BibTex RIS Kaynak Göster

İSVİÇRE VE TÜRKİYE SINIF ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 1, 35 - 54, 01.01.2015

Öz

Bu araştırmada İsviçre ve Türkiye’deki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Bu araştırmada her iki ülkedeki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının içerikleri, derslerinin çeşitleri, kredileri açısından incelenmiş ve programlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmalı araştırmalarda kullanılan değişik yaklaşımlar ikisi olan yatay ve tanımlayıcı yaklaşımlar bu çalışmada kullanılmıştır. Bu araştırma Avrupa Birliği üyesi olmayı kabul etmeyen İsviçre’nin Cenevre Kantonu ve Cenevre Üniversitesindeki sınıf öğretmeni yetiştirme programı ve Avrupa Birliği üyesi adayı Türkiye’deki Ondokuz Mayıs Üniversitesi sınıf öğretmeni incelenmiştir. Sonuç olarak, her iki ülkedeki sınıf öğretmeni yetiştirme programları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ışığında sınıf öğretmeni yetiştirme programlarına öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • AREA. (1999). The Bologna Declaration, Joint declaration of the European Ministers of Education. The European Higher Education. Retrieved October 29, 2011, from http://www.bologna-bergen2005.no/Docs/00- Main_doc/990719BOLOGNA_DECLARATION.PDF
  • Akyüz, Y. (2008). Türk Eğitim Tarihi (13. Baskı). Ankara: Pegem akademi.
  • Arı, A. (2006). İsviçre Basel Okul Sistemi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Aydın, A. (2007). Dünyada Öğretmen Yetiştirmede Yeni Yaklaşımlar ve Akreditasyon Çalışmaları, Türkiye’de Eğitim Fakültelerindeki Durum. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Tokat.
  • Aydın, R., Şahin, H., & Topal, T. (2008). Türkiye’de İlköğretime Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Nitelik Arayışları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 119- 142.
  • Aydın, S., Selçuk, A., & Yeşilyurt, M. (2007). Öğretmen Adaylarının “Okul Deneyimi II” Dersine İlişkin Görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, IV(II), 75-90.
  • BSE. (2011). Liste des unités de formation du 1er cycle baccalauréat en sciences de l’éducation 2011-2012. Baccalauréat universitaire en sciences de l’éducation. Retrieved http://www.unige.ch/fapse/lesetudes/formations/baccalaureat/sse/ListeUFTC1112. pdf November 11, 2011, from
  • Barış Akgül, D., & Özata, E. (2009). Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında Alınan Müzik- Müzik Öğretimi Derslerinin Öğretmenlik Uygulamalarındaki Yansımaları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 27-42.
  • Baskan, G. A. (2001). Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmen Yetiştirmede Yeniden Yapılanma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 16-25.
  • Baskan, G. A., Aydın, A., & Madden, T. (2006). Türkı̇ye’dekı̇ Öğretmen Yetı̇ştı̇rme Sı̇stemı̇ne Karşılaştırmalı Bı̇r Bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42.
  • CCEP. (2011). Stages en Responsabilité: Document d’Accompagnement 2011-2012. Retrieved http://www.unige.ch/fapse/fep/ccep/stages/brochure-orange-texte-version- finale.pdf November 11, 2011
  • CDIP. (2002). Formation initiale et continue des enseignanes et enseignants professionnels et des enseignantes et enseignants de culture générale du degré secondaire II. Berne.
  • Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Criblez, L. (2004). La formation des enseignants du secondaire en Suisse. Résonances, 4(decembre), 4-7.
  • Criblez, L. (2010). La réforme de la formation des enseignantes et enseignants en Suisse depuis 1990: Processus, premier bilan et desiderata. In H. Ambühl & W. Stadelmann (Eds.), Tertiarisation de la formation des enseignantes et enseignants (pp. 23-60). Bienne: Conférence suisse des directeurs cantonaux de l’instruction publique.
  • Çelik, F. (2000). Sınıf Öğretmenliği Yeni Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 1-3.
  • Çermik, H., Doğan, B., & Şahin, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 201-212.
  • Çiltaş, A. (2010). Öğretmen yetiştirme ve öğretmenlik mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 14(1), 53-62.
