The aim of this study is to research the perception of the school councellors working in the Temporary Education Centers (TECs) about the Syrian refugee children. A metaphor study is applied to the participants for this aim, and the participants are asked to complete the sentences such as “Refugee (Syrian) children are like ………, similar to ………., because …….. . The answers given by the participants are coded by the researchers, categories are fixed, and metaphors are placed into the categories. By the feedbacks taken from a field expert, categories and category metaphor matching were given to their final aspects. In this context, it has been observed that the perception of the school councellors are collected in the categories such as mostly-damaged, need support/labor/guidance, contentious nature, strong sides, and prosperity. The results of the study are discussed by comparing especially with the perceptions of the different study groups which are in the literature, and it is focused on the reasons for the similarities and differences in this occupational group.
Bu çalışmanın amacı Geçici Eğitim Merkezlerinde (GEM) çalışan okul psikolojik danışmanlarının Suriyeli mülteci çocuklara yönelik algılarının incelenmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için metafor çalışması yapılmış, katılımcılardan “Mülteci (Suriyeli) çocuk ….. gibidir/benzer, çünkü….” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Katılımcıların cevapları araştırmacılar tarafından kodlanmıştır. Katılımcıların tüm cevapları her iki araştırmacı tarafından incelenmiş ve kategoriler belirlenmiştir. Sonrasında katılımcıların metaforları kategorilere yerleştirilmiştir. Bir alan uzmanından alınan dönütlerle kategorilere ve kategori metafor eşleştirmelerine son hali verilmiştir. Bu kapsamda okul psikolojik danışmanlarının algılarının en çok zarar gören destek/emek/yönlendirilmeye ihtiyaç duyan, mücadeleci yapı, güçlü yanlar, zenginlik gibi kategorilerde toplandığı görülmüştür. Araştırma sonuçları alanyazında yer alan özellikle farklı çalışma gruplarının algıları ile karşılaştırılarak tartışılmış, bu meslek grubundaki algıların farklılıkların ve benzerliklerin nedenleri üzerinde durulmuştur. Araştırma sonuçlarına dayalı önerilere yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 2 |