BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF PRIMARY SCHOOL TEACHING STUDENTS’ READINESS TO THE GEOGRAPHY LESSON

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 4, 1593 - 1608, 15.07.2016

Öz

Analysis of Department of Primary School Teaching students’ readiness related to the geography lesson creates the purpose of this study. Research’s working group includes 96 students studying in Department of Primary School Teaching. Qualitative research methodology has been used in the research and data collection tool is 8-question open ended question form developed by researchers. It has been precipitated that facts which take place in the definition of geography reflects to the views of participants, students partly know about the province and region they live in, and possess geographical materials such as maps and atlas. According to the findings, it is necessary to improve students’ cognitive and affective readiness levels, provide students to know the world starting from the immediate surroundings and improve their scientific points of views.

Kaynakça

  • Akengin, H. ve Süer, S. (2011). Coğrafi Kavramlar Bakımından Öğrencilerin Hazırbulunuş- luk Düzeyleri ve Bu Kavramların Geliştirilmesi Üzerine Deneysel Bir Araştırma. Marma- ra Coğrafya Dergisi. Sayı: 24. 26-48
  • Atalay, İ. (1994): Genel Fiziki Coğrafya. İzmir: Ege Ünv. Basımevi
  • Atasoy, E. (2004). Coğrafya Bilimi ve Coğrafya Öğretimine Giriş. Bursa: Ezgi Kitabevi
  • Brown, D. S. (2003). High school biology: A group approach to concept mapping. The Ame- rican Biology Teacher. 65 (3), 192-197.
  • Doganay, H. (1999). Coğrafyaya Giriş. Konya: Çizgi Kitabevi
  • Ergül, S., Top, S., Ayıcı, M., Mazı, C. (2005). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Genel Kimya Der- si İçin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin ve Dersteki Başarılarının İncelenmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 28–30 Eylül 2005. Denizli.
  • Girgin, M. (2001). Neden Coğrafya Öğreniyoruz? Doğu Coğrafya Dergisi. Yıl 7 Sayı 5. 127- 143.
  • Lawson, A.E., Alkhoury, S., Benford, R., Clark, B.R. and Falconer, K.A. (2000). What kinds of scientific concepts exist? Concept construction and intellectual development in college biology. Journal of Research in Science Teaching. 37 (9), 996-1018.
  • Novak, J. D. (2002). Meaningful Learning: The Essential Factor for Conceptual Change in Li- mited or İnappropriate Propositional Hierarchies Leading to Empowerment of Learners. Science Education, 86 (4), 548-571.
  • Özdemir, N. ve Karadeniz, C. B. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Genel Coğrafya Dersi İçin Hazır Bulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. ÇOMÜ Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, 2008, Çanakkale.
  • Özdemir, T. (1997). Coğrafya Terimine Etimolojik Bir Yaklaşım ve Ötesi. Doğu Coğrafya Dergisi, s. 2
  • Özgan, H. ve Tekin, A. (2011). Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Sınıf Yönetimine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens- titüsü Dergisi. Yıl: 2011 Cilt: 8 Sayı: 15, 421 – 434
  • Öztürk, M., (2007). Coğrafya: Gelişimi, İçeriği, Eğitimi, (Ed: Karabağ, S ve Şahin, S.), Ku- ram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi, Gazi Kitapevi,.
  • Pereira, L. (1996). Stepping out with the constructivists. Australian Science Teachers’ Journal. 42 (2), 26-28.
  • Tomal, N. (2009). Coğrafya Derslerinde Edinilen Bilgilerin Günlük Hayatta Kullanılma Du- rumları. Kastamonu Eğitim Dergisi. Ocak 2009 Cilt:17 No:1, 229-240
  • Yager, R.E. 2000. The constructivist learning model. The Science Teacher, XX, 44-45.
  • Yenilmez, K. ve Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematikteki Hazır Bulunuşluk Düzeyi. Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:16 No:2, 529-542

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE HAZIR BULUNUŞLUKLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 4, 1593 - 1608, 15.07.2016

