BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ DÖNEMİNDEKİ ÇOCUKLARIN AİLE İLİŞKİLERİ ve ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN DAVRANIŞ PROBLEMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Bu çalışma okul öncesi dönemindeki çocukların aile ilişkileri ve çocuklardaki problem davranış düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Düzce il merkezinde bulunan MEB’e bağlı bağımsız anaokuluna devam eden 48-66 aylık çocuk ve annelerinden (n=173) oluşmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmalar tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu, “Problem Davranış Ölçeği” (Alisinanoğlu ve Özbey,2003) ve Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması Akgün ve Yeşilırmak (2008) tarafından yapılan “Çocuk Ana Baba İlişki Ölçeği- Anne formu” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, çocukların aile ilişki düzeyleri arasında çocukların yaşının, cinsiyetlerinin, baba yaşının, anne ve babanın öğrenim düzeyinin anlamlı farklılığa yol açmadığı görülürken; anne yaşının, çocukların doğum sırasının ve okul öncesi kurumlarına devam sürelerinin istatistiksel olarak anlamlı farklılığa yol açtığı tespit edilmiştir. Çocukların problem davranış düzeyinin çeşitli değişkenlerce incelenmesi sonucunda; çocukların cinsiyetinin, baba yaşının, anne ve baba öğrenim düzeyinin çocuklarda görülen davranış problemleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Çocukların doğum sıralarının, anne yaşının ve uzmandan yardım alma durumu ile çocuklardaki problem davranış düzeyi arasında anlamlı farklılık elde edilmiştir. Çocukların aile ilişki düzeyleri ile problem davranışları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu ve anne çocuk çatışma düzeyi arttıkça çocuklarda görülen davranış problemlerinin arttığı görülmüştür.

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Topçu Bilir Bu kişi benim

Aylin Sop

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 25 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Topçu Bilir, Z., & Sop, A. (2016). OKUL ÖNCESİ DÖNEMİNDEKİ ÇOCUKLARIN AİLE İLİŞKİLERİ ve ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN DAVRANIŞ PROBLEMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40).