Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2021, , 146 - 169, 30.03.2021
https://doi.org/10.30692/sisad.860987

Öz

Bu çalışma ile lise öğrencilerinin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu farklı il/ilçelerde uzaktan eğitim alan 402 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen “Lise Öğrencileri Uzaktan Eğitim Algıları Ölçeği” ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda lise öğrencilerinin uzaktan eğitim algılarında; özel okula giden öğrencilerin devlet okuluna devam edenlere göre daha olumlu algılara sahip olduğu, lise son sınıfların algılarının diğer sınıflara göre daha olumlu olduğu, katılma durumları çeşitlendikçe uzaktan eğitim algısının daha olumlu hale geldiği, EBA eğitim portalına girişte yaşanan sorunların artması ile uzaktan eğitim algısı arasında ters orantının olduğu, okulların uzaktan eğitim verme çeşitliliği arttıkça öğrencilerin uzaktan eğitim algı puanlarının arttığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin yarıdan fazlasının dersi dikkatle dinlediklerini belirlenmiştir. Öğrenciler genel olarak yüz yüze eğitimi tercih etmektedir. Derslerin mümkün olduğunca canlı işlenmesi öğrencilerin uzaktan eğitime karşı olan tutumlarını olumlu yönde etkileyecektir. Öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerini mümkün olduğunca kendi öğretmenleri ile işlemelerinin uzaktan eğitime karşı olan tutumlarını olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Öğrencilere sağlanan uzaktan eğitim faaliyetlerinin olabildiğince çeşitlendirilmesi, uzaktan eğitimde öğrenci merkezli ve zengin ders içeriği sunulması, öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen arasındaki iletişimin artırılmasının gerektiği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Al, U., & Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. 06 16, 2020 tarihinde http://www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11655/9979/259-271.pdf?sequence=1 adresinden alındı
  • Alacapınar, F. G. ( 2006, Ekim). Tekrar ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi. Journal of Language and Linguistic Studies, 2(2), 126-135.
  • Alpago, H., & Oduncu Alpago, D. (2020, Güz). Koronavirüs Salgınının Sosyoekonomik Sonuçları. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(8), 99-114. 06 6, 2020 tarihinde https://www.researchgate.net/profile/Hasan_Alpago/publication/341447345_Socio-Economic_Consequences_of_Coronavirus_-_Extended_Abstract/links/5ec17a49299bf1c09ac4ad20/Socio-Economic-Consequences-of-Coronavirus-Extended-Abstract.pdf adresinden alındı
  • Altaş, N. ( 2016, Haziran). Türkiye’de Dinî Yükseköğretim Alanında Uzaktan Eğitimle İlgili Algı Sorunları ve İLİTAM Uygulamaları. Değerler Eğitimi Dergisi, 14(31), 7-42. 06 13, 2020 tarihinde https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/50742744/ded-31-makale-1.pdf?1481028536=&response-content-disposition=inline%3B+filename%3DSayi_31_Cilt_14_Makale_1_Turkiyede_Dini.pdf&Expires=1592693173&Signature=HOCc1ZeCAqzhBy8zhKV9fCqtNI0umsnDw4Rp0gAUqrNZR57ACEqnp adresinden alındı
  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D., & Kapıdere, M. (2011). E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya, (s. 319-327). 06 18, 2020 tarihinde https://ab.org.tr/ab11/kitap/altiparmak_kurt_AB11.pdf adresinden alındı
  • Arıcı, N., & Yekta , M. (2005). Mesleki ve teknik eğitimde çoklu ortam araçları kullanılmış web tabanlı öğretimin öğrenci başarısına. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(1), 144-153. 6 14, 2020 tarihinde https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/842805 adresinden alındı

Evaluation of High School Students' Perceptions of Distance Education in Terms of Different Variables

Yıl 2021, , 146 - 169, 30.03.2021
https://doi.org/10.30692/sisad.860987

Öz

With this research, the opinions of high school students about distance education are been tried to present. The research is carried out with the mixed method in which qualitative and quantitative research methods are used together. The study group of the study consists of 402 high school students receiving distance education in different cities / districts. The data are collected using the "High School Students Distance Education Perceptions Scale" developed by the researchers. As a result of the study, regarding the distance education perceptions of high school students, it has been identified that; private school students have more positive perceptions than those who attend public schools, high school seniors' perceptions are more positive than other classes, distance education perception becomes more positive as their participation status becomes more diverse, there is an inverse proportion between the increase in problems with accessing the EBA training portal and the perception of distance education, the distance education perception scores of the students increase as the distance education provision of schools increases. More than half of the students stated that they listen teachers with close attention.Students generally prefer face-to-face training. Teaching the lessons as live as possible positively affects the attitudes of the students towards distance education. It is thought that students studying distance education lessons with their own teachers as much as possible will positively affect their attitudes towards distance education. It is thought that the distance education activities provided to students should be diversified as much as possible, student-centered and rich course content in distance education should be provided, and the communication between student-student and student-teacher should be enhanced.