  • Doğan, C. (2005). Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Politikaları ve Sorunları. Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 133-149.
  • Durukafa, G., & Kiriş, S. (2000). Almanya ve Türkiye’de İlköğretim Okullarına Öğremten Yetiştirme Programlarının Dünü ve Bugünü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 91-97.
  • Ekiz, D. (2003). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Düşünceleri. Milli Eğitim Dergisi, 185, 148-160.
  • Erdoğan, İ. (1995). Çağdaş eğitim sistemleri. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Ergun, M. (2009). Fransa ve Türkiye’deki fizik ve kimya öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. Trends and Issues of Educational Research (pp. 472-485). Çanakkale: Eğitim Araştırmaları Birliği.
  • Ergun, M. (2013). İsviçre ve Türkiye Kimya Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(1), 118-138.
  • Extermann, B. (2008). Histoire de l’éducation et formation des enseignants en Suisse romande. Etat des lieux et enjeux. Formation et pratiques d’enseignement en questions, 7, 139-154.
  • FEP. (2010). L’essentiel de la formation en enseignement primaire à l’intention des formatrices et formateurs de terrain. Retrieved November 11, 2011, from http://www.unige.ch/fapse/SSE/teaching/lme/ft-brochure.pdf
  • FEP. (2011a). Baccalauréat en sciences de l’éducation orientation enseignement primaire et certificat complémentaire en enseignement primaire. Formation en Enseignement http://www.unige.ch/fapse/lesetudes/formations/baccalaureat/sse/BrochureFEP201 12012revue.pdf Retrieved November 11, 2011, a from
  • FEP. (2011b). Règlement d’études du baccalauréat universitaire en sciences de l'éducation orientation éducation et formation et enseignement primaire. Formation en Enseignement Primaire. Retrieved November 11, 2011, b from http://www.unige.ch/fapse/lesetudes/formations/baccalaureat/sse/Reglement_BA_ EF_EP.pdf
  • FEP. (2011c). Plan d’études baccalauréat enseignement primaire. Formation en Enseignement http://wadme.unige.ch:3149/pls/opprg/w_rech_cours.result_fac?p_langue=1&p_gr tri=5242 Retrieved November 11, 2011, c
  • FEP. (2011d). Liste des unités de formations de l’orientation enseignement primaire 2011- 2012. Formation en Enseignement Primaire. Retrieved November 11, 2011, d from http://www.unige.ch/fapse/lesetudes/formations/baccalaureat/sse/ListeUFBAEP11 12.pdf
  • Hofstetter, R. (2007). Genève: de la pédagogie comme science morale aux sciences de l’éducation Le déploiement d'un champ (pluri)disciplinaire (1890-1950). In R. Hofstetter & B. Schneuwly (Eds.), Emergence Des Sciences de L’Education En Suisse a la Croisee de Traditions Academiques Contrastees: Fin Du 19e - Premiere Moitie Du 20e Siecle (pp. 105-134). Berne: Peter Lang Publishing.
  • IUFE. (2011a). Règlement d’études de la formation des enseignants du secondaire (FORENSEC). Institut universitaire de formation des enseignants Universite de Geneve. http://www.unige.ch/iufe/formations/Reglements/webREforensec2011.pdf October 29, 2011, from
  • IUFE. (2011b). Réglement d’étude pour le Certificat Complémentaire en Enseignement Primaire - CCEP. Institut universitaire de formation des enseignants Universite de http://www.unige.ch/iufe/enseignements/formations/enseignementprimaire/Regle mentCCEP25072011.pdf April 5, 2011, from
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Sanem Matbaacılık.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi.
  • Kocabaş, A. (2005). Hollanda Eğitim Sistemi ve Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Aktif Bir Model. Milli Eğitim Dergisi, 33, 167.
  • Köksal, N. (2008). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerinin Öğretmen, Müdür ve Bakanlık Yetkilileri Tarafından Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 36-46.
  • Kılıç, A. (2007). Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programında Yer Alan Derslerin Öğrenilme Düzeyleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(6), 136-145.
