Sosyal medyanın, modern dünyanın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesiyle birlikte insan yaşamına giren ve her geçen gün takipçi sayısının arttığı Youtube kanallarının gastronomik anlamda takipçilerinin davranışlarını ne derecede etkilediği önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Youtube yemek kanallarının kişilerin tatma davranışsal niyetini nasıl etkilediğini saptamaktır. Bu amaca ulaşmak için bir anket hazırlanmış ve bu anket çevrimiçi platformda 391 Youtube yemek kanalı takipçisine uygulanmıştır. Çalışmada, Wang (2011) tarafından farklı kaynaklardan yararlanılarak geliştirilen ve 31 ifadeden oluşan ölçek kullanılmıştır. Ayrıca araştırma modeli Youtube yemek kanalları için yeniden düzenlenmiştir. Araştırma modeli tatma davranışına teşvik etme (deneyim sunma ve empati oluşturma), tat farkındalığı oluşturma (görüntü sağlama, bilgi verme ve kılavuz sağlama) ve kişilerarası etkileşimi kolaylaştırmak (sosyal etki ve siber topluluk etkisi) şeklinde üç ana değişken üzerine kurulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre deneyim sunma, empati oluşturma ve siber topluluk etkisi boyutlarının tatma davranışsal niyeti üzerinde olumlu etkisi olduğu yönündeki hipotezler kabul edilmiştir. Görüntü sağlama, bilgi verme, kılavuz sağlama ve sosyal etki boyutlarının tatma davranışsal niyeti üzerinde olumlu etkisi olduğu yönündeki hipotezler ise reddedilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |