Bu çalışmanın amacı ortaokul yedinci sınıf
öğrencilerinin motivasyon, öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile üst bilişsel
farkındalığın matematik başarılarını yordama gücünü belirlemektir. İlişkisel
tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu, İzmir şehir merkezindeki
bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 246 yedinci sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Yaşları 12-13 aralığında değişen öğrencilerin 124’ü kız,
122’si erkektir. Veri toplama araçları olarak; Matematik Motivasyon, Öz-Düzenleyici
Öğrenme Stratejileri ve Üst Bilişsel Farkındalık ölçekleri kullanılmıştır.
Ayrıca öğrencilerin matematik başarılarını belirlemek için uygulamanın
yapıldığı dönemden önceki yarıyıl sonu karne not ortalamaları dikkate
alınmıştır. Verilerin analiz edilmesinde, Pearson momentler çarpım korelasyon
tekniği ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen
bulgulara göre, motivasyon ve öz-düzenleyici öğrenme stratejilerinin alt
boyutları ile üst bilişsel farkındalık arasında anlamlı ilişkiler
belirlenmiştir. Tüm yordayıcı değişkenler matematik başarısına ait varyansın
%46’sını açıklamıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular ışığında, uygulamalara
yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Matematik başarısı Motivasyon Yedinci sınıf Öz-düzenleyici öğrenme Üst-bilişsel Yedinci sınıf
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 38 Sayı: 1 |