  • Kılıç, A., & Acat, M. B. (2007). Öğretmen Adaylarının algılarına Göre Öğretmen Yetiştirme Programlarındaki Derslerin Gereklilik ve İşe Vurukluk Düzeyi. Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 21-37.
  • Küçükahmet, L (2007). 2006-2007 Öğretim Yılında Uygulanmaya Başlanan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirilmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-219.
  • Laderrière, P. (1994). Les Politiques de Quelques Pays Européens Dans le Champ de la Professionnalisation. European Journal of Teacher Education, 17(1-2), 25-29.
  • Lussi, V. (2007). La pédagogie curative: un champ spécifique? In R. Hofstetter & B. Schneuwly (Eds.), Emergence Des Sciences de L’Education En Suisse a la Croisee de Traditions Academiques Contrastees: Fin Du 19e - Premiere Moitie Du 20e Siecle (pp. 265-289). Berne: Peter Lang Publishing.
  • MEB. (2011). Hizmetiçi Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi Anketi. Retrieved from http://hedb.meb.gov.tr/net/_Duyuru_dosyalar/Anket_2011_Genel.pdf
  • MEB. (2012). İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 30/3/2012 tarih 6287 Numaralı Kanun. Retrieved from http://mevzuat.meb.gov.tr/html/24.html
  • Ok, A., & Önkol, P. (2007). The Profile of Prospective Teachers in Teacher Education Programs. Education and Science, 32(143), 13-26.
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik Uygulamasında Öğretmen Adaylarının Uygulama Öğretmeni ve Uygulama Öğretim Elemanının Yönlendirmesiyle İlgili Karşılaştıkları Sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 132-139.
  • Sağlam, M., & Kürüm, D. (2005). Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinde Öğretmen Eğitiminde Yapısal Düzenlemeler ve Öğretmen Adaylarının Seçimi. Milli Eğitim Dergisi, 33(167), 53-70.
  • Senemoğlu, N. (1992). İngiltere’de İlköğretime Öğretmen Yetiştirme ve Türkiye ile Karşılaştırılması-Türkiye’de İlköğretime Öğretmen Yetiştirmenin Geliştirilmesi için Bazı Öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 143-156.
  • Sezgin, F., & Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 9-22.
  • Şahin, Ç. (2007). 1979 ile 2006 Yılları Arası Türkiye’deki Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 138- 156.
  • Tazebay, A. (2007). Öğretmen Yetiştirme Modeli. Çağdaş Eğitim Dergisi, 348, 26-31.
  • Tekışık, H. H. (1987). Türkiye’de Öğretmenlik Mesleği ve Sorunları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 24-33.
  • Topbaş, E. (2001). Türkiye ve Fransa’da Sınıf Öğretmeni Yetiştiren Kurum Programlarının Karşılaştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Topbaş, E. (2004). Fransa’da Öğretmen Eğitimi: Öğretmen Yetiştirme Enstitüleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 67-84.
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı Eğitim, Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Adana: Baki Kitabevi.
  • Ubuz, B., & Sarı, S. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının İyi Öğretmen Olma İle İlgili Görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 53-61.
  • Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi. Ankara: Eylül Kitabevi.
  • Vural, L. (2006). Sınıf Öğretmenliği Programına Kayıtlı Öğrencilerin Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 123-132.
  • Yavuzer, Y., Dikici, A., Çalışkan, M., & Aytekin, H. (2006). Sınıf Öğretmenliği Mezunlarının Öğretmen Yetiştirme Programından Yararlanma Düzeylerine İlişkin Görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 35-41.
  • Yeşil, R., & Çalışkan, N. (2006a). Okul Deneyimi I Dersinde İşbirliği Sürecinin Değerlendirilmesi (Kırşehir Eğitim Fakültesi Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 46(Bahar), 277-310.
  • Yeşil, R., & Çalışkan, N. (2006b). Okul Deneyimi I Dersinden Öğrencilerin Beklentileri ve Bu Beklentilerin Karşılanma Düzeyi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 55- 72.
  • YÖK. (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982- 2007). Ankara: Yükseköğretim Kurulu.
