Son yıllarda yabancı dil eğitiminde dinleme
stratejilerinin önemine ve kullanılmasına yönelik olarak birçok çalışmanın
yapıldığı görülmektedir. Bunlardan bazıları yabancı dil dinleme becerilerinin
geliştirilmesinde elektronik ortamdan okuma desteği sağlamanın etkili
olabileceğine ilişkin kanıtlar da ortaya koymaktadır. Ancak bu konun daha
etraflıca ele alınması veriye dayalı olarak çok yönlü olarak araştırılması
gelinen noktada kritik bir önem taşımaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada yabancı
dil eğitimi alan öğrencilerin dinleme stratejileri kullanmaları ile yabancı
dilde okuma yaparken tercih ettikleri medya ve okuma sıkları arasındaki ilişki
araştırılarak bu konuya farklı bir açıdan yaklaşılmıştır. İlişkisel tarama
deseninin kullanıldığı çalışmada 531 katılımcıdan veri toplanmıştır. Elde
edilen bulgulara göre katılımcıların okuma sıklıkları arttıkça, ansiklopedi,
gazete ve ders notlarını ekrandan okuma eğiliminde oldukları; basılı ders
kitabını ve ekrandan ders notlarını okuyanların daha fazla dinleme stratejisi
kullanmaya yöneldikleri tespit edilmiştir. Çalışmada, yabancı dil eğitimcilerinin
elektronik ders notu desteği sağlayarak öğrencilerinin dinleme ve okuma gibi
alımlayıcı becerilerinin gelişimine olumlu katkı sağlayabilecekleri
tartışılmaktadır.
Dinleme stratejileri yabancı dil eğitimi ekrandan okuma elektronik okuma okuma alışkanlıkları
TÜBİTAK
113K727
TÜBİTAK tarafından 113K727 proje numarası ile desteklenen bir proje kapsamında üretilmiştir.
Recently, it is observed that a number of
studies have been conducted on the use of listening strategies and their role
in foreign language education. Some of those studies, even, provide evidences
that reading on screen (digital reading) provide support to develop listening
skills of the foreign language learners. However, the issue needs further and
comprehensive analyses that stand on well-rounded data. Thus, the present study
reflects an alternative perspective through examining the relationship between
listening strategy use, reading media preferences and reading frequencies of
foreign language learners. The data of the present study were gathered from 531
participants through using correlational survey research model. The analysis of
the gathered data revealed that the rise in the participants’ reading frequency
increase their preferences on screen reading and the participants who read
course books and lecture notes on screen, use more listening strategies. The findings
of the present study indicated that providing digital lecture notes might
contribute positively to develop the receptive skills -listening and reading-
of the foreign language learners.
Listening strategies foreign language education reading on screen digital reading reading habits
113K727
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 113K727 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 52 |