Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Science Teaching Enriched with Models on Academic Achievement, Knowledge Retention and Attitudes Towards Science

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 3, 1333 - 1344, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3899

Öz

The purpose of this study is to investigate the influence of the activities enriched with models in 6th grade science course on the academic achievement, knowledge retention and attitudes towards science courses of the students and to reveal the student views on implementation. The study was carried out with 45 students studying in the sixth grade in a secondary school in Osmaniye province, in the academic year of 2016-2017. Quasi-experimental designs with pre-test and post-test control group were used in the study. Academic achievement test and science attitude scale were implemented to the groups of before and after the implementation as pre-test and post-test. One month after the implementation, the academic achievement test was re-implemented to the groups to measure the knowledge retention. The views of the after the implementation group students on modeling were received. The findings of the study indicate that there is a significant difference for the benefit of experimental group in terms of the academic achievement and knowledge retention, but not in terms of the attitudes towards science. When the views of the students about the implementation are analyzed, it is observed that they express positive opinions in general.

Kaynakça

  • Adadan, E . (2015). Model-Tabanlı öğrenme ortamının kimya öğretmen adaylarının maddenin tanecikli yapısı kavramını ve bilimsel modellerin doğasını anlamaları üzerine etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 33 (2) , 378-403 .
  • Akgün Ş. (2004). Fen bilgisi öğretimi. Ankara: Nasa Yayınları.
  • Aksakal, M. (2012). Mayoz bölünme konusunun öğretiminde modellerle zenginleştirilmiş laboratuvar ortamının akademik başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Aktan, M. B. (2013). Pre-service science teachers‟ views and content knowledge about models and modeling. Education and Science, 38(168), 398-410.
  • Aktan, M. B. (2016). Preservice science teachers‟ perceptions and attitudes about the use of models. Journal of Baltic Science Education, 15(1), 7-17.
  • Alkan, İ., Akkaya, G., & Köksal, M. S. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mitoz ve mayoz bölünmeye ilişkin kavram yanılgılarının model oluşturma yaklaşımıyla belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 121-135.
  • Aydede, M. N. (2006). İlköğretim altıncı sınıf fen bilgisi dersinde aktif öğrenme yaklaşımını kullanmanın akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Ayvacı, H., Bebek, G., & Durmuş, A . (2015). Fen bilimleri programı’ndaki modelleme kazanımlarının önemi ve uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 334-350.
  • Bakaç, M., & Kartal Taşoğlu, A. (2016). Fizik öğretmen adaylarının radyoaktivite konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde modellemenin etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 181‐192.
  • Balcı, N. (2001). Lise öğrencileri için mayoz bölünme ile ilgili bir model geliştirilmesi ve bu modelin başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Balım, A.G., Sucuoğlu, H., & Aydın, G. (2009). Fen ve teknolojiye yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 33-41.
  • Baş, T. (2013). Anket. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014) Sosyal Bilimler İçin veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ceğer, B. (2018). Öğrencilerin model oluşturmasına ilişkin, fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerini etkileyen faktörlerin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Çelik, S. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel modeller ile ilgili anlayışları. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 9-26.
  • Çepni, S. (2007). Bilim, fen, teknoloji kavramlarının eğitim programlarına yansıması, Çepni, S. (ed.), kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Doğan, Y. (2012). Fen ve teknoloji dersi programında belirtilen yapılandırmacı etkinliklerin benimsenme düzeyi. Kastamonu Eğitim Dergisi , 20 (1) , 167-186 .
  • Emrahoğlu, N., & Öztürk, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi kavramlarını anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi üzerine boylamsal bir araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1), 165–180.
