BibTex RIS Kaynak Göster

BİR ŞEHRİN MARKALAŞMASININ YAŞAYANLARIN MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 13, 69 - 92, 01.06.2014

Öz

Son yıllarda artan rekabet ortamında ürünler gibi şehirler de zorlu bir tanıtım mücadelesine girmişlerdir. Bu nedenle şehirler markalaşma çalışmalarına ağırlık vermeye başlamışlardır. Şehir markalaşması ile amaçlanan, şehri diğer şehirlerden farklılaştırmaktır. Şehir markalaşmasında da şehrin başarısını ifade etmektedir. Şehirden memnun kalanların o şehre tekrar gelmelerini ve hatta o şehre yerleşmelerini etkilemektedir. Aynı zamanda o şehir için bir tanıtım unsuru da olmaktadır. Bu çalışma Tekirdağ ilinde yaşayan kişilerin görüşlerini tespit ederek şehir markalaşmasının şehirde yaşayanların memnuniyetine etkisini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Bu araştırmada, şehir markalaşması ve şehirde yaşayanların memnuniyeti üzerine geliştirilen modele göre oluşturulan anket kullanılarak faktör analizi, çoklu regresyon analizi ve kanonik korelasyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak şehirde yaşayanların genel olarak Tekirdağ ilinden memnun oldukları, ancak evlerinden ve komşularla ilişkilerden memnun olmadıkları görülmüştür

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu S. ve Yıldırım E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 7. Baskı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Amérigo, M., (2002). “A psychological approach to the study of residential satisfaction”. Aragones, J.I., Francescato, G., Gärling, T. (Eds.), Residential Environments: Choice Satisfaction and Behavior. Bergin & Garvey, Westport, CT.
  • Anholt, S. (2006). “The Anholt-GMI City Brands Index: How The World Sees The World’s Cities”, Place Branding, 2 (1), 18.
  • Bonaiuto, M., Aiello, A., Perugini, M., Bonnes, M., & Ercolani, A. P. (1999). “Multi-dimensional perceptions of residential environment quality and neighbourhood attachment in the urban environment”. Journal of Environmental Psychology, 19, 331-352.
  • Bülbül, Ş. ve Giray, S. (2011). “Özel Yaşam Memnuniyeti Arasındaki İlişki Yapısının Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi ile İncelenmesi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (4), 101-114.
  • Diener, E.D, Emmons, R., Larsen, R. ve Griffin, S. (1985). “The Satisfaction with Life Scale”, Journal of Personality Assessment, 49, 71-75.
  • Francescato, G. (2002). “Residential satisfaction research: The case for and against”, J. I. Aragones, G. Francescato, & T. Gärling (Eds), Residential environments: Choice, satisfaction, and behaviour, Bergin & Garvey, Westport, CT.
  • Hair, J.F., Anderson, R.E., Tatham, R.L., Black, W.C. (1998). Multivariate Data Analysis, 5th Eddition, Prentice Hall, New Jersey.
  • Hanna, S. ve Rowley, J. (2008). “An Analysis of Terminology Use In Place Branding”, Place Branding and Public Diplomacy, 4, 61-75.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 5. Baskı, Asil Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Kavaratzis, M. ve Ashworth, G.J. (2006). “Partners in Coffeshops, Canals and Commerce: Marketing the City of Amsterdam”, Cities, 24 (1), 17.
  • Kotler, P.ve Gertner, D. (2002). “Country as Brand, Product and Beyond: A Place Marketing and Brand Management Perspective”, Journal of Brand Management, 9 (4), 249-261.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ, Tekirdağ; İndirilme Tarihi: 28.12.2013, WWW:Web:http://www.nku.edu.tr/universite/tr/s/14
  • Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2001). Pazarlama İletişim Yönetimi, MediaCat, İstanbul.
  • Özgüven, N. (2008). “Hizmet Pazarlamasında Müşteri Memnuniyeti ve Ulaştırma Sektörü Üzerinde Bir Uygulama”, Ege Akademik Bakış, 8 (2), 651-682.
  • Rainisto, S. K. (2003). Success Factors Of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and The United States, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business Doctoral Dissertation, Helsinki.
  • Ranaweera, C. ve Prabhu, J. (2003). “The Influence of Satisfaction, Trust, and Switching Barriers on Customer Retention in A Continuous Purchasing Setting”, International Journal of Service Industry Management, 14(3/4), 374- 395.
  • Rioux, L. ve Werner, C. (2011). “Residential Satisfaction Among Aging People Living in Place”, Journal of Environmental Psychology, 31, 58-169.
  • Stedman, R. C., (2002). “Toward A Social Psychology of Place: Predicting Behavior From Place-based Cognitions, Attitudes, and Identity”, Environment and Behavior, 34 (5), 561–581.
  • Tekirdağ Sanayi ve Ticaret Odası, Tekirdağ’ın Sosyo-Ekonomik Durumu. Tekirdağ; İndirilme Tarihi: 30.12.2013, WWW:Web:http://www.tekirdagtso.org.tr
  • Tekirdağ Valiliği, Tekirdağ’a Genel Bir Bakış, Tekirdağ; İndirilme Tarihi: 30.12.2013, WWW:Web: http://www.tekirdag.gov.tr/index__main.asp#
  • Teller, C. ve Elms, J.R. (2012). “Urban Place Marketing and Retail Agglomeration Customers”, Journal of Marketing Management, 28 (5-6), 546-567.
  • Vural, B. B. (2010). Şehir Markası Yaratma Süreci Ve Edirne Markası İçin Bir Model Önerisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.

