Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Teacher Candidates’ Views Regarding to Teaching Practice-II

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 5, 2519 - 2536, 15.12.2016

Öz

Teaching practice is very important course in terms of becoming a teacher for teacher
candidates. In achieve the course objective that teacher candidates’ expectations and their
problems in process of practising are crucial factor. In this study, it was aimed to try to express
the views of teacher candidates who studying in Preschool Teaching Program in Faculty of
Education, Kastamonu University, 4th grade in the school year of 2015-2016 concerning
Teaching Practice II. In this study, using the semi-structured interview technique which is among the qualitative data collection techniques, gathered the data. The researchers prepared
4 semi-structured interview questions to be addressed to 4th grade teacher candidates. The
findings were deciphered with using descriptive analysis. teacher candidates generally stated
that Teaching Practice II contributed to them; giving to opportunity to application-practice,
to gaining experience about teaching profession.Expectations of teacher candidates regarding
to Teaching Practice II were that they want to more practicing and demonstrators should be
role model to them and the course prepare them to teaching profession.Teacher candidates
encountered some problems in Teaching Practice II. These are; demonstrators do not treated
a teacher to them andchildren do not recognize them as an authority.Demonstrators give
unnecessary errands and whole control of classroom to teacher candidates. Therefore they
give some solution that demonstrators will be informed with meeting before practice and
advisors in universities should explain that what teacher candidates to do in practising school
to demonstrators. Advisors in universities should observation the teacher candidates. 

Kaynakça

  • Acheson, K. A., & Gall, M. D. (1980). Techniques in the clinical supervision of teachers. London: Longman.
  • Akpınar, M., Çolak, K. ve Yiğit, E.Ö. (2012). Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yeterliklerine yönelik uygulama öğretmenlerinin görüşleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 36, 41-67.
  • Baran, M., Yaşar, Ş. ve Maskan, A. (2015). Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 230-248.
  • Barnes, R. (2010). Cooperating Teacher Effectiveness as Perceived by Student Teachers and Cooperating Teachers in Ohio Agricultural Education. Yayınlanmamış doktora tezi. Ohio State University.
  • Baştürk, S. (2009). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 439-456.
  • Becit, G., Kurt, A. A. ve Kabakçı, I. (2009). Bilgisayar öğretmen adaylarının okul uygulama derslerinin yararlarına ilişkin görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 9 Sayı: 1, 169-184.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. 7. Baskı, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, O. ve Aydın, F. (2015). Coğrafya öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. TSA, Yıl: 19, Sayı: 2, 285-304.
  • Çiçek, Ş. ve İnce, L. (2005). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecine ilişkin görüşleri. Hacettepe J. of Sport Sciences, 16 (3), 146-155.
  • Değirmençay, Ş. A. ve Kasap, G. (2013). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 47-57.
  • Demircioğlu, İ. H. (2010). Etkili öğretmen, İ. H. Demircioğlu (Ed.) içinde. Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması (1-13). Yenilenmiş 2. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demir, Ö. ve Çamlı, Ö. (2011). Öğretmenlik Uygulaması dersinde uygulama okullarında kar- şılaşılan sorunların sınıf ve okul öncesi öğretmenliği öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Nitel bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 117-139.
  • Dursun, Ö.Ö. ve Kuzu, A. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yö- nelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 25, 159-178.
  • Eker, C. (2015). Öğretmenlik uygulaması dersinin sınıf öğretmeni adaylarının mesleki yeterlilikleri kazanmaları üzerine etkisi. Eğitim ve Öğretim araştırmaları Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 4, Makale No: 26, 246-256.
  • Fakülte-Okul İşbirliği. (1998). YÖK Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitim, Ankara.
  • Göktaş, Ö. ve Şad, S. N. (2014). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersi uygulama öğretmenlerinin seçim süreci: Ölçütler, sorunlar ve öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 115-128.
  • Görgen, İ., Çokçalışkan, H. ve Korkut, Ü. (2012). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim üyeleri açısından işlevselliği. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 28, 56-72.
  • Işıkoğlu, N., İvrend, A. ve Şahin, A. (2007). Öğretmenlik Uygulaması sürecine öğretmen adaylarının gözüyle derinlemesine bir bakış. Eurasian Journal of Educational Research, 26, 131-142.
  • Kana, F. (2014). Türkçe eğitiminde öğretmenlik uygulaması dersi: bir durum çalışması. Tarih Okulu Dergisi, Yıl 7, Sayı XVII, 745-764.
  • Karaca, N. H. ve Aral, N. (2011). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April, Antalya-Turkey.
  • Karadüz, A., Eser, Y., Şahin, C. ve İlbay, B. (2009). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre öğretmenlik uygulaması dersinin etkililik düzeyi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 11, 442-455.
  • Mete, Y. A. (2013). Okul Uygulaması dersine yönelik öğretmen adayı, öğretmen ve okul yö- neticilerinin sahip oldukları metaforlar. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, 249-274.
  • Oğuz, S. ve Avcı, E. (2014). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yö- nelik görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, Vol 3 (3), 40–53.
  • Orhan, K. (2010). Bilim ve araştırma yaklaşımları, E. Tutar ve C. Gariper (Ed.) içinde. Bilimsel araştırma yöntemleri (53-73). İstanbul: Lord Matbaacılık.
  • Öksüz, Y. ve Coşkun, K. (2012). Öğretmenlik Uygulaması I-II derslerinin zihin engelliler öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algılamaları üzerindeki etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, 131-155.
  • Özay Köse, E. (2015). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine yönelik öğrenci ve öğretmen- öğretim elemanı tutumları (Erzurum örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gö- kalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-17.
  • Özenç, M. (2014). Temel kavramlar, yasal çerçeve ve sorumluluklar. Vedat Aktepe, Elvan Yalçınkaya (Ed.) içinde. Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması (2-17). Ankara: Pegem Akademi.
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik Uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1) 23, 132-139.
  • Sarıçoban, A. (2008). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine ilişkin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adaylarının görüşleri. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 3, 31-55.
  • Seçer, Z., Çeliköz, N. ve Kayılı, G. (2010). Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: VII, Sayı: I, 128-152.
  • Sılay, İ. ve Gök, T. (2004). Öğretmen adaylarının uygulama okullarında karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunları gidermek amacıyla hazırlanan öneriler üzerine bir çalışma. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Şimşek, S., Alkan, V. ve Erdem, A. R. (2013). Öğretmenlik Uygulamasına ilişkin nitel bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 34, 63-73.
  • Şişman, M. ve Acat, M. B. (2003). Öğretmenlik uygulaması çalışmalarının öğretmenlik mesleğinin algılanmasındaki etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 1, Sayfa: 235-250.
  • Ünver, G. (2003). Öğretmenlik Uygulamasında işbirliği: Bir durum çalışması. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 1, 87-100.
  • Yalın Uçar, M. (2012). Öğretmenlik uygulamasına ilişkin durum çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2637-2660.
  • Yapıcı, Ş. ve Yapıcı, M. (2004). Öğretmen adaylarının Okul Deneyimi I dersine ilişkin görüş- leri. İlköğretim Online, 3(2), 54-59.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seç- kin Yayıncılık.
  • Wagler, R. R. (2007). Assessing The Impact Of Vicarious Experiences On Preservice Elementary Science Teacher Efficacy And Preservıce Elementary Teacher Effıcacy. Yayımlanmamış doktora tezi. Oklohama State University. Oklahoma.

