PDF Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

Özdüzenlemeli Öğrenme

Yıl 2016, Cilt , Sayı 3, 254 - 260, 01.10.2016

Öz

Öğrenme sürecinde bireylerin özdüzenleme becerileri önemli bir yer tutmaktadır. Özdüzenleme, bireyin kendi hedef ve stratejileri doğrultusunda bilişşel düzeyini yükseltmesi, çalışma koşullarını düzenlemesi, çevresel koşullara uyumlanması gibi pek çok bileşeni içerisinde barındırır. Kısacası öz düzenleme becerisi öğrenmeyi öğrenmenin kilit noktalarından biridir. Özdüzenleme becerileri akademik anlamda kullanabileceği gibi yaşamın her döneminde oldukça etkin olarak kullanılabilir. Bu derlemenin amacı, bireylerin yaşam boyu öğrenmelerine önemli bir katkısı bulunan öz düzenleme becerilerine ilişkin özet bilgi sunmaktır. Bu derlemede özdüzenlemeli öğrenme tanımları, üst biliş (metacognition) kavramı, özdüzenlemeli öğrenme modelleri ve modellerin temel aldığı teoriler, öz-düzenlemeli öğrenme becerisine sahip bireylerin özellikleri ve eğitmenin rolü ele alınmıştır.

Self regulated learning

Yıl 2016, Cilt , Sayı 3, 254 - 260, 01.10.2016

Öz

Self-regulation skills of individuals in learning process occupies an important place. Self-regulation includes many components such as increasing cognitive function in line with individuals own objectives and strategies, the regulation of working conditions, orientation of environmental conditions. In short, self-regulation skills are the key aspects for learing the learning. Self-regulation skills can be used in both academical way and in every period of life quite effectively.This review aims to provide summary information about self-regulation skills which is important in contribution of individuals lifelong learning. In this review definitions of self regulated learning, consept of metacognition, models of self regulated learning and models which are based on the theories, characteristics of individuals capable of self regulated learning and role of the educator are considered.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65AN48EF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dilek AKDOĞAN Bu kişi benim


Serpil VELİPAŞAOĞLU Bu kişi benim


Berna MUSAL Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2016, Cilt , Sayı 3

Kaynak Göster

Bibtex @ { patd393026, journal = {Pamukkale Tıp Dergisi}, eissn = {1308-0865}, address = {Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Blokları Kınıklı kampüsü 20070 Kınıklı, Denizli}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2016}, number = {3}, pages = {254 - 260}, title = {Özdüzenlemeli Öğrenme}, key = {cite}, author = {Akdoğan, Dilek and Velipaşaoğlu, Serpil and Musal, Berna} }
APA Akdoğan, D. , Velipaşaoğlu, S. & Musal, B. (2016). Özdüzenlemeli Öğrenme . Pamukkale Tıp Dergisi , (3) , 254-260 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/patd/issue/35386/393026
MLA Akdoğan, D. , Velipaşaoğlu, S. , Musal, B. "Özdüzenlemeli Öğrenme" . Pamukkale Tıp Dergisi (2016 ): 254-260 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/patd/issue/35386/393026>
Chicago Akdoğan, D. , Velipaşaoğlu, S. , Musal, B. "Özdüzenlemeli Öğrenme". Pamukkale Tıp Dergisi (2016 ): 254-260
RIS TY - JOUR T1 - Özdüzenlemeli Öğrenme AU - Dilek Akdoğan , Serpil Velipaşaoğlu , Berna Musal Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Pamukkale Tıp Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 254 EP - 260 VL - IS - 3 SN - -1308-0865 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Tıp Dergisi Özdüzenlemeli Öğrenme %A Dilek Akdoğan , Serpil Velipaşaoğlu , Berna Musal %T Özdüzenlemeli Öğrenme %D 2016 %J Pamukkale Tıp Dergisi %P -1308-0865 %V %N 3 %R %U
ISNAD Akdoğan, Dilek , Velipaşaoğlu, Serpil , Musal, Berna . "Özdüzenlemeli Öğrenme". Pamukkale Tıp Dergisi / 3 (Ekim 2016): 254-260 .
AMA Akdoğan D. , Velipaşaoğlu S. , Musal B. Özdüzenlemeli Öğrenme. Pam Tıp Derg. 2016; (3): 254-260.
Vancouver Akdoğan D. , Velipaşaoğlu S. , Musal B. Özdüzenlemeli Öğrenme. Pamukkale Tıp Dergisi. 2016; (3): 254-260.
IEEE D. Akdoğan , S. Velipaşaoğlu ve B. Musal , "Özdüzenlemeli Öğrenme", Pamukkale Tıp Dergisi, sayı. 3, ss. 254-260, Eki. 2016
Creative Commons Lisansı
Pamukkale Tıp Dergisi, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır