mekân, kazanımlar, plan / program ve ölçme / değerlendirme noktalarında birbirinden ayrıştığı gözlemlenmiştir. Aynı şekilde, eğitim programı ve öğretim programı ile ilgili yapılan tanımlamalarda ders içerikleri, ders dağılımları, müfredat ve öğretim yöntem / teknikleri bakımından bazı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Daha sonra, eğitim, öğretim, eğitim programı ve öğretim programı çerçevesinde akademik çeviri programlarının nitelikleri karşılaştırılmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda, yükseköğretimin ön lisans ve lisans boyutunda sunulan akademik çeviri programlarında eğitimden öte öğretim olarak adlandırılabilecek faaliyetlerin yürütüldüğü görülmüştür. Bu çerçevede, akademik çeviri eğitimi değil de akademik çeviri öğretimi ifadesinin kullanımının daha uygun olacağı düşünülmektedir. Benzer şekilde, akademik çeviri programının öğretim programının alan yazında sunulan özelliklerine daha uyumlu olduğu ve bu gerekçeyle akademik çeviri öğretim programı olarak adlandırılmasının daha doğru olacağı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, ilerleyen zamanda bu kapsamda yapılacak olan çalışmalar için bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aşılıoğlu, B. (2014). Eğitim ile ilgili Temel Kavramlar. M. Arslan içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 1-29). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydıner, N. (2011). Öğretim ile ilgili Temel Kavramlar. S. Güven içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 9-73). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çavuş, Ş. (2014). Öğrenme Öğretme Süreci. V. Sönmez içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 51-78). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çoban, A. (2015). Temel Kavramlar. G. Ocak içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 3-54). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme (10. b.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Durukan, E. (2018). Çeviri Öğretimi: Hedef ve Ölçme. İstanbul: Hiperlink Eğitim.
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde “Program” Geliştirme (6. b.). Ankara: Edge Akademi Yayınları.
  • Güven, B. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleriyle İlgili Temel Kavramlar. Ş. Tan içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 1-35). Ankara : Pegem Akademi.
  • Özan, M. B. (2014). Temel Kavramlar. M. Taşpınar içinde, Eğitim Bilimine Giriş (s. 42-66). Ankara: Edge Akademi.
  • Özkan, R. (2017). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Saracaloğlu, A. S., & Küçükoğlu, A. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Sezgin, O. (2019). Eğitim, Kavram ve Kuram. İstanbul: Kalem Yayıncılık.
  • Şimşek, S. (2007). Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar. N. Saylan içinde, Eğitim Bilimine Giriş (s. 1-17). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşpınar, M. (2017). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Türk Dil Kurumu. (2020, Temmuz). https://sozluk.gov.tr/
  • Ummanel, A., & Dilek, A. (2016). Gelişim ve Öğrenme. S. Çelenk içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 35-52). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ünal, S., & Ada, S. (2011). Temel Kavramlar. M. Kağan, & S. Yalçın içinde, Eğitim Bilimine Giriş (s. 1-33). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Program Atlası. (2020, Temmuz). https://yokatlas.yok.gov.tr/
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Buğra Kaş 0000-0002-8529-6298

Şaban Köktürk 0000-0002-2575-0137

Erken Görünüm Tarihi 10 Ocak 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 30 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Kaş, B., & Köktürk, Ş. (2021). Akademik Çeviri Programları Kapsamında Eğitim, Öğretim, Eğitim Programı ve Öğretim Programı Kavramlarının Değerlendirilmesi. Toplum Ve Kültür Araştırmaları Dergisi(8). https://doi.org/10.48131/jscs.988092

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” (J-SCS) sosyal ve beşeri bilimler alanında yapılan özgün çalışmalara zemin hazırlamayı esas alan disiplinler arası bir akademik dergidir. Sosyal ve beşeri bilimler alanında farklı disiplinlerdeki bağımsız bilim insanlarının birlikteliğiyle 2018 Yılında kurulmuş olan derginin bütün sayılarının elektronik formda yayımlanması kararlaştırılmıştır. Derginin resmi ya da resmi olmayan herhangi bir kurum, kuruluş veya grupla bağı yoktur. Derginin yayımlanması için fikirleri ve emekleriyle destek veren bütün bilim insanlarının ortak maksadı sosyal ve beşeri bilimler sahasında çalışanların akademik gelişimlerine katkıda bulunmakla beraber sosyal ve beşeri bilimlerin topluma daha fazla fayda sağlamaları için yeni imkanlar aramaktır.

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi”nin (J-SCS) yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir.

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” (J-SCS) sadece elektronik ortamda www.toplumvekultur.com ve dergipark.org.tr üzerinden yayımlanır, açık erişim politikasını benimser. Dergi Haziran ve Aralık aylarında olmak üzere yılda iki kez çıkar.

Yayınlar için eser sahiplerinden herhangi bir ücret alınmaz, editörlere, yayın kuruluna ve hakemlere ve eser sahiplerine herhangi bir ücret ödenmez. Dergide yayımlanması için iletişim adresine makale gönderen yazarların telif hakkı ile ilgili bu açıklamayı okuyup onayladığı kabul edilir.

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” birinci yazarı “doktor” veya “doktora öğrencisi” unvanına sahip bütün araştırmacıların çalışmalarına açıktır. Birinci yazarı “doktor” veya “doktora öğrencisi” olan makalelerin ikinci, üçüncü ve dördüncü yazarlarının “doktor” veya “doktora öğrencisi” unvanına sahip olması zorunlu değildir. Bir makalede en fazla dört yazar ismi bulunabilir. Yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmış olan makaleler editör incelemesinden geçtikten sonra hakem incelemesine sunulur. Hakemler makalede düzeltme isteyebilir, doğrudan ret veya kabul edebilir. Hakem değerlendirmesi sonu ret edilen makaleler için yazarı tarafından üçüncü bir hakem değerlendirmesi istenebilir, editör bu talebi uygun görürse makale üçüncü bir hakeme gönderilir. İki hakemden birinin kabul, diğerinin ret verdiği durumlarda ise editör makaleyi kabul ya da ret edebilir yahut üçüncü bir hakemden değerlendirme isteyebilir.

Daha önce başka bir yazılı kaynakta yayımlanmış veya değerlendirme aşamasında olan eserler “Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” yayın sürecine kabul edilmezler. Yayımlanan yazılar ile ilgili bütün etik ve yasal sorumluluk yazarlarına aittir.