GİRİŞ ve AMAÇ: Çalışma, hemşirelik eğitim müfredatında ilk defa uygulanmaya
başlayan intörnlük programına ilişkin olarak, dördüncü sınıf öğrencileri ile
daha önce intörn öğrencilik sisteminin olmadığı ve uygulamanın yapıldığı bir
hastanenin ilgili kliniklerinde görev yapan hemşirelerin görüşlerini belirlemek
amacıyla yürütülmüştür.
YÖNTEM ve GEREÇLER: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma hemşirelik bölümü
4.sınıfında öğrenim gören intörnlük programı uygulanan 101 öğrenci ve intörnlük
programının uygulandığı hastanede, intörnler ile birlikte çalışan 100 hemşire
ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında literatürden faydalanılarak
araştırmacılar tarafından, öğrenci ve hemşireler için ayrı birer form olarak
oluşturulan İntörnlük Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Verilerin
değerlendirilmesi tanımlayıcı testler ile yapılmıştır.
BULGULAR: Öğrencilerin %96,4’ü, intörnlük uygulamalarının hemşirelik mesleğini
tanımasına ve uyum sağlamasına, %89,3’ü el becerilerinin artmasına, %82,1’i
sorumluluk duygusunun ve iletişim becerisinin gelişmesine, %81’i kendine olan
güveninin artmasına ve ekip çalışmasını öğrenmesine katkı sağladığını
belirtmiştir. Hemşireler ise, intörnlük uygulamalarının öğrenciler açısından,
el becerilerinin (%97,9) ve teorik bilgilerinin (%91,8) artmasına, mesleği
tanımalarına ve uyum sağlamalarına (%97,9), iletişim becerilerinin gelişmesine
(%95,9), kendilerine güvenlerinin artmasına (%93,8) ve ekip çalışmasını
öğrenmelerine (%91,8) katkı sağladığını ifade etmiştir. Öğrencilerin %72,6’sı,
hemşirelerin ise %98’i intörnlük uygulamasının devam etmesini istemektedir.
TARTIŞMA ve SONUÇ: Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin mesleki becerilerinin
gelişmesine katkı sağlayan intörnlük uygulamalarının, öğrenci ve hemşirelerden
görüşlerinin alınarak düzenlenmesi, intörnlük programının daha etkin ve verimli
olması açısından önemlidir.
INTRODUCTION: This study was conducted regarding the internship program
that had been applied the first time in nursing curriculum and the objective of
it was to determine opinions of the nurses that were working in a clinic in
which internship program with 4th class students had been applied the first
time.
METHODS: This descriptive study was conducted with 101 nursing students that
were studying in the 4th class with internship program and 100 nurses working
in clinics that this internship program applied. Data was collected with internship
program evaluation form that was developed by researchers based on the
literature. This form was developed for both students and nurses individually.
The evaluation of data was made by using descriptive tests.
RESULTS: 96.4% of students stated that internship program supported them in
learning nursing occupation and adaptation. Also students informed that the
internship program supported them in developing their hand skills (89.3%),
responsibility and communication skills (82.1%), learning team work and
increasing self-confidence (81%). On the other hand, nurses that worked with
these students stated that internship program supported students in developing
their hand skills (97.9%), increasing their theoretical knowledge (91.8%),
learning the occupation and adaptation (93.8%), learning the team work (91.8%)
and increasing their self-confidence (93.8%). 72.6% of students and 98% of
nurses wanted internship program to be continued.
DISCUSSION AND CONCLUSION: Structuring the internship program, which supports
developing occupational skills of students in nursing education, by getting
feedbacks of students and clinic nurses is important to make it more effective
and efficient.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3 |