BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Güvengenlik Becerileri Üzerinde Çözüm Odaklı Grupla Psikolojik Danışmanın Etkisi

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 3, 0 - , 29.05.2015
https://doi.org/10.17860/efd.84626

Öz

Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin güvengenlik becerileri üzerinde çözüm odaklı grupla psikolojik danışmanın etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenimlerine devam eden 213 öğrenci arasından gönüllü olan 30 (16 kız, 14 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırma, gerçek deneysel modelin esas alındığı ön test-son test kontrol gruplu seçkisiz desenin kullanıldığı deneysel bir çalışmadır. Bu çalışmada veri toplama araçları olarak Voltan-Acar Kendini Belirleme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için İlişkisiz Örneklemler t Testi ve Tek Faktörlü Kovaryans Analizi (One Faktor ANCOVA) kullanılmıştır. Yapılan veri analizleri sonucunda deney grubundaki öğrencilerin güvengenlik puanlarının deney öncesine ve kontrol grubuna göre anlamlı olarak yükseldiği belirlenmiştir. Ayrıca bu çalışmada deneysel işlemin etkisini etkilemesi muhtemel olan cinsiyet değişkeni kovaryans (ANCOVA) analizi ile kontrol altına tutulmuştur.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bünyamin Ateş

Yayımlanma Tarihi 29 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ateş, B. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Güvengenlik Becerileri Üzerinde Çözüm Odaklı Grupla Psikolojik Danışmanın Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). https://doi.org/10.17860/efd.84626

Cited By



THE EFFECT OF SOLUTION-FOCUSED GROUP COUNSELING ON REDUCING THE PROBLEMS OF UNIVERSITY STUDENTS Başvuru Tarihi: XXXXXX Yayına Kabul Tarihi: XXXXXX DOI: XXXXXXXXX Özet: Üniversite dönemi öğrencilerin akademik, kişisel, sosyal ve psikolojik yönden pek çok sorumluluklarla karşı karşıya kalabileceği bir zaman dilimi olarak değerlendirilebilir. Bu sebeple üniversite öğrencileri pek çok problemlerle karşılaşmakta ve bunlarla başa çıkmaya çalışmaktadır. Bu durum üniversite öğrencilerine psikolojik yardım vermeye yönelik kısa süreli müdahalelere ihtiyaç olduğunu ortaya koymaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, altı oturumluk çözüm odaklı grupla psikolojik danışmanın üniversite öğrencilerinin problemlerini azaltmadaki etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu otuz dokuz üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Deney grubuna haftada bir kez çözüm odaklı grupla psikolojik danışma yapılmıştır. Plasebo grubuna herhangi bir terapötik etkisi bulunmayan altı oturumluk bir program uygulanmıştır. Kontrol grubu ise hiçbir grup oturumu almamıştır. Veri toplama araçları olarak problem tarama envanteri ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada veri analizi olarak karışık ölçümler için anova tekniği kullanılmıştır. Araştırma çözüm odaklı grupla psikolojik danışmanın plasebo ve kontrol grubuna göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca üç ay sonunda yapılan takip çalışmaları ile bu etkinliğin korunduğu tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Çözüm odaklı grupla psikolojik danışma, problem, üniversite, öğrenci Abstract: University period can be considered as a time period in which students may face many responsibilities in terms of academic, personal, social and psychological aspects. For this reason, university students face many problems and try to cope with them. This situation reveals the need for short-term interventions to provide psychological help to university students. In this context, the aim of this study is to examine the effect of psychological counseling with a solution-focused group of six sessions in reducing the problems of university students. The study group of the research consisted of thirty-nine university students. Psychological counseling with a solution-focused group was given to the experimental group once a week. A six-session program with no therapeutic effect was administered to the placebo group. The control group did not receive any group sessions. Problem detecting ınventory and personal ınformation form were used as data collection tools. Mixed anova analysis technique was used as data analysis in the research. The research revealed that counseling with a solution-focused group was more effective than a placebo and control group. In addition, it was determined that this efficiency was preserved with the follow-up studies carried out at the end of three months. Keywords: Solution-focused group counseling, problem, university, student
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1114671






The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.