Görme yetersizliği olan öğrenciler akranlarından
farklı bilişsel yeteneklere sahiptirler. Ayrıca görme yetersizliği olan
bireylerin çoğu ışığı, rengi, nesneleri görmek ve farklı derecelerde görsel
bilgiye erişmek için sınırlıda olsa görme duyusuna sahiptirler. Çünkü görme
yetersizliği olan öğrencilerin çoğu az gören öğrencilerden oluşmaktadır. Fakat
görme bozuklukları, öğrencinin görme keskinliğini, görme alanını ve/veya
öğrencinin görsel bilgileri işleme yeteneğini farklı düzeylerde etkileyebilir. Her
faktörün etkili bir öğrenim için önemli avantaj veya dezavantajları olduğundan,
çocuğun görme yeterliliğinin doğasını anlamak ve öğrencinin var olan
yeterliliğine bağlı olarak görsel bilgiye erişmek için telafi edici uygun
teknik ve stratejilerin kullanmak çocuğun eğitsel gelişimi için oldukça
önemlidir. Bu çalışmada görme yetersizliği olan öğrencilere yönelik fen
eğitiminde kullanılabilecek ilke ve stratejilerin analizi yapılmıştır. Fen
eğitimi, her çocuk için olduğu gibi görme yetersizliği olan çocukların da
bilimsel düşünme becerilerinin gelişmesinde, günlük hayatta karşılaştıkları
problemlere bilimsel cevap verebilmelerinde, problem çözme becerilerinin
gelişmesinde, yaşama dair deneyim ve becerilerinin artmasında önemli bir yere
sahiptir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 51 |