Günümüzde çoğu üniversitede lisans ve lisansüstü dersler, eğitimde kalite ve çeşitliliği artırma, üniversiteler arası etkileşimi daha verimli hale getirme, daha fazla öğrenciye ulaşma ve ekonomik maliyetleri azaltma gibi çeşitli nedenlerle çevrimiçi verilmektedir. Bu bağlamda Fırat Üniversitesi, ön lisans, lisans ve yüksek lisans düzeyinde bazı dersleri uzaktan eğitim yöntemiyle yürütmekte olan üniversitelerden biridir. Lisans ve Ön-lisans bölümlerinde okutulmakta olan zorunlu yabancı dil İngilizce dersleri de 2017-2018 yılından itibaren uzaktan eğitim modunda verilen dersler arasındadır. Ancak, yabancı dil derslerinin, dil yeterliliği için gerekli beceri ve bilgilerin karmaşık yapısı dolayısıyla, uzaktan eğitim yoluyla öğrenilmesi en zor derslerden olduğu düşünülmektedir. Bu açıdan bu çalışmada, Fırat Üniversitesi Spor fakültesi öğrencilerinin Uzaktan Eğitim İngilizce I dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Spor fakültesinin çeşitli bölümlerinde okuyan ve İngilizce dersini alan 476 öğrenci üzerinde gerçekleştirilen çalışma sonucunda, öğrencilerin büyük çoğunluğunun uzaktan çevrim-içi ortamda yabancı dil öğrenme konusunda kararsıza yakın olumsuz görüş belirttikleri; öğrencilerin görüşleri arasında cinsiyet ve bölüm değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farkların olduğu anlaşılmıştır. Çalışma sonuçları ilgili literatür eşliğinde tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 1 |