AN INVESTIGATION ON THE EFFECT OF CITY BRANDING ON RESIDENTS’ SATISFACTION

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 13, 69 - 92, 01.06.2014

Öz

In an increasingly competitive environment, cities as well as products have taken part in a tough promotion competition. Therefore, cities have begun to focus on city branding. City branding aims to differentiate the city from other cities. City branding on the other hand demonstrates the success of the city. It leads the people who are satisfied with the city to visit the city again and even move in this city. It is also accepted as an advertise ment for the city. This study is aimed at determining the effect of city branding on the resident satisfaction. After city branding and resident satisfaction are mentioned, the data collected by means of the survey which is prepared on the basis of the model developed for city branding and satisfaction for urban people is analysed with multivariate data analysis.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu S. ve Yıldırım E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 7. Baskı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Amérigo, M., (2002). “A psychological approach to the study of residential satisfaction”. Aragones, J.I., Francescato, G., Gärling, T. (Eds.), Residential Environments: Choice Satisfaction and Behavior. Bergin & Garvey, Westport, CT.
  • Anholt, S. (2006). “The Anholt-GMI City Brands Index: How The World Sees The World’s Cities”, Place Branding, 2 (1), 18.
  • Bonaiuto, M., Aiello, A., Perugini, M., Bonnes, M., & Ercolani, A. P. (1999). “Multi-dimensional perceptions of residential environment quality and neighbourhood attachment in the urban environment”. Journal of Environmental Psychology, 19, 331-352.
  • Bülbül, Ş. ve Giray, S. (2011). “Özel Yaşam Memnuniyeti Arasındaki İlişki Yapısının Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi ile İncelenmesi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (4), 101-114.
  • Diener, E.D, Emmons, R., Larsen, R. ve Griffin, S. (1985). “The Satisfaction with Life Scale”, Journal of Personality Assessment, 49, 71-75.
  • Francescato, G. (2002). “Residential satisfaction research: The case for and against”, J. I. Aragones, G. Francescato, & T. Gärling (Eds), Residential environments: Choice, satisfaction, and behaviour, Bergin & Garvey, Westport, CT.
  • Hair, J.F., Anderson, R.E., Tatham, R.L., Black, W.C. (1998). Multivariate Data Analysis, 5th Eddition, Prentice Hall, New Jersey.
  • Hanna, S. ve Rowley, J. (2008). “An Analysis of Terminology Use In Place Branding”, Place Branding and Public Diplomacy, 4, 61-75.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 5. Baskı, Asil Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Kavaratzis, M. ve Ashworth, G.J. (2006). “Partners in Coffeshops, Canals and Commerce: Marketing the City of Amsterdam”, Cities, 24 (1), 17.
  • Kotler, P.ve Gertner, D. (2002). “Country as Brand, Product and Beyond: A Place Marketing and Brand Management Perspective”, Journal of Brand Management, 9 (4), 249-261.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ, Tekirdağ; İndirilme Tarihi: 28.12.2013, WWW:Web:http://www.nku.edu.tr/universite/tr/s/14
  • Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2001). Pazarlama İletişim Yönetimi, MediaCat, İstanbul.
  • Özgüven, N. (2008). “Hizmet Pazarlamasında Müşteri Memnuniyeti ve Ulaştırma Sektörü Üzerinde Bir Uygulama”, Ege Akademik Bakış, 8 (2), 651-682.
  • Rainisto, S. K. (2003). Success Factors Of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and The United States, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business Doctoral Dissertation, Helsinki.
  • Ranaweera, C. ve Prabhu, J. (2003). “The Influence of Satisfaction, Trust, and Switching Barriers on Customer Retention in A Continuous Purchasing Setting”, International Journal of Service Industry Management, 14(3/4), 374- 395.
  • Rioux, L. ve Werner, C. (2011). “Residential Satisfaction Among Aging People Living in Place”, Journal of Environmental Psychology, 31, 58-169.
  • Stedman, R. C., (2002). “Toward A Social Psychology of Place: Predicting Behavior From Place-based Cognitions, Attitudes, and Identity”, Environment and Behavior, 34 (5), 561–581.
  • Tekirdağ Sanayi ve Ticaret Odası, Tekirdağ’ın Sosyo-Ekonomik Durumu. Tekirdağ; İndirilme Tarihi: 30.12.2013, WWW:Web:http://www.tekirdagtso.org.tr
  • Tekirdağ Valiliği, Tekirdağ’a Genel Bir Bakış, Tekirdağ; İndirilme Tarihi: 30.12.2013, WWW:Web: http://www.tekirdag.gov.tr/index__main.asp#
  • Teller, C. ve Elms, J.R. (2012). “Urban Place Marketing and Retail Agglomeration Customers”, Journal of Marketing Management, 28 (5-6), 546-567.
  • Vural, B. B. (2010). Şehir Markası Yaratma Süreci Ve Edirne Markası İçin Bir Model Önerisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Senem Ergan

Selay Giray Bu kişi benim

Ayşe Akyol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Ergan, S., Giray, S., & Akyol, A. (2014). BİR ŞEHRİN MARKALAŞMASININ YAŞAYANLARIN MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI. Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 7(13), 69-92.