  • Yönerge. (2011). Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi. Retrieved http://www.omu.edu.tr/a/tr/akademikbirimler/fakulte/egitim/bolumler/ilkogretim/d osya/Sinif-Ogretmenligi/OgrUygI-CalismaProgrami.pdf 2011, from

Comparison of Primary Teacher Education Programs in Switzerland and Turkey

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 1, 35 - 54, 01.01.2015

Öz

The purpose of this study is to compare primary teacher education programs in Switzerland and Turkey. In this research, in both countries are investigated from the point of content of primary teacher education programs, types of lecture, credits and in both countries are compared the similarities and differences between the programs. Descriptive and horizontal approaches are used in this research. This research is limited with Geneva Canton of Switzerland and the primary teacher education program at The University of Geneva and the primary teacher education program at Ondokuz Mayis University in Turkey. According to obtained results on this study, it can be say that even though these countries have some similarities about teacher education system. Some suggestions about primary teacher education system in Turkey have been offered based on the results of the study

Kaynakça

  • AREA. (1999). The Bologna Declaration, Joint declaration of the European Ministers of Education. The European Higher Education. Retrieved October 29, 2011, from http://www.bologna-bergen2005.no/Docs/00- Main_doc/990719BOLOGNA_DECLARATION.PDF
  • Akyüz, Y. (2008). Türk Eğitim Tarihi (13. Baskı). Ankara: Pegem akademi.
  • Arı, A. (2006). İsviçre Basel Okul Sistemi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Aydın, A. (2007). Dünyada Öğretmen Yetiştirmede Yeni Yaklaşımlar ve Akreditasyon Çalışmaları, Türkiye’de Eğitim Fakültelerindeki Durum. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Tokat.
  • Aydın, R., Şahin, H., & Topal, T. (2008). Türkiye’de İlköğretime Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Nitelik Arayışları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 119- 142.
  • Aydın, S., Selçuk, A., & Yeşilyurt, M. (2007). Öğretmen Adaylarının “Okul Deneyimi II” Dersine İlişkin Görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, IV(II), 75-90.
  • BSE. (2011). Liste des unités de formation du 1er cycle baccalauréat en sciences de l’éducation 2011-2012. Baccalauréat universitaire en sciences de l’éducation. Retrieved http://www.unige.ch/fapse/lesetudes/formations/baccalaureat/sse/ListeUFTC1112. pdf November 11, 2011, from
  • Barış Akgül, D., & Özata, E. (2009). Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında Alınan Müzik- Müzik Öğretimi Derslerinin Öğretmenlik Uygulamalarındaki Yansımaları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 27-42.
  • Baskan, G. A. (2001). Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmen Yetiştirmede Yeniden Yapılanma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 16-25.
  • Baskan, G. A., Aydın, A., & Madden, T. (2006). Türkı̇ye’dekı̇ Öğretmen Yetı̇ştı̇rme Sı̇stemı̇ne Karşılaştırmalı Bı̇r Bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42.
  • CCEP. (2011). Stages en Responsabilité: Document d’Accompagnement 2011-2012. Retrieved http://www.unige.ch/fapse/fep/ccep/stages/brochure-orange-texte-version- finale.pdf November 11, 2011
  • CDIP. (2002). Formation initiale et continue des enseignanes et enseignants professionnels et des enseignantes et enseignants de culture générale du degré secondaire II. Berne.
  • Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Criblez, L. (2004). La formation des enseignants du secondaire en Suisse. Résonances, 4(decembre), 4-7.
  • Criblez, L. (2010). La réforme de la formation des enseignantes et enseignants en Suisse depuis 1990: Processus, premier bilan et desiderata. In H. Ambühl & W. Stadelmann (Eds.), Tertiarisation de la formation des enseignantes et enseignants (pp. 23-60). Bienne: Conférence suisse des directeurs cantonaux de l’instruction publique.
  • Çelik, F. (2000). Sınıf Öğretmenliği Yeni Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 1-3.
  • Çermik, H., Doğan, B., & Şahin, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 201-212.
  • Çiltaş, A. (2010). Öğretmen yetiştirme ve öğretmenlik mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 14(1), 53-62.
  • Doğan, C. (2005). Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Politikaları ve Sorunları. Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 133-149.
  • Durukafa, G., & Kiriş, S. (2000). Almanya ve Türkiye’de İlköğretim Okullarına Öğremten Yetiştirme Programlarının Dünü ve Bugünü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 91-97.