  • Gilbert, J. K., Boulter, C. J., & Elmer, R. (2000). Positioning models in science education and in design and Technology education. In J. K. Gilbert & C. J. Boulter (Eds.), Developing models in Science education (pp.3-17). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • Gobert, J. D., & Pallant, A. (2004). Fostering students' epistemologies of models via authentic model-based tasks. Journal of Science Education and Technology, 13(1), 7-22.
  • Guy, M., & Young, T. (2010). Creating eclipses: using scale models to explore how eclipses happen. Science Activities, 47(3), 75-82.
  • Gülçiçek, G., & Güneş, B. (2004). Fen öğretiminde kavramların somutlaştırılması: modelleme stratejisi, bilgisayar simülasyonları ve analojiler. Eğitim ve Bilim, 29 (134), 36–48.
  • Güler, N. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Akara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gümüş, İ., Demir, Y., Koçak, E., Kaya, Y., & Kırıcı, M. (2008). Modelle öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 65-90.
  • Hançer, A.H., Şensoy, Ö., & Yıldırım, H.İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1(13), 80-88.
  • Harrison, G. A., & Treagust, F. D. (2000). A typolojy of science models. International Journal of Science Education, 22 (9), 1011-1026.
  • Harrison, A. G. (2001). How do teachers and textbook writers model scientific ıdeas for students? Research in Science Education, 31(3), 401-536.
  • Hestenes, D. (2006). Notes for a modeling theory of science, cognition and instruction. Proceedings GIREP Conference: Modelling in Physics and Physics Education.
  • Hüğül, F. (2008). Lise 9. sınıf öğrencilerine sentrioller, bazal cisimler, siller ve mikrotübüllerin modeller yardımıyla öğretilmesi ile ilgili bir araştırma. Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Işık, A., & Mercan, E. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin model ve modelleme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1835-1850.
  • Kahyaoğlu, M. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde yeni teknolojileri kullanmaya yönelik görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 79-96.
  • Karaatlı, M. (2014). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Kalaycı, Ş. (Ed.) Ankara: Asil Yayınları.
  • Karabacak, K. (2015). Öğretim ilkeleri, Güven, S., & Özerbaş, M.A. (Ed.) Öğretim ilke ve yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi; kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Koçak, E. (2006). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinde “sindirim ve görevli yapılar”, “boşaltım ve görevli yapılar” ve “çiçekli bir bitkiyi tanıyalım” konularının modelle öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Minaslı, E. (2009). Fen ve teknoloji dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretilmesinde simülasyon ve model kullanılmasının başarıya, kavram öğrenmeye ve hatırlamaya etkisi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersine yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 7(3), 627-639.
  • Phillips, J. M. (2005). Strategies for active learning in online continuing education. Journal of Continuing Education in Nursing, 36(2), 77-83.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., & Doğan Bora, N. (2004). Mitoz ve mayoz bölünme konularının öğretiminde model kullanımının önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 85-88.
  • Takaoğlu Başkan, Z. (2015). Matematiksel modelleme kullanılan fizik derslerinin öğretmen adaylarının ilgi, günlük hayat ve diğer derslerle ilişkilendirmelerine etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 223-263.
  • Taylor, I., Barker, M., & Jones, A (2003). Promoting mental model building in astronomy education. International Journal of Science Education, 25(10), 1205-1225.
  • Treagust, D.F., Chittleborough, G., & Mamiala T.L. (2002). Students’ understanding of the role of scientific models in learning science. International Journal of Science Education, 24(4), 357-68.
  • Ünal, G., & Ergin, Ö. (2006). Fen eğitimi ve modeller. Milli Eğitim, 171, 178-196.
  • Van Driel, J. H., & Verloop, N. (1999). Teachers' knowledge of models and modelling in science. International Journal of Science Education, 21(11), 1141-1153.
  • Yenilmez Türkoğlu, A . (2017). Okul öncesi fen eğitiminde model kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5), 1995-2006.
  • Yiğit N., Ayvacı H.Ş., & Devecioğlu Y. (2002). İlköğretim fen bilgisi öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yasamdaki olgu ve olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Zeynelgiller, O. (2006). İlköğretim II. kademe fen bilgisi dersi kimya konularında model kullanımının öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.

