Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademede İngilizce dersi alan öğrencilerin, yabancı dil öğrenme sürecinde kelime öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerine etki eden faktörleri incelemek üzerinedir. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında İç Anadolu’da büyükşehir statüsünde olan bir ilde ortaokullarda öğrenim gören toplam 810 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin kelime öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri incelenirken İngilizce dersi başarı puanı, cinsiyet, öğrenim görülen okul türü, sınıf seviyesi, aile gelir düzeyi, kardeş sayısı, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, annenin İngilizce bilme durumu ve babanın İngilizce bilme durumu değişkenleri kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Yabancı Dilde Kelime Öğrenme Stratejileri Ölçeğinden (Kocaman ve Kızılkaya Cumaoğlu, 2014) yararlanılmıştır. Verilerin analizi karar ağacı algoritmalarından CHAID analizi ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin kelime öğrenme stratejilerini kullanım düzeylerini cinsiyet, sınıf seviyesi, annenin İngilizce bilme durumu, babanın İngilizce bilme durumu, öğrenim görülen okul türü ve İngilizce dersi başarı durumu değişkenlerinin etkilediği görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre çözüm önerileri sunulmuştur.
İngilizce öğrenimi kelime öğrenme stratejileri ortaokul öğrencileri karar ağaçları yordama
This research is about examining the factors affecting the level of using vocabulary learning strategies in the foreign language learning process of the students who have English lessons at the second level of primary education. The sample of the research consists of 810 students studying in secondary schools in a city with metropolitan status in Central Anatolia in the 2019-2020 academic year. While examining the students’ level of using vocabulary learning strategies, the variables of English course achievement score, gender, type of school, grade level, family income level, number of siblings, mother’s education level, father’s education level, mother’s English proficiency and father’s English proficiency were used. During the data collection process, the personal information form prepared by the researcher and the Foreign Language Vocabulary Learning Strategies Scale (Kocaman & Kızılkaya Cumaoğlu, 2014) were used. The analysis of the data was made with CHAID analysis, one of the decision tree algorithms. As a result of the research, it was seen that the variables of gender, grade level, mother’s English proficiency, father’s English proficiency, type of school attended and English course success affect students’ level of use of vocabulary learning strategies. According to the results obtained from the research, solution suggestions are presented.
İngilizce öğrenimi kelime öğrenme stratejileri ortaokul öğrencileri karar ağaçları yordama
İngilizce öğrenimi kelime öğrenme stratejileri ortaokul öğrencileri karar ağaçları yordama
İngilizce öğrenimi kelime öğrenme stratejileri ortaokul öğrencileri karar ağaçları yordama
İngilizce öğrenimi kelime öğrenme stratejileri ortaokul öğrencileri karar ağaçları yordama
İngilizce öğrenimi kelime öğrenme stratejileri ortaokul öğrencileri karar ağaçları yordama
İngilizce öğrenimi kelime öğrenme stratejileri ortaokul öğrencileri karar ağaçları yordama
İngilizce öğrenimi kelime öğrenme stratejileri ortaokul öğrencileri karar ağaçları yordama
İngilizce öğrenimi kelime öğrenme stratejileri ortaokul öğrencileri karar ağaçları yordama
İngilizce öğrenimi kelime öğrenme stratejileri ortaokul öğrencileri karar ağaçları yordama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Dünya dilleri, kültürleri ve edebiyatları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 31 |