  • Ekiz, D. (2003). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Düşünceleri. Milli Eğitim Dergisi, 185, 148-160.
  • Erdoğan, İ. (1995). Çağdaş eğitim sistemleri. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Ergun, M. (2009). Fransa ve Türkiye’deki fizik ve kimya öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. Trends and Issues of Educational Research (pp. 472-485). Çanakkale: Eğitim Araştırmaları Birliği.
  • Ergun, M. (2013). İsviçre ve Türkiye Kimya Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(1), 118-138.
  • Extermann, B. (2008). Histoire de l’éducation et formation des enseignants en Suisse romande. Etat des lieux et enjeux. Formation et pratiques d’enseignement en questions, 7, 139-154.
  • FEP. (2010). L’essentiel de la formation en enseignement primaire à l’intention des formatrices et formateurs de terrain. Retrieved November 11, 2011, from http://www.unige.ch/fapse/SSE/teaching/lme/ft-brochure.pdf
  • FEP. (2011a). Baccalauréat en sciences de l’éducation orientation enseignement primaire et certificat complémentaire en enseignement primaire. Formation en Enseignement http://www.unige.ch/fapse/lesetudes/formations/baccalaureat/sse/BrochureFEP201 12012revue.pdf Retrieved November 11, 2011, a from
  • FEP. (2011b). Règlement d’études du baccalauréat universitaire en sciences de l'éducation orientation éducation et formation et enseignement primaire. Formation en Enseignement Primaire. Retrieved November 11, 2011, b from http://www.unige.ch/fapse/lesetudes/formations/baccalaureat/sse/Reglement_BA_ EF_EP.pdf
  • FEP. (2011c). Plan d’études baccalauréat enseignement primaire. Formation en Enseignement http://wadme.unige.ch:3149/pls/opprg/w_rech_cours.result_fac?p_langue=1&p_gr tri=5242 Retrieved November 11, 2011, c
  • FEP. (2011d). Liste des unités de formations de l’orientation enseignement primaire 2011- 2012. Formation en Enseignement Primaire. Retrieved November 11, 2011, d from http://www.unige.ch/fapse/lesetudes/formations/baccalaureat/sse/ListeUFBAEP11 12.pdf
  • Hofstetter, R. (2007). Genève: de la pédagogie comme science morale aux sciences de l’éducation Le déploiement d'un champ (pluri)disciplinaire (1890-1950). In R. Hofstetter & B. Schneuwly (Eds.), Emergence Des Sciences de L’Education En Suisse a la Croisee de Traditions Academiques Contrastees: Fin Du 19e - Premiere Moitie Du 20e Siecle (pp. 105-134). Berne: Peter Lang Publishing.
  • IUFE. (2011a). Règlement d’études de la formation des enseignants du secondaire (FORENSEC). Institut universitaire de formation des enseignants Universite de Geneve. http://www.unige.ch/iufe/formations/Reglements/webREforensec2011.pdf October 29, 2011, from
  • IUFE. (2011b). Réglement d’étude pour le Certificat Complémentaire en Enseignement Primaire - CCEP. Institut universitaire de formation des enseignants Universite de http://www.unige.ch/iufe/enseignements/formations/enseignementprimaire/Regle mentCCEP25072011.pdf April 5, 2011, from
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Sanem Matbaacılık.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi.
  • Kocabaş, A. (2005). Hollanda Eğitim Sistemi ve Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Aktif Bir Model. Milli Eğitim Dergisi, 33, 167.
  • Köksal, N. (2008). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerinin Öğretmen, Müdür ve Bakanlık Yetkilileri Tarafından Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 36-46.
  • Kılıç, A. (2007). Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programında Yer Alan Derslerin Öğrenilme Düzeyleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(6), 136-145.
  • Kılıç, A., & Acat, M. B. (2007). Öğretmen Adaylarının algılarına Göre Öğretmen Yetiştirme Programlarındaki Derslerin Gereklilik ve İşe Vurukluk Düzeyi. Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 21-37.
  • Küçükahmet, L (2007). 2006-2007 Öğretim Yılında Uygulanmaya Başlanan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirilmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-219.
