Öğretmenlerin
uygulayıcı olarak eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları çözmeleri
gerekmektedir. Hemen her öğretmen sınıflarında benzer sorunlarla karşılaşmasına
rağmen birbirlerinin çözümlerinden haberdar olmamakta, çözümler sadece
öğretmenler odası konuşmalarında kalmaktadır. Çözümler sistematik bir şekilde
paylaşılmadığı için aynı sorunlarla uğraşan öğretmenler denemeler yaparken
zaman ve emek kaybı yaşamaktadırlar. Bu nedenle öğretmenlerin kendi
uygulamalarıyla ilgili araştırmalarını bir sistematiğe, bir düzene bağlamaları
gerekir. İşte eğitimde yapılan eylem araştırmaları, öğretmenlerin
uygulamalarını, gözlemlerini, problem çözümlerini daha sistematik olarak
gerçekleştirmelerini, yansıtma yapmalarını ve sonuçlarıyla birlikte süreçte
yaşadıklarını meslektaşlarıyla paylaşma fırsatı verir. Bu araştırmanın amacı
eylem araştırması ile ilgili olarak öğretmen görüşlerini belirlemek ve
uygulamada etkili olan ve olmayan yönlerini ortaya koymaktır. Araştırma
örneklemini 2016-2017 yıllarında Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapan
16 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından
hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve nitel veri
analiz yöntemleri ile analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |