Görüş Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim yönetiminde değişimin kritiği

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 123 - 126, 31.12.2024

Öz

Eğitim yönetimi, yeni bir bilim dalı olarak disiplinler arası yaklaşımı esas alan bir çalışma alanıdır. Eğitim yönetimi, günümüzde bilim olarak kimliğini ispat etmiştir. Eğitim yönetiminde de diğer disiplinlerde olduğu değişim süreklidir. Eğitim yönetimi, diğer disiplinlerdeki ve alanlardaki değişimi takip etmektedir. Eğitim yönetimin kendi kimliğinin özgünlüğünü açık ve net olarak ortaya koyabilmesi için değişimde öncü olması gerekmektedir

Kaynakça

  • Balcı, A. (2008). Türkiye’de eğitim yönetiminin bilimleşme düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 181-209.
  • Erdem, A. R. (2020). Değişim liderliği. K. Yılmaz (Ed.), Liderlik: Kuram - araştırma - uygulama içinde (ss. 121-144). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Hope, S. (1991). Policy making, the arts and school change. (Briefing Paper). (ss. 1-5). Council of Arts Accrediting Associations.
  • Jacobs, H. H. (1989). The growing need for interdisciplinary curriculum content. In H. H. Jacobs (Ed.), Interdisciplinary curriculum: Design and implementation (pp. 1-11). Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Lunenburg, F. C. ve Ornstein, A. C. (2023). Eğitim yönetimi: Kavramlar ve uygulamaları (7. basımdan çeviri). G. Arastaman (Çev Ed). Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Müller Merbeach, H. (1984). Interdisciplinarity in Operational research? In the past and in the future: An invitation to IFORS '84 in Washington D.C. The Journal of the Operational Research Society, 35(2), 83- 89. https://doi.org/10.1057/jors.1984.15
  • Özdemir, M. (2018). Eğitim yönetimi: Alanın temelleri ve çağdaş yönelimler. Anı Yayıncılık.
  • Stember, M. (1991). Advancing the social sciences through the interdisciplinary enterprise. The Social Science Journal, 28(1), 1-14. https://doi.org/10.1016/0362-3319(91)90040-B
  • Takmak, H. (2019). Eğitim yönetiminin özgünleşme ve özerkleşme sorunsalı. Ege Eğitim Dergisi, 20(1), 113 126. https://doi.org/10.12984/egeefd.452705
  • Taymaz, H. (2023). Okul yönetimi (13. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.

Critique of change in educational administration

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 123 - 126, 31.12.2024

Öz

Educational administration is a field of study based on an interdisciplinary approach as a new branch of science. Educational administration has proven its identity as a science today. Change is constant in educational administration as in other disciplines. Educational administration follows the change in other disciplines and fields. Educational administration must be a pioneer in change in order to clearly and explicitly reveal the originality of its own identity.

Kaynakça

  • Balcı, A. (2008). Türkiye’de eğitim yönetiminin bilimleşme düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 181-209.
  • Erdem, A. R. (2020). Değişim liderliği. K. Yılmaz (Ed.), Liderlik: Kuram - araştırma - uygulama içinde (ss. 121-144). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Hope, S. (1991). Policy making, the arts and school change. (Briefing Paper). (ss. 1-5). Council of Arts Accrediting Associations.
  • Jacobs, H. H. (1989). The growing need for interdisciplinary curriculum content. In H. H. Jacobs (Ed.), Interdisciplinary curriculum: Design and implementation (pp. 1-11). Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Lunenburg, F. C. ve Ornstein, A. C. (2023). Eğitim yönetimi: Kavramlar ve uygulamaları (7. basımdan çeviri). G. Arastaman (Çev Ed). Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Müller Merbeach, H. (1984). Interdisciplinarity in Operational research? In the past and in the future: An invitation to IFORS '84 in Washington D.C. The Journal of the Operational Research Society, 35(2), 83- 89. https://doi.org/10.1057/jors.1984.15
  • Özdemir, M. (2018). Eğitim yönetimi: Alanın temelleri ve çağdaş yönelimler. Anı Yayıncılık.
  • Stember, M. (1991). Advancing the social sciences through the interdisciplinary enterprise. The Social Science Journal, 28(1), 1-14. https://doi.org/10.1016/0362-3319(91)90040-B
  • Takmak, H. (2019). Eğitim yönetiminin özgünleşme ve özerkleşme sorunsalı. Ege Eğitim Dergisi, 20(1), 113 126. https://doi.org/10.12984/egeefd.452705
  • Taymaz, H. (2023). Okul yönetimi (13. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer), Eğitim Politikası
Bölüm Yorum
Yazarlar

Ali Rıza Erdem

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2024
Kabul Tarihi 26 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erdem, A. R. (2024). Eğitim yönetiminde değişimin kritiği. Okul Yönetimi, 4(2), 123-126.