Yazım Kuralları

                                                                                                                                                          YAZIM KURALLARI 
                                                              



                                                                                                                        
    MCBUEFD dergisine gönderilen çalışmaların aşağıda maddeler halinde verilen şartları sağlaması gerekmektedir. Bu maddeleri sağlamayan çalışmalar yazarlara geri gönderilecektir. 

1. Gönderilen çalışmalar daha önceden yayımlanmamış ya da başka bir dergiye değerlendirilmek üzere gönderilmemiş olması gerekmektedir.
2. Dergiye gönderilen çalışmalar Microsof Word formatında olmalıdır.
3. Dergiye Türkçe dilinde yüklenen çalışmalar için  Genişletilmiş İngilizce Özet istenmektedir. 
Not: Yazarlar Türkçe çalışmaların İngilizce uzun özetlerini (Extended Abstract) kaynakça başlığının altına, örnek şablonda yer aldığı gibi göndermelidirler. İngilizce versiyonun dil kontrolü (proofreading) yazarın sorumluluğundadır. Dil açısından yetersiz olan makaleler dil geçerliği sağlanana kadar yayımlanmayacaktır.
4. Gönderilen makalelerde maksimum 12000 karakter sınırlaması bulunmaktadır.
5. Sisteme yüklenen aday makaleyle birlikte intihal raporu da yüklenmelidir. Benzerlik oranı kaynakça hariç %20'den düşük olmalıdır. Raporda başka bir filtre uygulanmamalıdır. Benzerlik oranı yüksek aday makaleler, editör kontrolü sonrasında yazara iade edilir.
6. Gönderilen çalışmalar aşağıdaki yazım kurallarına uygun olmalıdır.


Genel Sayfa Düzeni

Sayfa yapısı “dikey”, A4 (210 ´ 297 mm) normundaki beyaz kâğıda, kenar boşlukları, “üst 1 cm, alt 2cm, sağ ve sol 1,5 cm” olacak şekilde ayarlanmalıdır. Metinin genel dizilimi “iki yana yaslı” olarak ayarlanmalı, metin yazı tipi “Palatino Linotype” olarak seçilmelidir. 

Özet

Makalenin özeti, “ Palatino Linotype ” metin fontu, 8 punto, tek satır aralığı ve paragraf önce 0 ve sonra 6 nk boşluk eklenilerek yazılmalıdır. Özet 150 ile 200 kelime arasında olmalıdır. Özet bölümünde makalenin amacı, kullanılan yöntemi, ulaşılan temel bulgular, sonuç ve önerileri açık bir şekilde belirtilmelidir. Makalede 3-5 arası anahtar kelime (Key Words) verilmelidir. Anahtar kelimeler genelden özele doğru sıralanmalıdır.


Makale Ana Metni

Makale metni ilgili çalışmanın/araştırmanın özlü anlatımı olup gerektiğinde birtakım numaralandırılmış alt bölümlerden oluşabilir. Örneğin; Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma, Sonuç ve Öneriler. Makale yazımında, okuyucunun, çalışmanın her aşamasını anlama ve değerlendirmesine imkân tanıyacak bir anlatım ve plâna uyulmalıdır. Metin yazarı anlatımında olabildiğince sade, anlaşılabilir olmalıdır. Gereksiz tekrarlardan, desteklenmemiş ifadelerden kaçınmalı; yargı veya kesinlik içeren ifadeler mutlaka verilere ya da referanslara dayandırılmalıdır. Makalenin ilgili tüm alt bölümlerinde akademik yazım ilkelerine dikkat edilmelidir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler bir bütünlük içinde yansıtılmalıdır. Makalenin ana metninde yer alan paragrafların ilk satırı 1,00 cm girintili, paragraf öncesinde 0 ve sonrasında 3 nk aralıklı ve 1,15 aralıklı olarak yazılmalıdır. Metin fontu(biçimi) “Palatino Linotype” ve puntosu (büyüklüğü) 10 olmalıdır. Paragraf iki yana yaslı şekilde biçimlendirilmelidir.

Yazım Esasları

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’ne gönderilecek makaleler APA 6'ya uygun olarak hazırlanmalıdır. 


Kaynakça 

Kaynaklar için yeni bir sayfadan başlanmalı ve APA 6 yazım biçimine uygun olarak yazılmalıdır. Aşağıda kaynakça gösterim örneğine yer verilmiştir.

Kaynakça Gösterim Örnekleri

Makalelerde kaynak gösterimi aşağıdaki ilkeler ışığında yapılmalıdır.

