Bu çalışma ile eğitim fakültesi öğrencilerinin yazma alışkanlıklarının
farklı boyutlar bağlamında belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nitel
araştırma türlerinden tarama desenine uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim
görmekte olan ve seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen öğretmen adayları
oluşturmaktadır. Veriler odak grup görüşmesi yöntemi ile toplanmıştır. Görüşme
yapılacak öğretmen adaylarının belirlenmesinde, öğretmen eğitiminin farklı
programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarından olmasına dikkat
edilmiştir. Bu bağlamda sınıf eğitimi, Türkçe eğitimi, matematik eğitimi,
sosyal bilgiler eğitimi, fen bilgisi eğitimi, bilgisayar ve öğretim
teknolojileri eğitimi, müzik eğitimi, resim iş eğitimi, İngilizce öğretmenliği
ve rehberlik
ve psikolojik danışmanlık öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim görmekte
olan 50 eğitim fakültesi öğrencisi ile
odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin yazma
alışkanlığı profillerini belirleyebilmek için yarı yapılandırılmış görüşme
formu hazırlanmıştır. Görüşme formunda öğretmen adaylarının yazma amacı, türü
ve tarzı, yazarken dikkat ettiği noktalar, yazma sıklıkları ve yazdığı yazıları
paylaşma durumlarını belirlemeye yönelik görüşme soruları ve sonda sorular
bulunmaktadır. Elde edilen veriler içerik çözümlemesi yöntemi ile
çözümlenmiştir. Verilerin
güvenilirliği artırmak için verilerin çözümlenme sürecinde başka bir
araştırmacının da görüşleri alınmıştır. Ayrıca öğrenci görüşlerinden doğrudan
alıntılar yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular;” Yazma Amacı”, “Tür”,
“Yazma Tarzı”, “Yazma Süreci”, “Zaman”, “Mekân”, “Paylaşım” temaları altında
sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 49 |