Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Davranışlarının Öz Düzenleme Becerileri Yönünden İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 13 Sayı: 3, 856 - 870, 29.12.2017
https://doi.org/10.17860/mersinefd.291209

Öz

Bu araştırma, öz düzenleme becerisi gelişmemiş
çocukların davranış problemlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma,
karma modelde tasarlanmıştır. Önce nicel sonra nitel modelin kullanıldığı
açımlayıcı tür kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Ankara’nın merkezinde bulunan
iki anaokuluna devam eden çocuklardan toplanmıştır. Araştırmanın nicel boyutuna
64 çocuk katılmış olup, nitel boyutuna ait veriler öz düzenleme becerisi
gelişmemiş sekiz çocuktan elde edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda okul
öncesi öz düzenleme becerileri ölçeği kullanılmış olup, nitel boyutunda görüşme
tekniği ve “var olmayan bir hayvan çiz” testi kullanılmıştır. Çalışmanın nicel
boyutu için tarama deseni kullanılmış ve SPSS. 16 paket programı kullanılarak
betimsel analiz yapılmıştır. Nitel boyutu için ise durum deseni kullanılmış ve
içerik analizi yapılmıştır. Araştırmada, öz düzenleme becerileri gelişmemiş
çocukların daha çok, kurallara uymama ve grup dinamiğini bozma kategorisine ait
davranışlarda problem yaşadıkları sonucu elde edilmiştir. Çocukların çizdikleri
var olmayan bir hayvan resminde ise sekiz çocuktan yedi çocuğun saldırganlık
içeren çizim ya da anlatımlara yer verdikleri belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Raffaelli. M.. Crockett. L. S.. Shen. Y. L. (2005). Developmental stability and change in self-
  • rugulation from childhood to adolescence. Tehe journal of gentic psychology. 166(1). 54-75.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kevser Tozduman Yaralı

F. Abide Güngör Aytar

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tozduman Yaralı, K., & Güngör Aytar, F. A. (2017). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Davranışlarının Öz Düzenleme Becerileri Yönünden İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 856-870. https://doi.org/10.17860/mersinefd.291209

Cited By










The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.