Öğretmenlik Uygulaması-II Dersine İlişkin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 5, 2519 - 2536, 15.12.2016

Öz

Öğretmenlik Uygulaması, öğretmen adayları için öğretmenliğe doğru giden yolda deneyim
kazanmada önemli bir derstir. Öğretmenlik Uygulaması dersinin amaçlarına ulaşabilmesinde,
öğretmen adaylarının bu dersten beklentilerinin ve uygulama sürecinde yaşadıkları problemlerin
neler olduğunun bilinmesi önem taşımaktadır. Bu araştırmada, 2015-2016 eğitim-öğretim
dönemi Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Programında
öğrenim görmekte olan 4. sınıf öğretmen adaylarının Öğretmenlik Uygulaması-II dersine
ilişkin görüşleri ortaya konulmuştur. Nitel modelde gerçekleştirilmiş olan araştırmada, veri
toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu doğrultuda 4. sınıf
öğretmen adaylarına 4 soru sorulmuştur. Elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir.
Araştırmada Öğretmenlik Uygulaması-II dersinin katkılarını okul öncesi öğretmen adayları
uygulama/pratik yapma fırsatı vermesi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili tecrübe kazandırması
olarak belirtmişlerdir. Öğretmen adayları Öğretmenlik Uygulaması-II dersinden beklentilerini
daha fazla uygulama yapabilme fırsatı sunması, uygulama öğretmenlerinin öğretmen
adaylarına rehber olmaları ve öğretmenlik mesleğine hazırlaması olarak ifade etmişlerdir.
Öğretmen adayları Öğretmenlik Uygulaması-II dersinde karşılaştıkları problemleri uygulama
öğretmenlerinin öğretmen adaylarını öğretmen gibi görmemesi ve çocukların öğretmen
adaylarını bir otorite olarak görmemesi olarak belirtmektedirler. Öğretmen adaylarının
Öğretmenlik Uygulaması-II dersinde karşılaştıkları problemlere ilişkin çözüm önerilerini
uygulama başlamadan önce öğretmenlere bilgilendirme toplantısı yapılmalı, danışmanların
uygulama öğretmenlerine stajyerlerin yapması gerekenleri açıklaması ve danışmanların
sınıflarda öğretmen adaylarını gözlemlemeleri şeklinde belirtmektedirler. 

