Bu araştırmada, Fransızcayı yabancı dil olarak öğrenen 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin dil öğrenmeye yönelik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın verileri Horwitz (1988)’in İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dil öğrenmeye yönelik inançlarını tespit etmek için geliştirmiş olduğu “Dil Öğrenme ile İlgili İnançlar Envanteri” (BALLI- Beliefs About Language Learning Inventory) kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın verilerini analiz etmek için veri analiz programı (SPSS) ve çapraz tablolama yöntemi kullanılmıştır. “Katılımcıların Dil Öğrenmeye Yönelik İnanç Dağılımlarına İlişkin Bulgularına” bakıldığında, katılımcıların büyük çoğunluğu yabancı dil öğrenmede kızları ve erkekleri eşit düzeyde görmektedirler. Adayların bazı dillerin diğerlerine göre daha kolay öğrenildiği ve gelecekte Fransızca konuşmayı çok iyi öğrenebilecekleri konusunda hemfikir oldukları görülmektedir. Aynı zamanda, dili konuşabilmek için o dilin kültürüne de hâkim olmaları gerektiğini düşündükleri tespit edilmiştir. Böylelikle öğrencilerin, dil ve kültürün iç içe ve kelime dağarcığının da dili öğrenmede önemli olduğu konusunda duyarlı oldukları gözlenmiştir. Adayların, verdikleri yanıtlardan, sınıf düzeyi arttıkça, yabancı dilin hata yapılarak da konuşulabileceği, hata yapma korkusuyla çekingen kalınmaması gerektiği konusunda daha olumlu düşündükleri görülmektedir. Ayrıca, söz konusu ölçme aracına verilen yanıtlardan, katılımcıların güdülenme düzeylerinin yüksek olduğu söylenebilir.
Yabancı dil öğrenimi Fransızca İnançlar Yabancı dil öğrencileri
In this study, it is aimed to analyze the beliefs of first, second, third, and fourth-grade students, studying French as a foreign language, about learning a language based on various variables. The quantitative data of the research were collected using the BALLI – Beliefs About Language Learning Inventory, which was developed by Horwitz (1988) in order to identify the beliefs of students studying English, about learning a language. The qualitative data analysis program (SPSS) and cross-tabulation method were used to analyze the qualitative data of the research. Examining the “Findings from the Belief Distribution of Participators in Language Learning”, the majority of the participators recognize women and men equal in terms of learning a foreign language. It can be seen that the candidates think that certain languages are easier to learn, and that they will be able to learn French, having an excellent command of the same. It can also be seen that they lean towards the idea to have good knowledge of the culture of the language which they’re learning. Therefore, what we conferred was that the students were aware of the significance of the vocabulary skills and that the language and the culture commune with each other. From the answers given by the candidates, it was also conferred that they were of the opinion that one can speak a language even if he/she makes a mistake and that making a mistake should not be recognized as a reason for lack of motivation. Moreover, it can also be said that the motivation levels of the participants are high.
Foreign language learning French Beliefs Foreign language students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 2 |