J.F. Herbart, yaptığı çalışmalarla Alman ruhunu kıtalar ötesine taşıyarak eğitim bilimleri, öğretim
yöntemleri, sosyal psikoloji, öğretmen yetiştirme gibi alanlarda 20. yüzyılın ilk çeyreğine kadar ABD
dâhil birçok ülkede fikirleri önemli derecede etkili olmuş bir filozoftur. Tarih eğitimi üzerine
yazdıkları 19. yüzyıl başlarında Almanya’daki öğretmenlerin yaklaşımlarını ve Herbart’ın kendi
görüşlerini ifade etmektedir. ABD’li Herbartçı Charles De Garmo’nun yorumları ise Alman ve
Amerikan tarih öğretimi arasındaki farklılıkları, Alman eğitimindeki yaklaşımların Amerikan
eğitimindeki karşılıklarını, sözlü ve yazılı yöntemlerin farklı yönlerini aktararak iki farklı tarih
öğretimi yaklaşımını önermektedir. Bu yazının Johann Friedrich Herbart’a ait olan orijinal metni,
Herbart’ın 1835 yılında yayımlanan “Umriß pädagogischer Vorlesungen” (Pedagoji Ders Notları)
isimli eserinin, farklı branşların öğretimi üzerine yazdığı bölümünde tarih öğretimiyle ilgili kısmını
içermektedir. Almancadan Türkçeye yapılan çevirinin bu kısmı için Kehrbach’ın tıpkıbasımı esas
alınmıştır. Bu basımdaki numaralandırma takip edilerek Herbart’ın metninde paragraf sonlarına
eklenmiştir. Sunulan çeviriye ek olarak alt metinlerde italik olarak verilen paragraflar ise bu eserin
1904 yılında “Outlines of Educational Doctrine” ismiyle Alexis F. Lange tarafından yapılan İngilizce
çevirisine ABD’li Herbartçı Charles De Garmo’nun tarih öğretimiyle ilgili kısma eklediği yorumlarının
çevirisidir. Bu bakımdan Herbart’ın kendi yazdıkları Almanca orijinalinden ve De Garmo’nun
yorumları da İngilizce metin üzerinden çevrilmiştir.
tarih öğretimi Alman tarih öğretimi Amerikan tarih öğretimi tarih dersi Charles De Garmo Johann Friedrich Herbart
J.F. Herbart is a philosopher whose ideas were very influential in many countries, including the USA, until the first quarter of the 20th century, in fields such as educational sciences, teaching methods, social psychology, teacher training, and he transferred the German spirit beyond the continents with his works on education. His writings on history teaching present the approaches of German teachers in the early 19th century as well as his own opinions. In the comments of the leading American Herbartian Charles De Garmo, the differences between German and American history teaching, the equivalents of the approaches in German education in American education, and the differences between the narrative and textbook method of teaching were described. It proposes two different approaches to history teaching by introducing different aspects of these methods. De Garmo was awarded his doctorate from the Herbartians in Germany. As the first president of the "National Herbart Society for the Scientific Study of Education", organized in 1895 "to study and investigate and discuss important problems of education", he pioneered the dissemination of Herbart's ideas in the USA. The original text of this article, which belongs to Johann Friedrich Herbart, includes the part about history teaching of his famous book "Umriß pädagogischer Vorlesungen", published in 1835, on the teaching of different branches. Kehrbach's facsimile was taken as the basis for this part of the translation from German to Turkish. In Herbart's text, the numbering in this edition is followed and added at the end of the paragraphs. The paragraphs given in italics in the sub-texts in addition to the translation presented are the translations of De Garmo’s comments added to the English translation of this Herbart’s book in 1904 under the name "Outlines of Educational Doctrine" by Alexis F. Lange. In this respect, Herbart's own writings were translated from the German original version and De Garmo's comments were translated from his English script.
history teaching German history teaching American history teaching Johann Friedrich Herbart Charles De Garmo course in history
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Çeviri Makale |
Yazarlar | |
Çevirmenler | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 1 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.