Bu çalışma okul öncesi dönemindeki çocukların aile ilişkileri ve çocuklardaki problem davranış düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Düzce il merkezinde bulunan MEB’e bağlı bağımsız anaokuluna devam eden 48-66 aylık çocuk ve annelerinden (n=173) oluşmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmalar tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu, “Problem Davranış Ölçeği” (Alisinanoğlu ve Özbey,2003) ve Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması Akgün ve Yeşilırmak (2008) tarafından yapılan “Çocuk Ana Baba İlişki Ölçeği- Anne formu” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, çocukların aile ilişki düzeyleri arasında çocukların yaşının, cinsiyetlerinin, baba yaşının, anne ve babanın öğrenim düzeyinin anlamlı farklılığa yol açmadığı görülürken; anne yaşının, çocukların doğum sırasının ve okul öncesi kurumlarına devam sürelerinin istatistiksel olarak anlamlı farklılığa yol açtığı tespit edilmiştir. Çocukların problem davranış düzeyinin çeşitli değişkenlerce incelenmesi sonucunda; çocukların cinsiyetinin, baba yaşının, anne ve baba öğrenim düzeyinin çocuklarda görülen davranış problemleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Çocukların doğum sıralarının, anne yaşının ve uzmandan yardım alma durumu ile çocuklardaki problem davranış düzeyi arasında anlamlı farklılık elde edilmiştir. Çocukların aile ilişki düzeyleri ile problem davranışları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu ve anne çocuk çatışma düzeyi arttıkça çocuklarda görülen davranış problemlerinin arttığı görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 40 |