Kaynakça

  • Acheson, K. A., & Gall, M. D. (1980). Techniques in the clinical supervision of teachers. London: Longman.
  • Akpınar, M., Çolak, K. ve Yiğit, E.Ö. (2012). Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yeterliklerine yönelik uygulama öğretmenlerinin görüşleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 36, 41-67.
  • Baran, M., Yaşar, Ş. ve Maskan, A. (2015). Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 230-248.
  • Barnes, R. (2010). Cooperating Teacher Effectiveness as Perceived by Student Teachers and Cooperating Teachers in Ohio Agricultural Education. Yayınlanmamış doktora tezi. Ohio State University.
  • Baştürk, S. (2009). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 439-456.
  • Becit, G., Kurt, A. A. ve Kabakçı, I. (2009). Bilgisayar öğretmen adaylarının okul uygulama derslerinin yararlarına ilişkin görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 9 Sayı: 1, 169-184.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. 7. Baskı, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, O. ve Aydın, F. (2015). Coğrafya öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. TSA, Yıl: 19, Sayı: 2, 285-304.
  • Çiçek, Ş. ve İnce, L. (2005). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecine ilişkin görüşleri. Hacettepe J. of Sport Sciences, 16 (3), 146-155.
  • Değirmençay, Ş. A. ve Kasap, G. (2013). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 47-57.
  • Demircioğlu, İ. H. (2010). Etkili öğretmen, İ. H. Demircioğlu (Ed.) içinde. Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması (1-13). Yenilenmiş 2. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demir, Ö. ve Çamlı, Ö. (2011). Öğretmenlik Uygulaması dersinde uygulama okullarında kar- şılaşılan sorunların sınıf ve okul öncesi öğretmenliği öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Nitel bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 117-139.
  • Dursun, Ö.Ö. ve Kuzu, A. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yö- nelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 25, 159-178.
  • Eker, C. (2015). Öğretmenlik uygulaması dersinin sınıf öğretmeni adaylarının mesleki yeterlilikleri kazanmaları üzerine etkisi. Eğitim ve Öğretim araştırmaları Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 4, Makale No: 26, 246-256.
  • Fakülte-Okul İşbirliği. (1998). YÖK Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitim, Ankara.
  • Göktaş, Ö. ve Şad, S. N. (2014). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersi uygulama öğretmenlerinin seçim süreci: Ölçütler, sorunlar ve öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 115-128.
  • Görgen, İ., Çokçalışkan, H. ve Korkut, Ü. (2012). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim üyeleri açısından işlevselliği. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 28, 56-72.
  • Işıkoğlu, N., İvrend, A. ve Şahin, A. (2007). Öğretmenlik Uygulaması sürecine öğretmen adaylarının gözüyle derinlemesine bir bakış. Eurasian Journal of Educational Research, 26, 131-142.
  • Kana, F. (2014). Türkçe eğitiminde öğretmenlik uygulaması dersi: bir durum çalışması. Tarih Okulu Dergisi, Yıl 7, Sayı XVII, 745-764.
  • Karaca, N. H. ve Aral, N. (2011). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April, Antalya-Turkey.
  • Karadüz, A., Eser, Y., Şahin, C. ve İlbay, B. (2009). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre öğretmenlik uygulaması dersinin etkililik düzeyi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 11, 442-455.
  • Mete, Y. A. (2013). Okul Uygulaması dersine yönelik öğretmen adayı, öğretmen ve okul yö- neticilerinin sahip oldukları metaforlar. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, 249-274.
  • Oğuz, S. ve Avcı, E. (2014). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yö- nelik görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, Vol 3 (3), 40–53.
  • Orhan, K. (2010). Bilim ve araştırma yaklaşımları, E. Tutar ve C. Gariper (Ed.) içinde. Bilimsel araştırma yöntemleri (53-73). İstanbul: Lord Matbaacılık.
  • Öksüz, Y. ve Coşkun, K. (2012). Öğretmenlik Uygulaması I-II derslerinin zihin engelliler öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algılamaları üzerindeki etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, 131-155.
  • Özay Köse, E. (2015). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine yönelik öğrenci ve öğretmen- öğretim elemanı tutumları (Erzurum örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gö- kalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-17.
  • Özenç, M. (2014). Temel kavramlar, yasal çerçeve ve sorumluluklar. Vedat Aktepe, Elvan Yalçınkaya (Ed.) içinde. Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması (2-17). Ankara: Pegem Akademi.
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik Uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1) 23, 132-139.
  • Sarıçoban, A. (2008). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine ilişkin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adaylarının görüşleri. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 3, 31-55.
  • Seçer, Z., Çeliköz, N. ve Kayılı, G. (2010). Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: VII, Sayı: I, 128-152.
  • Sılay, İ. ve Gök, T. (2004). Öğretmen adaylarının uygulama okullarında karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunları gidermek amacıyla hazırlanan öneriler üzerine bir çalışma. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Şimşek, S., Alkan, V. ve Erdem, A. R. (2013). Öğretmenlik Uygulamasına ilişkin nitel bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 34, 63-73.
  • Şişman, M. ve Acat, M. B. (2003). Öğretmenlik uygulaması çalışmalarının öğretmenlik mesleğinin algılanmasındaki etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 1, Sayfa: 235-250.
  • Ünver, G. (2003). Öğretmenlik Uygulamasında işbirliği: Bir durum çalışması. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 1, 87-100.
  • Yalın Uçar, M. (2012). Öğretmenlik uygulamasına ilişkin durum çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2637-2660.
  • Yapıcı, Ş. ve Yapıcı, M. (2004). Öğretmen adaylarının Okul Deneyimi I dersine ilişkin görüş- leri. İlköğretim Online, 3(2), 54-59.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seç- kin Yayıncılık.
  • Wagler, R. R. (2007). Assessing The Impact Of Vicarious Experiences On Preservice Elementary Science Teacher Efficacy And Preservıce Elementary Teacher Effıcacy. Yayımlanmamış doktora tezi. Oklohama State University. Oklahoma.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Emine Karasu Avcı

Bilgin Ünal İbret

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Karasu Avcı, E., & İbret, B. Ü. (2016). Evaluation of Teacher Candidates’ Views Regarding to Teaching Practice-II. Kastamonu Education Journal, 24(5), 2519-2536.