KPSS kursuna devam eden öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile ölçme değerlendirme okuryazarlıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacını taşıyan bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Uygun örnekleme yöntemiyle belirlenmiş KPSS kursuna devam eden 216 öğretmen adayı araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Ölçme Değerlendirme Okuryazarlığı Envanteri ile Epistemolojik İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS26 istatistik programı yardımıyla yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre epistemolojik inancın tek bir doğru olduğuna inanç alt boyutunda anlamlı fark olduğu görülmüştür. Diğer demografik değişkenlere göre epistemolojik inanç alt boyutlarında anlamlı fark bulunamamıştır. Bununla birlikte öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme yeterliğinin en yüksek düzeyde ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri belirleme alanında olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının en yetersiz olduğu ölçme değerlendirme okuryazarlığının ise sonuçlarına göre öğretmen ve öğrenme sürecini gözden geçirme yeterlik alanı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre ölçme değerlendirme okuryazarlıkları arasında anlamlı fark bulunurken, diğer demografik özelliklerine göre herhangi bir anlamlı fark bulunamamıştır. Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile birinci, ikinci ve üçüncü ölçme değerlendirme yeterlik alanları arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Ölçme değerlendirme okuryazarlığı epistemolojik inanç öğretmen adayı
This study, which pupose to analyze the relationship between assessment literacy and epistemological beliefs of teacher candidates attending the KPSS course, was designed in the relational screening model, which is one of the quantitative research methods. The study group of the research consists of 216 pre-service teachers determined by appropriate sampling. The Epistemological Belief Scale and the Assessment Literacy Inventory were used as data collection tools. The analysis of the data was made with the help of SPSS26 statistics program. According to the results obtained from the research, it was seen that there was a significant difference in the belief that epistemological beliefs only one truth sub-dimension as stated by the gender of the teacher candidates. There was no statistically significant difference between the epistemological belief sub-dimensions according to other demographic variables. It has been observed that the assessment literacy of the teacher candidates was in the field of determining the measurement and evaluation methods and techniques at the highest level. It was seen that the most inadequate evaluation literacy of teacher candidates was in the field of teaching and reviewing the learning processes. While there was a significant difference between the assesment literacy of the teacher candidates according to their gender, no significant difference was found according to other demographic characteristics. It has been concluded that there was a low level and positive correlation between the epistemological beliefs of the teacher candidates and their first, second and third assessment literacy competency areas.
Assessment literacy epistemological belief teacher candidate
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |