Bu araştırmada,
Türkiye’de okulöncesi eğitimde okul-öğretmen-öğrenci sayıları, okullaşma
oranları ve harcamaları çözümlenmiştir. Ayrıca Türkiye’deki gelişmeler ile OECD
ülkelerindeki gelişmeler karşılaştırılmıştır. Araştırma, nicel ve
betimseldir, doküman analizi modeli ile yapılmıştır, 1990-2002 dönemini
kapsamaktadır. Türkiye’deki tüm (kamu+özel) okulöncesi eğitim kurumlarını
kapsamaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, Türkiye’de okullaşma oranı,
öğrenci sayısı, öğretmen sayısı ve okul sayısı her yıl artmış, ancak öğrenci
başına yapılan harcama azalmıştır. Bulgular, alanyazınla ilişkilendirilerek
tartışılmış ve gelecekte yapılacak araştırmalara yönelik öneriler verilmiştir.
In this study, the number of schools-teachers-students, schooling rates and expenditures in preschool education in Turkey has been analyzed. Besides, the developments in Turkey were compared to the developments in OECD countries. The research is quantitative and descriptive and conducted through “survey research” model. The research covers a period of 13 years (1990-2002). All preschools (state/private) in Turkey included in the study. Findings demonstrated that schooling rate, number of students and schools in Turkey has increased every year but expenditure per student has decreased. Findings are discussed in relation to the literature and implications for future research are provided.
preschool education economics of education educational planning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 47 |