Modellerle Zenginleştirilmiş Fen Öğretiminin Akademik Başarı, Kalıcılık ve Tutum Üzerine Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 3, 1333 - 1344, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3899

Öz

Bu araştırmanın amacı; 6. sınıf fen bilimleri dersinde modellerle zenginleştirilmiş öğretimin öğrencilerin akademik başarısı, bilgilerin kalıcılığı ve fen bilimleri dersine karşı tutumları üzerine etkisini araştırmak ve uygulama hakkında öğrenci görüşlerini açığa çıkararak literatüre katkı sağlamaktır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Osmaniye İlinde, bir devlet ortaokulunda 6. sınıfta öğrenim gören 45 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama öncesi ve sonrası gruplara akademik başarı testi ve fen tutum ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulamadan bir ay sonra, bilgilerin kalıcılığını belirlemek amacıyla akademik başarı testi gruplara tekrar uygulanmıştır. Uygulama sonrası deney grubunda bulunan öğrencilerin model yapımı hakkındaki görüşleri alınmıştır. Araştırmanın bulguları akademik başarı ve bilgilerin kalıcılığı yönünden deney grubu lehine anlamlı fark olduğunu, fen tutumları yönünden anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Öğrencilerin uygulama hakkında görüşleri incelendiğinde ise genel olarak olumlu duygular ifade ettikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Adadan, E . (2015). Model-Tabanlı öğrenme ortamının kimya öğretmen adaylarının maddenin tanecikli yapısı kavramını ve bilimsel modellerin doğasını anlamaları üzerine etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 33 (2) , 378-403 .
  • Akgün Ş. (2004). Fen bilgisi öğretimi. Ankara: Nasa Yayınları.
  • Aksakal, M. (2012). Mayoz bölünme konusunun öğretiminde modellerle zenginleştirilmiş laboratuvar ortamının akademik başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Aktan, M. B. (2013). Pre-service science teachers‟ views and content knowledge about models and modeling. Education and Science, 38(168), 398-410.
  • Aktan, M. B. (2016). Preservice science teachers‟ perceptions and attitudes about the use of models. Journal of Baltic Science Education, 15(1), 7-17.
  • Alkan, İ., Akkaya, G., & Köksal, M. S. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mitoz ve mayoz bölünmeye ilişkin kavram yanılgılarının model oluşturma yaklaşımıyla belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 121-135.
  • Aydede, M. N. (2006). İlköğretim altıncı sınıf fen bilgisi dersinde aktif öğrenme yaklaşımını kullanmanın akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Ayvacı, H., Bebek, G., & Durmuş, A . (2015). Fen bilimleri programı’ndaki modelleme kazanımlarının önemi ve uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 334-350.
  • Bakaç, M., & Kartal Taşoğlu, A. (2016). Fizik öğretmen adaylarının radyoaktivite konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde modellemenin etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 181‐192.
  • Balcı, N. (2001). Lise öğrencileri için mayoz bölünme ile ilgili bir model geliştirilmesi ve bu modelin başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Balım, A.G., Sucuoğlu, H., & Aydın, G. (2009). Fen ve teknolojiye yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 33-41.
  • Baş, T. (2013). Anket. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014) Sosyal Bilimler İçin veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ceğer, B. (2018). Öğrencilerin model oluşturmasına ilişkin, fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerini etkileyen faktörlerin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Çelik, S. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel modeller ile ilgili anlayışları. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 9-26.
  • Çepni, S. (2007). Bilim, fen, teknoloji kavramlarının eğitim programlarına yansıması, Çepni, S. (ed.), kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Doğan, Y. (2012). Fen ve teknoloji dersi programında belirtilen yapılandırmacı etkinliklerin benimsenme düzeyi. Kastamonu Eğitim Dergisi , 20 (1) , 167-186 .
  • Emrahoğlu, N., & Öztürk, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi kavramlarını anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi üzerine boylamsal bir araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1), 165–180.
  • Gilbert, J. K., Boulter, C. J., & Elmer, R. (2000). Positioning models in science education and in design and Technology education. In J. K. Gilbert & C. J. Boulter (Eds.), Developing models in Science education (pp.3-17). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • Gobert, J. D., & Pallant, A. (2004). Fostering students' epistemologies of models via authentic model-based tasks. Journal of Science Education and Technology, 13(1), 7-22.