  • Laderrière, P. (1994). Les Politiques de Quelques Pays Européens Dans le Champ de la Professionnalisation. European Journal of Teacher Education, 17(1-2), 25-29.
  • Lussi, V. (2007). La pédagogie curative: un champ spécifique? In R. Hofstetter & B. Schneuwly (Eds.), Emergence Des Sciences de L’Education En Suisse a la Croisee de Traditions Academiques Contrastees: Fin Du 19e - Premiere Moitie Du 20e Siecle (pp. 265-289). Berne: Peter Lang Publishing.
  • MEB. (2011). Hizmetiçi Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi Anketi. Retrieved from http://hedb.meb.gov.tr/net/_Duyuru_dosyalar/Anket_2011_Genel.pdf
  • MEB. (2012). İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 30/3/2012 tarih 6287 Numaralı Kanun. Retrieved from http://mevzuat.meb.gov.tr/html/24.html
  • Ok, A., & Önkol, P. (2007). The Profile of Prospective Teachers in Teacher Education Programs. Education and Science, 32(143), 13-26.
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik Uygulamasında Öğretmen Adaylarının Uygulama Öğretmeni ve Uygulama Öğretim Elemanının Yönlendirmesiyle İlgili Karşılaştıkları Sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 132-139.
  • Sağlam, M., & Kürüm, D. (2005). Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinde Öğretmen Eğitiminde Yapısal Düzenlemeler ve Öğretmen Adaylarının Seçimi. Milli Eğitim Dergisi, 33(167), 53-70.
  • Senemoğlu, N. (1992). İngiltere’de İlköğretime Öğretmen Yetiştirme ve Türkiye ile Karşılaştırılması-Türkiye’de İlköğretime Öğretmen Yetiştirmenin Geliştirilmesi için Bazı Öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 143-156.
  • Sezgin, F., & Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 9-22.
  • Şahin, Ç. (2007). 1979 ile 2006 Yılları Arası Türkiye’deki Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 138- 156.
  • Tazebay, A. (2007). Öğretmen Yetiştirme Modeli. Çağdaş Eğitim Dergisi, 348, 26-31.
  • Tekışık, H. H. (1987). Türkiye’de Öğretmenlik Mesleği ve Sorunları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 24-33.
  • Topbaş, E. (2001). Türkiye ve Fransa’da Sınıf Öğretmeni Yetiştiren Kurum Programlarının Karşılaştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Topbaş, E. (2004). Fransa’da Öğretmen Eğitimi: Öğretmen Yetiştirme Enstitüleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 67-84.
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı Eğitim, Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Adana: Baki Kitabevi.
  • Ubuz, B., & Sarı, S. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının İyi Öğretmen Olma İle İlgili Görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 53-61.
  • Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi. Ankara: Eylül Kitabevi.
  • Vural, L. (2006). Sınıf Öğretmenliği Programına Kayıtlı Öğrencilerin Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 123-132.
  • Yavuzer, Y., Dikici, A., Çalışkan, M., & Aytekin, H. (2006). Sınıf Öğretmenliği Mezunlarının Öğretmen Yetiştirme Programından Yararlanma Düzeylerine İlişkin Görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 35-41.
  • Yeşil, R., & Çalışkan, N. (2006a). Okul Deneyimi I Dersinde İşbirliği Sürecinin Değerlendirilmesi (Kırşehir Eğitim Fakültesi Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 46(Bahar), 277-310.
  • Yeşil, R., & Çalışkan, N. (2006b). Okul Deneyimi I Dersinden Öğrencilerin Beklentileri ve Bu Beklentilerin Karşılanma Düzeyi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 55- 72.
  • YÖK. (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982- 2007). Ankara: Yükseköğretim Kurulu.
  • Yönerge. (2011). Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi. Retrieved http://www.omu.edu.tr/a/tr/akademikbirimler/fakulte/egitim/bolumler/ilkogretim/d osya/Sinif-Ogretmenligi/OgrUygI-CalismaProgrami.pdf 2011, from
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mustafa Ergun

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ergun, M. (2015). İSVİÇRE VE TÜRKİYE SINIF ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 35-54.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124