Kaynakça

  • Al, U., & Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. 06 16, 2020 tarihinde http://www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11655/9979/259-271.pdf?sequence=1 adresinden alındı
  • Alacapınar, F. G. ( 2006, Ekim). Tekrar ve Düzeltmenin Erişiye Etkisi. Journal of Language and Linguistic Studies, 2(2), 126-135.
  • Alpago, H., & Oduncu Alpago, D. (2020, Güz). Koronavirüs Salgınının Sosyoekonomik Sonuçları. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(8), 99-114. 06 6, 2020 tarihinde https://www.researchgate.net/profile/Hasan_Alpago/publication/341447345_Socio-Economic_Consequences_of_Coronavirus_-_Extended_Abstract/links/5ec17a49299bf1c09ac4ad20/Socio-Economic-Consequences-of-Coronavirus-Extended-Abstract.pdf adresinden alındı
  • Altaş, N. ( 2016, Haziran). Türkiye’de Dinî Yükseköğretim Alanında Uzaktan Eğitimle İlgili Algı Sorunları ve İLİTAM Uygulamaları. Değerler Eğitimi Dergisi, 14(31), 7-42. 06 13, 2020 tarihinde https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/50742744/ded-31-makale-1.pdf?1481028536=&response-content-disposition=inline%3B+filename%3DSayi_31_Cilt_14_Makale_1_Turkiyede_Dini.pdf&Expires=1592693173&Signature=HOCc1ZeCAqzhBy8zhKV9fCqtNI0umsnDw4Rp0gAUqrNZR57ACEqnp adresinden alındı
  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D., & Kapıdere, M. (2011). E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya, (s. 319-327). 06 18, 2020 tarihinde https://ab.org.tr/ab11/kitap/altiparmak_kurt_AB11.pdf adresinden alındı
  • Arıcı, N., & Yekta , M. (2005). Mesleki ve teknik eğitimde çoklu ortam araçları kullanılmış web tabanlı öğretimin öğrenci başarısına. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(1), 144-153. 6 14, 2020 tarihinde https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/842805 adresinden alındı
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER
Yazarlar

Bariş Doğrukök 0000-0001-9010-4978

Ahmet Kurnaz 0000-0003-1134-8689

Canan Şentürk Barışık 0000-0003-2353-6011

Hamza Kaynar 0000-0002-4490-551X

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2021
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Doğrukök, B., Kurnaz, A., Şentürk Barışık, C., Kaynar, H. (2021). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(1), 146-169. https://doi.org/10.30692/sisad.860987
AMA Doğrukök B, Kurnaz A, Şentürk Barışık C, Kaynar H. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. SSAD. Mart 2021;5(1):146-169. doi:10.30692/sisad.860987
Chicago Doğrukök, Bariş, Ahmet Kurnaz, Canan Şentürk Barışık, ve Hamza Kaynar. “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 5, sy. 1 (Mart 2021): 146-69. https://doi.org/10.30692/sisad.860987.
EndNote Doğrukök B, Kurnaz A, Şentürk Barışık C, Kaynar H (01 Mart 2021) LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 1 146–169.
IEEE B. Doğrukök, A. Kurnaz, C. Şentürk Barışık, ve H. Kaynar, “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, SSAD, c. 5, sy. 1, ss. 146–169, 2021, doi: 10.30692/sisad.860987.
ISNAD Doğrukök, Bariş vd. “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 5/1 (Mart 2021), 146-169. https://doi.org/10.30692/sisad.860987.
JAMA Doğrukök B, Kurnaz A, Şentürk Barışık C, Kaynar H. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. SSAD. 2021;5:146–169.
MLA Doğrukök, Bariş vd. “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 5, sy. 1, 2021, ss. 146-69, doi:10.30692/sisad.860987.
Vancouver Doğrukök B, Kurnaz A, Şentürk Barışık C, Kaynar H. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. SSAD. 2021;5(1):146-69.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048