Çalışmada, ülkemizde özellikle fen eğitiminde kullanılan probleme dayalı öğrenme ile ilgili yapılan çalışmalara ilişkin bir içerik analizi yapmak amaçlanmıştır. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ve söz konusu çalışmaların yayın yılı, yayın türü, araştırma yöntemi, araştırma konusu, araştırma alanı, örneklem belirleme yöntemi, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemi bakımından nasıl dağılım gösterdikleri araştırılmıştır. Çalışmada probleme dayalı öğrenme ile ilgili 21 makale, 24 yüksek lisans tezi ve 13 doktora tezi olmak üzere toplam 58 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçları değerlendirildiğinde, genel olarak nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı ve bu doğrultuda veri toplama araçlarının ve veri analiz yöntemlerinin belirlendiği tespit edilmiştir.
In the study, it was aimed to conduct a content analysis on the research studies performed in relation to the Problem-Based Learning (PBL) used in especially science education in Turkey. Literature was reviewed for this aim and the studies in question were examined on the basis of the year of publication, the type of research, the type of research method, the topic of research, the field of research, the method of selecting the sample, data collection tools, and data analysis method. A total of 58 studies- 21 of which were articles, 24 of which were postgraduate theses, and 13 of which were doctoral dissertations- were analyzed. On evaluating the results of the study, it was found that the quantitative research methods were employed in general and that the data collection tools and data analysis methods were determined accordingly.
Diğer ID | JA43DB24RJ |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 23 Sayı: 2 |