Görüş Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul yönetiminin güçlendirilmesi bağlamında Öğretmenlik Mesleği Kanunu ve etkisiz eleman olarak üniversiteler

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 101 - 105, 31.12.2024

Öz

Bu makalenin amacı öğretmen ve okul yöneticilerinin yetiştirilmesi ve geliştirilmesi amacı ile Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından akademi adı altında oluşturulan fiili durumu ve üniversitelerin bu durum karşısındaki ilgisiz, yetersiz ve etkisiz halini incelemek, eleştirmek ve önerilerde bulunmaktır. Bu amaçla yönetim ve eğitim yönetimi alanından, akademi kavramından, Türkiye’de akademi geleneğinden, Millî Eğitim Akademisinden, eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesinde üniversitelerin rolünden ve bu rolü oynama biçemlerinden söz edilmektedir.
Anahtar Kelimeler:

Kaynakça

  • Acuner, A.M. (1990). Türkiye Cumhuriyeti’nde okur-yazarlık. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 161- 167.
  • Akman, Y. (2019). Eğitim fakültelerinin misyonları üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46, 39-56. doi: 10.9779/pauefd.452829
  • Dönmez, B. (2000,10-12 Mayıs). Öğretmen yetiştirmede kurumlar arası eşgüdüm sorunları ve eğitim fakültelerinin durumu (Sözel Bildiri). II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye
  • Maarif Teşkilâtına Dair Kanun (1926). (Resmî Ceride ile neşir ve ilânı:03.04.1926 – Sayı 338, No. 789.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (1973). Resmî Gazete, 24.06.1973, Sayı14576. Kanun No: 1739.
  • Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun (1992). Resmi Gazete: 12.05.1992 Sayı: 21226. Kanun No: 3797.
  • Öğretmenlik Meslek Kanunu (2022). Resmî Gazete 14.02.2022, Sayı: 31750. Kanun No: 7354.
  • Öğretmenlik Mesleği Kanunu (2024). Resmî Gazete 18.10.2024, Sayı: 32696. Kanun No: 7528.
  • TDK (2024). Akademi. Türkçe Sözlük. https://sozluk.gov.tr/ 15.12.2024
  • Üstüner, M. & Cömert, M. (2008). Eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı lisansüstü dersleri ve tezlerine ilişkin bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 497-515.
  • Yükseköğretim Kanunu (1981). Resmî Gazete 06.11.1981 Sayı: 17506. Kanun No: 2547.

Teaching Profession Law and universities as ineffective elements in the context of strengthening school management

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 101 - 105, 31.12.2024

Öz

The aim of this article is to examine, criticize and make suggestions about the de facto situation created by the Ministry of National Education (MoNE) under the name of academy for the training and development of teachers and school administrators and the indifferent, inadequate and ineffective state of universities in the face of this situation. For this purpose, the field of management and educational administration, the concept of academy, the academy tradition in Turkey, the National Education Academy, the role of universities in the training of educational administrators and the way they play this role are mentioned.

Kaynakça

  • Acuner, A.M. (1990). Türkiye Cumhuriyeti’nde okur-yazarlık. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 161- 167.
  • Akman, Y. (2019). Eğitim fakültelerinin misyonları üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46, 39-56. doi: 10.9779/pauefd.452829
  • Dönmez, B. (2000,10-12 Mayıs). Öğretmen yetiştirmede kurumlar arası eşgüdüm sorunları ve eğitim fakültelerinin durumu (Sözel Bildiri). II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye
  • Maarif Teşkilâtına Dair Kanun (1926). (Resmî Ceride ile neşir ve ilânı:03.04.1926 – Sayı 338, No. 789.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (1973). Resmî Gazete, 24.06.1973, Sayı14576. Kanun No: 1739.
  • Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun (1992). Resmi Gazete: 12.05.1992 Sayı: 21226. Kanun No: 3797.
  • Öğretmenlik Meslek Kanunu (2022). Resmî Gazete 14.02.2022, Sayı: 31750. Kanun No: 7354.
  • Öğretmenlik Mesleği Kanunu (2024). Resmî Gazete 18.10.2024, Sayı: 32696. Kanun No: 7528.
  • TDK (2024). Akademi. Türkçe Sözlük. https://sozluk.gov.tr/ 15.12.2024
  • Üstüner, M. & Cömert, M. (2008). Eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı lisansüstü dersleri ve tezlerine ilişkin bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 497-515.
  • Yükseköğretim Kanunu (1981). Resmî Gazete 06.11.1981 Sayı: 17506. Kanun No: 2547.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Yorum
Yazarlar

Burhanettin Dönmez

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2024
Kabul Tarihi 26 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dönmez, B. (2024). Okul yönetiminin güçlendirilmesi bağlamında Öğretmenlik Mesleği Kanunu ve etkisiz eleman olarak üniversiteler. Okul Yönetimi, 4(2), 101-105.