Öz

Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencilerin Coğrafya dersi ile ilgili hazır bulunuşluklarının incelenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 96 Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma metodu kullanılmış olup, veri toplama aracı araştırmacılar tarafından geliştirilen 8 soruluk açık uçlu soru formudur. Coğrafyanın tanımında yer alan unsurların öğrenci görüşlerine yansıdığı, öğrencilerin yaşadıkları ili ve bölgeyi kısmen tanıdıkları, kendilerine ait coğrafi materyallerden atlas ve haritaları bulundurdukları sonucuna varılmıştır. Bulgulara göre öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal hazır bulunuşluk düzeylerinin arttırılması, öğrencilerin yakın çevreden başlayarak dünyayı tanımalarının sağlanması, bilimsel bakış açılarının geliştirilmesi gerekmektedir.

Kaynakça

  • Akengin, H. ve Süer, S. (2011). Coğrafi Kavramlar Bakımından Öğrencilerin Hazırbulunuş- luk Düzeyleri ve Bu Kavramların Geliştirilmesi Üzerine Deneysel Bir Araştırma. Marma- ra Coğrafya Dergisi. Sayı: 24. 26-48
  • Atalay, İ. (1994): Genel Fiziki Coğrafya. İzmir: Ege Ünv. Basımevi
  • Atasoy, E. (2004). Coğrafya Bilimi ve Coğrafya Öğretimine Giriş. Bursa: Ezgi Kitabevi
  • Brown, D. S. (2003). High school biology: A group approach to concept mapping. The Ame- rican Biology Teacher. 65 (3), 192-197.
  • Doganay, H. (1999). Coğrafyaya Giriş. Konya: Çizgi Kitabevi
  • Ergül, S., Top, S., Ayıcı, M., Mazı, C. (2005). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Genel Kimya Der- si İçin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin ve Dersteki Başarılarının İncelenmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 28–30 Eylül 2005. Denizli.
  • Girgin, M. (2001). Neden Coğrafya Öğreniyoruz? Doğu Coğrafya Dergisi. Yıl 7 Sayı 5. 127- 143.
  • Lawson, A.E., Alkhoury, S., Benford, R., Clark, B.R. and Falconer, K.A. (2000). What kinds of scientific concepts exist? Concept construction and intellectual development in college biology. Journal of Research in Science Teaching. 37 (9), 996-1018.
  • Novak, J. D. (2002). Meaningful Learning: The Essential Factor for Conceptual Change in Li- mited or İnappropriate Propositional Hierarchies Leading to Empowerment of Learners. Science Education, 86 (4), 548-571.
  • Özdemir, N. ve Karadeniz, C. B. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Genel Coğrafya Dersi İçin Hazır Bulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi. ÇOMÜ Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, 2008, Çanakkale.
  • Özdemir, T. (1997). Coğrafya Terimine Etimolojik Bir Yaklaşım ve Ötesi. Doğu Coğrafya Dergisi, s. 2
  • Özgan, H. ve Tekin, A. (2011). Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Sınıf Yönetimine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens- titüsü Dergisi. Yıl: 2011 Cilt: 8 Sayı: 15, 421 – 434
  • Öztürk, M., (2007). Coğrafya: Gelişimi, İçeriği, Eğitimi, (Ed: Karabağ, S ve Şahin, S.), Ku- ram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi, Gazi Kitapevi,.
  • Pereira, L. (1996). Stepping out with the constructivists. Australian Science Teachers’ Journal. 42 (2), 26-28.
  • Tomal, N. (2009). Coğrafya Derslerinde Edinilen Bilgilerin Günlük Hayatta Kullanılma Du- rumları. Kastamonu Eğitim Dergisi. Ocak 2009 Cilt:17 No:1, 229-240
  • Yager, R.E. 2000. The constructivist learning model. The Science Teacher, XX, 44-45.
  • Yenilmez, K. ve Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematikteki Hazır Bulunuşluk Düzeyi. Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:16 No:2, 529-542
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43PD25JF
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Ali Meydan Bu kişi benim

Sabahattin Çiftçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Meydan, A., & Çiftçi, S. (2016). ANALYSIS OF PRIMARY SCHOOL TEACHING STUDENTS’ READINESS TO THE GEOGRAPHY LESSON. Kastamonu Education Journal, 21(4), 1593-1608.

10037