Uzaktan
eğitimde çevrimiçi öğrenme ortamlarıyla beraber bu ortamlarda yapılan sınavlar
da yaygınlaşmaktadır. Kimlik doğrulama yöntemleri çevrimiçi sınav güvenliğini
arttırmasına rağmen, öğrenenlerin biyometrik/kişisel bilgilerinin ve kişisel
nesnelerin kullanılmasından dolayı hassas süreçleri içermektedir. Bundan dolayı
çevrimiçi sınavlarda kullanılan kimlik doğrulama yöntemlerinin daha fazla
incelenmesine yönelik bir ihtiyaç vardır. Bu bağlamda bu çalışmada uzaktan
öğrenenlerin bakış açısıyla çevrimiçi sınavlarda kullanılabilecek kimlik
doğrulama yöntemlerine ilişkin öğrenen görüşleri incelenmiştir. Kesitsel tarama
modelinde 186 uzaktan öğrenenle gerçekleştirilen bu çalışmada çevrimiçi
sınavlarda hangi kimlik doğrulama yöntemlerinin daha güvenilir bulunduğuna
ilişkin soruya yanıt aranmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların
biyometrik ve bilgi tabanlı kimlik doğrulama yöntemlerini daha güvenilir
bulduğu yönünde görüş bildirdikleri belirlenmiş; ancak çevrimiçi sınavlarda
yapılan bu tür kimlik doğrulama yöntemlerine karşı güven konusunda
kararsızların yüzdesinin de çok olduğu görülmüştür.
Uzaktan eğitim e-öğrenme e-sınav ölçme değerlendirme kimlik doğrulama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 2 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.