Bu çalışmanın amacı, kavram ağı yönteminin coğrafya öğretiminde kullanılmasına yönelik örnek bir etkinlik sunmak ve kavram ağı yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ile öğrencilerin yöntem hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Çalışmanın örneklemini İstanbul’da bulunan özel bir ortaöğretim kurumunun 9. sınıfında öğrenim görmekte olan, 36’sı deney, 42’si ise kontrol grubunda olmak üzere toplam 78 öğrenci oluşturmuştur. Kontrol gruplu ön test-son test deneysel araştırma modeli kullanılarak, öğrencilerin başarı gelişimi ve etkinlikler hakkındaki değerlendirmeleri alınmıştır. Verilerin çözümlenmesi ve analizinde, SPSS® istatistik programı yardımıyla tanımlayıcı istatistik yöntemleri ve bağımsız gruplar T-testi, iki faktörlü ANOVA modeli ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; kavram ağı yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin, düz anlatım yöntemine göre öğrencilerin akademik başarılarını artırmada daha fazla katkı sağladığı tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin genel olarak yöntemi olumlu karşıladıkları ve etkinliğe zorlanmayarak katıldıkları görülmüştür.
The purposes of this study are to offer an activity for the use of concept network method in geography, to reveal this method’s impact on students’ academic achievement and to evaluate students’ perceptions about the implementation. In the study, the sample was comprised of 78 students who were studying in 9th grade of a private secondary school in Istanbul. Of 78 students, 36 were in experimental group and 42 were in control group. The pretest posttest experimental research model with control group was used in the implementation. The impact of concept network method on academic achievement and students’ perceptions of implementation were determined using achievement test and assessment survey. Independent samples T-test, two-factor ANOVA, regression and some descriptive statistics were used in the analysis with the help of SPSS®. The study revealed that the concept network model contributed to the students’ achievement in geography education. Besides, the students’ perceptions were positive and they participated in the activity easily.
Active Learning Concept Network Secondary Education Geography Education
Diğer ID | JA43RM33KA |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 3 |