Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Programları Ve Öğretim Yüksek Lisans Programına İlişkin Öğretim Üyesi Ve Öğrenci Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 2, 559 - 574, 31.08.2022
https://doi.org/10.33437/ksusbd.564805

Öz

Bu
araştırmanın amacı; EPÖ yüksek lisans programına ilişkin öğretim üyesi ve
öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma betimsel bir araştırma olup nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet
üniversitesinde Eğitim Fakültesinde görev yapan 8 akademisyen ve aynı
üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü EPÖ yüksek lisans programından mezun
veya tez aşamasında olan 13 öğrenci oluşturmaktadır.  Araştırma verileri görüşme ve odak grup görüşme
teknikleri kullanılarak toplanmıştır. 
Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
bulguları; “EPÖ yüksek lisans programının genel yapısına ilişkin görüşler”,
“EPÖ yüksek lisans programının öğrenme öğretme sürecine ilişkin görüşler”, “EPÖ
yüksek lisans programında öğrenci değerlendirme sürecine ilişkin görüşler”,
“EPÖ yüksek lisans programında yer alacak derslere ilişkin görüşler”, “EPÖ
yüksek lisans programında eğitim verecek öğretim üyelerine ilişkin görüşler” ve
“EPÖ yüksek lisans programı mezunlarının istihdam alanlarına ilişkin görüşler”
olmak üzere altı ana başlık altında toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre
çeşitli öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Altbach, P., & Teichler, U. (2001). Internationalization and exchanges in a globalized university. Journal of Studies in International Education, 5, 5-25.
  • American Intercontinental Üniversitesi, (2017). MEd in Curriculum and Instruction for Educators. https://www.aiuniv.edu/Media/Default/AIU/documents/program-information/MEdCurriculum.pdf adresinden 16.11.2017 tarihinde alınmıştır.
  • American Psychological Association (APA) (1993). Learner-centered psychological principles. (ERIC Document Reproduction Service No. ED371994).
  • Arslan, G. G., Demir, Y., Eşer, İ., & Khorshid, L. (2009). Hemşirelerde eleştirel düşünme eğilimini etkileyen etmenlerin incelenmesi. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 12(1).
  • Aslan, G. (2007). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne kayıtlı doktora öğrencilerinin lisansüstü öğretime ilişkin sorunları. Milli Eğitim, 174, 250-269.
  • Barbazette, J. (2006). Training needs assessment: Methods, tools, and techniques. San Francisco: Pfeiffer.
  • Birenbaum, M. (1997). Assessment preferences and their relationship to learning strategies and orientations. Higher Education, 33, 71-84.
  • Bologna Process European Higher EducaTion Area (2012). Bakanlar Konferansı’nda kabul edilen Bükreş Bildirgesi. http://www.ehea.info/ adresinden 17.11.2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Bonk, C. J., & Cunningham, D.J. (1998). Searching for learner-centered, constructivist, and sociocultural components of collaborative educational learning tools. (Edt:
  • C.J. Bonk & K.S. King ), Electronic Collaborators: Learner-Centered Technologies for Literacy, Apprenticeship, and Discourse (pp. 25-50). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum
  • Bozan, M. (2012). Lisansüstü eğitimde nitelik arayışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 177-187.
  • Brinkerhoff, R. O., & Gill, S. J. (1994). The learning alliance. San Francisco: Pfeiffer.
  • Brinkmann, S. (2013). Qualitative interviewing: Understanding qualitative research. New York: Oxford University Press.
  • Castells, M. (2001). Universities as dynamic systems of contradictory functions. (Edt: J. Muller vd.) Challenges of globalisation. South African debates with Manuel
  • Castells, Cape Town: Maskew Miller Longman. 206-223.
  • Chiriac, E. H. (2008). A scheme for understanding group processes in problem-based learning. High Education, 55, 505–518.
  • Cımbız, A. T., & Küçüker, E. (2015). Öğretmenlik kariyer basamakları uygulamasının okuldaki etkilerine ilişkin öğretmenlerin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(38), 689-701.
  • Coates, H. (2005). The value of student engagement for higher education quality assurance. Quality in Higher Education, 11(1), 25-36.
  • Colorado Üniversitesi, (2017). Curriculum and Instruction. https://www.colorado.edu/education/academics/graduate-programs/curriculum-instruction adresinden16.11.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Concordia Üniversitesi, (2017). MEd in Curriculum and Instruction, https://education.cu-portland.edu/college-of-education/masters/curriculum-and-instruction/ adresinden16.11.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Corbett, A. (2003). Ideas, institutions and policy entrepreneurs: towards a new history of higher education in the European Community. European Journal of Education, 33, 315-330.
  • Çalık, T., & Süzen, Z. B. (2013). Avrupa Üniversiteler Birliği kurumsal değerlendirme raporlarında yer alan tespitler ve öğretim üyelerinin iyileştirme önerilerine katılım düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(3), 355-390.
  • Daley, B. (2003). A case for learner-centered teaching and learning. New Directions for Adult and Continuing Education, 98, 23-30.
  • Demirbolat, A. O. (2005). Yüksek lisans öğrencilerinin program ve öğretim elemanlarından beklentileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 47-64.
  • Demirkasımoğlu, N. (2017). Üniversite öğrencilerinin derste can sıkıntısına ilişkin görüşleri: öğretmen adayları üzerine bir araştırma. Yükseköğretim Dergisi , 7(1), 10–27.
  • Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (1996). Strategies of qualitative inquiry. London: Sage Publications.
  • Düzkantar, A., & Batu, E. S. (2010). Zihin Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapan öğrencilerin, yüksek lisans eğitimi sürecine ilişkin görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 227–248.
  • Enders, J. (2004). Higher education, internationalisation, and the nation-state: Recent developments and challenges to governance theory. Higher Education 47, 361–382.
  • Erkuş, L., & Özdemir, S. M. (2010). Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Sürecine Hazır Olma Durumuna İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(38), 118-133.
  • Eskioğlu, I. (2010). YÖK’ün lisansüstü program açma ölçütleri hakkında analitik tartışmalar ve müzik eğitimi alanı örneği. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 November, Antalya.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2000). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill.
  • Gupta, K. (2007). A practical guide to needs assessment (2nd ed.). San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc.
  • Gömleksiz, M. N., & Yıldırım, F. (2013). Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya.
  • Gözütok, F. D., Alkın, S., & Ulubey, Ö. (2010). Eğitim Programları ve Öğretim alanının amaçlarının gerçekleştirilmesini etkileyen sorunların belirlenmesi. 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir.
  • Hannan, A., English, S., & Silver, H. (1999). Why innovate? Some preliminary findings from a research project on ‘innovations in teaching and learning in higher education. Studies in Higher Education, 24(3).
  • Hasman, M. A. (2004). The role of English in the 21st century. Tesol Chile, 1(1), 18-21.
  • İşcan, C. D., & Bıkmaz, F. (2012). Eğitim Programları ve Öğretim alanında lisansüstü eğitim programlarının analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(1), 107-138.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2017). Türkiye üniversite memnuniyet araştırması [TÜMA-2017] rapor özeti. Yükseköğretim Dergisi, 7(2), 132–144.
  • Karagenç, S. (2003). Kritik düşünmeyi geliştirme stratejileri, İleti Dergisi, 3, 5-7.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed.). Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Novak, J. D. (1998). Learning, creating, and using knowledge: Concept maps as facilitative tools in schools and corporations. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.Partnership for 21st Century Learning (2015) Framework for 21st Century Learning. Washington DC, 1-9.
  • Pauli, R., Mohiyeddini, C., Bray, D., Michie, F., & Street, B. (2008) Individual differences in negative group work experiences in collaborative student learning. Educational Psycholog, 28(1), 47–58.
  • Perkins, D. (1999). The many faces of consructivism. Educational Leadership, 6-11.
  • Ramsden, P. (1991). A performance indicator of teaching quality in higher education: The course experience questionnaire. Studies in Higher Education, 16(2), 129-150.
  • Sander, P., Stevenson, K., King, M., & Coates D. (2000). University students’ expectations of teaching. Studies in Higher Education, 25(3).
  • Schmer, C., & Ward-Smith, P. (2011). Learning Outcomes Associated With Group Assignments. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 7(3).
  • Sezgin, F., Kavgacı, H., & Kılınç, A. Ç. (2011). Türkiye’de Eğitim Yönetimi ve Denetimi Lisansüstü Öğrencilerinin Öz Değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(3), 161-169.
  • Süngü, H., & Bayrakçı, M. (2010). Bolonya Süreci Sonrası Yükseköğretimde Akreditasyon Çalışmaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 895-912.
  • Struyven, K., Dochy, F., & Janssens, S. (2005). Students’ Perceptions about Evaluation and Assessment in Higher Education: A Review. Assessment & Evaluation in Higher Education, 30(4), 325-341.
  • Şen, Z. (2013). Türkiye’de Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimi Kalitesinin Iyileştirilmesi Için Öneriler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(1), 10-15.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen Yeterlikleri: Modern Bir Söylem Ve Retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82.
  • Taymaz, H. (1995). Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Mezunları İzleme Araştırması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 178.
  • Trotter, E. (2006). Student Perceptions of Continuous Summative Assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(5), 505-521.
  • Turner, S. L. (2011). Student-centered instruction: Integrating the learning sciences to support elementary and middle school learners. Preventing School Failure, 55(3), 123–131.
  • Tuzcu, G. (2003). Lisansüstü öğretim için yurtdışına öğrenci göndermenin planlanması. Milli Eğitim Dergisi, 155-165.
  • Voss, R., Gruber, T., & Szmigin, I. (2007). Service quality in higher education: The role of student expectations. Journal of Business Research, 60, 949-959.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Ökmen 0000-0002-0296-0078

Şeyma Şahin 0000-0003-1727-4772

Zeynep Boyacı Bu kişi benim 0000-0001-5278-9822

Abdurrahman Kılıç 0000-0002-2704-2951

Abdullah Adıgüzel 0000-0001-7184-3644

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ökmen, B., Şahin, Ş., Boyacı, Z., Kılıç, A., vd. (2022). Eğitim Programları Ve Öğretim Yüksek Lisans Programına İlişkin Öğretim Üyesi Ve Öğrenci Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 559-574. https://doi.org/10.33437/ksusbd.564805

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.