Alanyazında etkili kaynaştırma uygulamaları öğrencilerin bireysel farklılıklarının göz önüne alındığı, kabul edici ve kaynaştırıcı eğitim-öğretim uygulamalarını işaret etmektedir. Etkili sınıf ve davranış yönetimi bütün öğretmenler için, özellikle de sınıfında özel gereksinimli öğrenci olan öğretmenler için çok önemlidir. Buna karşın, sınıf ve davranış yönetimi öğretmen eğitiminde genellikle göz ardı edilmekte ve öğretmenler hem lisans hem de hizmet-içi eğitim programlarında bu konuda çok az eğitim almaktadırlar. Bu nedenle de kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin sınıf yönetimi konusunda desteğe gereksinimleri olduğu kabul edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, ilkokul düzeyindeki kaynaştırma sınıflarında çalışan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin görüşlerini ve gereksinimlerini belirlemektir. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla, kaynaştırma uygulamaları ve kaynaştırma sınıflarında sınıf yönetimine ilişkin görüşler, yeterlikler ve gereksinimleri belirlemeye yönelik yarı-yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu geliştirilmiş ve bu form kullanılarak altı sınıf öğretmeni ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular kaynaştırma sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin “kaynaştırma uygulamalarına ilişkin bilgi ve beceri sınırlılıkları” olduğunu ve kaynaştırma sınıflarında “sınıf yönetimi konusunda güçlük” yaşadıklarını göstermektedir
Kaynaştırma sınıf yönetimi sınıf öğretmenleri yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşme tümevarım analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 03 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.