Beceri merkezli öğrenme, MEB’in 2017 yılından itibaren
programları güncellemede benimsediği öğrenme yaklaşımlarından birisidir. Beceri
merkezli öğrenmenin, öğrencilerin matematik, okuma becerisi, fen ve işbirlikçi
problem çözme alanlarında bilgiyi kullanma ve transfer edebilme yeterliğini
ölçmeyi amaçlayan PISA sınav sonuçlarının doğal bir sonucu olarak ortaya
çıktığı söylenebilir. Ahlaki becerilerin kazandırılması açısından
değerlendirildiğinde, ahlak eğitiminde beceri merkezli öğrenmenin daha işlevsel
olacağı savunulabilir. Buradan hareketle çalışmada, beceri merkezli öğrenme
yaklaşımının kuramsal temellendirmesinin yapılması ve onun ahlak eğitiminde
uygulanabilirliğinin tartışılması amaçlanmıştır. Bu çerçevede yeterlik
kavramının ne anlama geldiği ve gelişim süreci ortaya konulmuş, yeterlik
merkezli anlayışın ahlak eğitiminde kullanılabilirliği tartışılmıştır. Doküman
incelemesi ile desenlenmiş olan bu çalışmanın beceri merkezli öğrenme
yaklaşımının daha iyi anlaşılmasına katkı sunması beklenmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |