BibTex RIS Kaynak Göster

PİYANO EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERDE GÖRSEL EĞİTİMİN ÖNEMİ KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2016, Sayı: 39, 205 - 214, 04.10.2016
https://doi.org/10.21764/efd.15586

Öz

Özet

Piyano öğretme sanatı işitme ile birlikte gözlerin eğitimini de içerir ve öğrencilerin bir sayfadaki sembolleri çözerek müzikal bir yorum gerçekleştirmelerini sağlar. Mükemmel bir işitme becerisine sahip olan öğrencilerde bile bazen görsel algılama problemleri olabilir.Bu nedenle derslerde öğrencilere, göz eğitiminin ayni zamanda kulak eğitimine de eşlik ettiği sık sık vurgulanmalıdır. Ders boyunca görsel eğitimin gelişmesi, öğrencilerin parçalarını çabucak ve tam olarak anlayıp öğrenmelerine yardım eder. Göz eğitimi, ayni zamanda notalar, zaman işaretleri, aksanlar, parmak numaraları, dinamikler, tempo ve suslar, artikülasyon işaretleri gibi yazılı müzik elementlerini de tanımayı içerir.  Ders boyunca yalnızca repertuvar  ve teknik çalışmalara odaklanan, bu nedenle farklı parçalarla karşılaştıklarında okuma güçlüğü çeken öğrenciler de vardır. Öğretmen derslerinin bir bölümünü düzenli olarak nota okuma  çalışmalarına ayırmadığı sürece, derse çok iyi hazırlanarak gelen öğrencilerin okuma  problemi  olduğunu anlayamaz. Yanlızca kulaktan çalıyor olmak, öğrencinin boş zamanlarında kolay öğrenilen küçük parçaları çalabilmesi demektir. Bu yöntem, teknik ve müzikal becerilerin gelişimini sınırlayacağından, öğrenci nota ile çalışmaya cesaretlendirilmelidir . Bu çalışmada, piyano eğitimi alan öğrencilerin nota okuma konusunda karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri üzerinde durulacaktır. 

Kaynakça

  • Camp, M., W. (1992). Teaching Piano, The Synthesis of Mind, Ear and Body. Los Angeles: Alfred Publishing Co, Inc.
  • Diabelli, A. (1887). Melodious Pieces On Five Notes With Coupled Hand. Op. 149, Edition G. Schirmer.
  • Ercan, N. (2008). Notaları Ağır Okuma Alışkanlığı, Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde Nota Okuma Becerisinin Önemi, Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde Kulaktan Çalan Öğrencilerde Karşılaşılan Sorunlar, Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • Gurlitt, C. (2010). The Beginner. Op.211, Edition Schott.
  • Huber, B. (2004). Hearing with Your Eyes. Clavier, 43 (10), 6-12.
  • Jancewicz, P. (2003). Getting Pupils Beyond the Notes and Rhythms to the Heart of Music, Clavier, 42 (9), 8-13.
  • Kramer, E. (2007). Sight-Reading, Clavier, 46 (10), 10-11.
  • Lanners, T. (1999). Teaching by Example, Clavier, 38(5), 8-11.
  • Lancaster, E.L (2007). Question and Answer, Clavier, 46 (2), 48.
  • Leung, J. (2004). Duets and Duos Add Motivation, Double the Pleasure of Lessons, Clavier, 43 (3), 6-9.
  • Löw, J. (1998). Teacher and People, A Practical Course of Four Hand Piano Playing. Edition G.Schirmer
  • Philipp, L., H. (1982). Piano Techniqu. NewYork: Dover Publications, Inc.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevhiz Ercan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 14 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Ercan, N. (2016). PİYANO EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERDE GÖRSEL EĞİTİMİN ÖNEMİ KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(39), 205-214. https://doi.org/10.21764/efd.15586