  • Guy, M., & Young, T. (2010). Creating eclipses: using scale models to explore how eclipses happen. Science Activities, 47(3), 75-82.
  • Gülçiçek, G., & Güneş, B. (2004). Fen öğretiminde kavramların somutlaştırılması: modelleme stratejisi, bilgisayar simülasyonları ve analojiler. Eğitim ve Bilim, 29 (134), 36–48.
  • Güler, N. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Akara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gümüş, İ., Demir, Y., Koçak, E., Kaya, Y., & Kırıcı, M. (2008). Modelle öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 65-90.
  • Hançer, A.H., Şensoy, Ö., & Yıldırım, H.İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1(13), 80-88.
  • Harrison, G. A., & Treagust, F. D. (2000). A typolojy of science models. International Journal of Science Education, 22 (9), 1011-1026.
  • Harrison, A. G. (2001). How do teachers and textbook writers model scientific ıdeas for students? Research in Science Education, 31(3), 401-536.
  • Hestenes, D. (2006). Notes for a modeling theory of science, cognition and instruction. Proceedings GIREP Conference: Modelling in Physics and Physics Education.
  • Hüğül, F. (2008). Lise 9. sınıf öğrencilerine sentrioller, bazal cisimler, siller ve mikrotübüllerin modeller yardımıyla öğretilmesi ile ilgili bir araştırma. Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Işık, A., & Mercan, E. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin model ve modelleme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1835-1850.
  • Kahyaoğlu, M. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde yeni teknolojileri kullanmaya yönelik görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 79-96.
  • Karaatlı, M. (2014). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Kalaycı, Ş. (Ed.) Ankara: Asil Yayınları.
  • Karabacak, K. (2015). Öğretim ilkeleri, Güven, S., & Özerbaş, M.A. (Ed.) Öğretim ilke ve yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi; kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Koçak, E. (2006). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinde “sindirim ve görevli yapılar”, “boşaltım ve görevli yapılar” ve “çiçekli bir bitkiyi tanıyalım” konularının modelle öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Minaslı, E. (2009). Fen ve teknoloji dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretilmesinde simülasyon ve model kullanılmasının başarıya, kavram öğrenmeye ve hatırlamaya etkisi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersine yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 7(3), 627-639.
  • Phillips, J. M. (2005). Strategies for active learning in online continuing education. Journal of Continuing Education in Nursing, 36(2), 77-83.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., & Doğan Bora, N. (2004). Mitoz ve mayoz bölünme konularının öğretiminde model kullanımının önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 85-88.
  • Takaoğlu Başkan, Z. (2015). Matematiksel modelleme kullanılan fizik derslerinin öğretmen adaylarının ilgi, günlük hayat ve diğer derslerle ilişkilendirmelerine etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 223-263.
  • Taylor, I., Barker, M., & Jones, A (2003). Promoting mental model building in astronomy education. International Journal of Science Education, 25(10), 1205-1225.
  • Treagust, D.F., Chittleborough, G., & Mamiala T.L. (2002). Students’ understanding of the role of scientific models in learning science. International Journal of Science Education, 24(4), 357-68.
  • Ünal, G., & Ergin, Ö. (2006). Fen eğitimi ve modeller. Milli Eğitim, 171, 178-196.
  • Van Driel, J. H., & Verloop, N. (1999). Teachers' knowledge of models and modelling in science. International Journal of Science Education, 21(11), 1141-1153.
  • Yenilmez Türkoğlu, A . (2017). Okul öncesi fen eğitiminde model kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5), 1995-2006.
  • Yiğit N., Ayvacı H.Ş., & Devecioğlu Y. (2002). İlköğretim fen bilgisi öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yasamdaki olgu ve olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Zeynelgiller, O. (2006). İlköğretim II. kademe fen bilgisi dersi kimya konularında model kullanımının öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Faruk Şimşek

Ergin Hamzaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 29 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şimşek, F., & Hamzaoğlu, E. (2020). Modellerle Zenginleştirilmiş Fen Öğretiminin Akademik Başarı, Kalıcılık ve Tutum Üzerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1333-1344. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3899