Özet
Piyano öğretme sanatı işitme ile birlikte gözlerin eğitimini de içerir ve öğrencilerin bir sayfadaki sembolleri çözerek müzikal bir yorum gerçekleştirmelerini sağlar. Mükemmel bir işitme becerisine sahip olan öğrencilerde bile bazen görsel algılama problemleri olabilir.Bu nedenle derslerde öğrencilere, göz eğitiminin ayni zamanda kulak eğitimine de eşlik ettiği sık sık vurgulanmalıdır. Ders boyunca görsel eğitimin gelişmesi, öğrencilerin parçalarını çabucak ve tam olarak anlayıp öğrenmelerine yardım eder. Göz eğitimi, ayni zamanda notalar, zaman işaretleri, aksanlar, parmak numaraları, dinamikler, tempo ve suslar, artikülasyon işaretleri gibi yazılı müzik elementlerini de tanımayı içerir. Ders boyunca yalnızca repertuvar ve teknik çalışmalara odaklanan, bu nedenle farklı parçalarla karşılaştıklarında okuma güçlüğü çeken öğrenciler de vardır. Öğretmen derslerinin bir bölümünü düzenli olarak nota okuma çalışmalarına ayırmadığı sürece, derse çok iyi hazırlanarak gelen öğrencilerin okuma problemi olduğunu anlayamaz. Yanlızca kulaktan çalıyor olmak, öğrencinin boş zamanlarında kolay öğrenilen küçük parçaları çalabilmesi demektir. Bu yöntem, teknik ve müzikal becerilerin gelişimini sınırlayacağından, öğrenci nota ile çalışmaya cesaretlendirilmelidir . Bu çalışmada, piyano eğitimi alan öğrencilerin nota okuma konusunda karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri üzerinde durulacaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 14 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 39 |