Tek Yazarlı Kitap

Ertek, T. (2006). Temel ekonomi. (Birinci Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık.

Barth, J. L. (1991). Elementary and junior high/middle school social studies curriculum, activities and materials. (Third Edition). Lanham: Universitiy Pres of America, Inc.

Tek Yazarlı Çeviri Kitap:

Freire, P. (2014). Ezilenlerin pedagojisi. (D. Hattaoğlu ve E. Özbek, çev.). İstanbul: Ayrıntı.

Lewis, B. (2000). Modern Türkiye'nin doğuşu (M. Kıratlı, çev.). Ankara: Türk Tarih Kurumu.

İki Yazarlı Kitap

Arıcı, A. F. & Ungan, S. (2012). Yazılı anlatım el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.

Cook, T. D. & Campell, D. T. (1979) Quasi experimentation: Desing & analysis issues for field setting. Boston: Houghton Mifflin Company.

İki Yazarlı Çeviri Kitap:

Cooper, R. & Sawaf, A. (1997). Liderlikte duygusal zekâ. (Çev: Z. Ayman & B. Sancar). İstanbul: Sistem Yayınları.

Üç Yazarlı Kitap:

Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2006). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi.

Parris, S. R., Fisher, D. & Headley, K. (2009). Adloescent literacy: Field tested effective solutions for every classroom. Newark: International Reading Assocation.

Editörlü Kitap:

Çetin, İ. (Edt.) (2010). Dil ve edebiyat öğretim yöntemleri. İstanbul: Nobel.

Coady, N. & Lehmann, P. (Eds.) (2008). Theoretical perspectives for direct social work practice. New York: Springer.

Editörlü Kitapta Bölüm:

Uzun Tulgar, Y. (2010). Edebiyat öğretiminde kullanılan teori ve yaklaşımlar. İ. Çetin (Edt.). Dil ve edebiyat öğretim yöntemleri içinde (s. 45-80). İstanbul: Nobel.

Çeviri Kitapta Bölüm:

Creswell, J. (2014). Nicel Yöntemler. S. B. Demir (Ed.), Araştırma Deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (M. Bursal, Çev.) içinde (s. 155-182). Ankara: Eğiten Kitap.

Piaget, J. (1988). Extracts from Piaget's theory (G. Gellerier & J. Langer, Trans.). In K. Richardson & S. Sheldon (Eds.), Cognitive development to adolescence: A reader (pp. 3-18). Hillsdale, NJ: Erlbaum.

Türkçe Makale:

Akhan N. E. & Kılıçoğlu G. (2014). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının ekonomi kavramlarını anlama düzeyleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(51), 209-225.

Ercan, İ. & Kan, İ. (2004). Ölçeklerde güvenirlik ve geçerlik, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30(3) 211-216.

Yabancı Dilde Yayınlanmış Makale:

Niederjohn, M. S., Schug, M. C. & Wood W. C. (2015). Too low. For too long ghost story IV. Social Education, 79(2), 89–93.

Bildiri Kitabında Basılan Bildiri:

Adalar, H. (2015). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının ekonomi dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Hasan Kara (Ed.), Bildiriler Kitabı içinde (s. 609-622). Ist International Research Congress on Social Sciences (04-05 May 2015) Sarajevo. Pamukkale Üniversitesi E-Yayınları No: 2.

Yayınlanmamış Lisansüstü Öğretim Tezleri:

Altun A. (2010). Medya okuryazarlığının Sosyal Bilgiler programlarıyla ilişkilendirilmesi ve öğretimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Evans, T. J. (1996). Elementary teachers’ and principals’ perceptions of principals leadership style and school social organization. Unpublished Doctoral Dissertation. Western Michigan University, Kalamazoo, Michigan.

Rapor ya da Diğer Kurumsal Metinler:

TCMB [Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası] (2011) Dünyada ve Türkiye’de finansal hizmetlere erişim ve finansal eğitim. TCMB, Ankara.

PSNC [Public Schools of North Carolina] (2012). Department of public ınstructionbuilding financial literacy: Activities for middle grades social studies. NC Department of Publıc Instruction.

Web Adresi

Çakıroğlu, E. (2002, Mart 15) UFBMEK-5. http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ adresinden erişildi (Erişim Tarihi: 01.05.2013)

UNESCO. (2013). World Heritage list. http://whc.unesco.org/en/list adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 01.05.2013)


Geniş İngilizce Özet (Extended Abstract)

Türkçe yazılmış makalelerde, çalışmanın kabulünden sonra Extended Abstract yazılmalıdır.