Bu
araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sosyal ağların üniversite eğitimlerine
ve dil becerilerinin gelişimlerine etkisi hakkında görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın katılımcıları, 2018-2019
eğitim-öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi eğitim fakültesinin farklı
bölümlerinde öğrenim gören 57 öğretmen adayından oluşmaktadır. Bu
araştırma yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi yoluyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda öğretmen adaylarının sosyal ağları vakit geçirme ve bilgi edinme gibi
amaçlarla kullandıkları, sosyal ağların her türlü bilgiye ulaşma ve arkadaş
takip etme vb. açısından olumlu yönleri, zaman kaybına yol açması ve ders
çalışmayı engellemesi açısından olumsuz yönleri olduğunu düşündükleri, farklı
alanlarda akademisyenleri ve moda, spor içerikli sayfaları takip ettikleri
tespit edilmiştir. Ayrıca sosyal ağların eğitim alanında uzman olan kişileri
takip etme, derslerde yapılan etkinlik ya da materyal sunumu için fikir alma,
pratik bilgi alış verişi vb. açıdan üniversite eğitimlerine katkısı olduğunu ve
dil becerilerinin gelişimine etkisinin olduğunu ifade ettikleri tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |