Dergi Kurulları

Editör

Doç. Dr. Alparslan NAS MARMARA ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ Türkiye Web

Doç. Dr. Alparslan Nas, Sabancı Üniversitesi Kültürel Çalışmalar programında lisans ve yüksek lisans öğrenimini tamamladıktan sonra, araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladığı Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim Dalı’nda doktora derecesini almıştır. Ulus Markalama: Dünyadan Örneklerle Kuram ve Uygulama (2017), Media Representations of the Cultural Other in Turkey (Palgrave Macmillan, 2018) ve Marka Aktivizmi (2022) başlıklı kitaplarının yanı sıra; ulusal hakemli dergilerde ve başta European Journal of Cultural Studies ve Feminist Media Studies olmak üzere uluslararası hakemli dergilerde çok sayıda makalesi yayınlanmıştır. 2020 yılından itibaren Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi editörlüğünü yürüten yazar, öğretim üyesi olduğu Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde İletişim Teorileri, İletişim Sosyolojisi, Marka İletişimi ve Reklam ve Reklam Felsefesi gibi dersler vermekte; ayrıca eleştirel reklam ve marka araştırmaları alanlarında akademik çalışmalarını sürdürmektedir. Ayrıca, medya ve popüler kültüre dair düzenli olarak eleştirler yayınladığı bir podcast kanalına sahiptir: CultPost Podcast

İletişim ve Medya Çalışmaları, Reklamcılık

Editör Yardımcıları

Doç. Dr. Merve ÇERÇİ MARMARA ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Lisans eğitimini 2006-2011 yılları arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler alanında tamamladı. Aynı yıllar arasında Psikoloji Çap programından mezun oldu. Yüksek Lisans derecesini 2012-2014 yılları arasında "Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları" adlı tezi, doktora derecesini ise 2014- 2019 yılları arasında tamamladığı "Tüketicilerin Planlı Eskitmeye Yönelik Tutumları : Akıllı Telefon Tüketicileri Üzerine Bir Araştırma" başlıklı tezi ile almıştır. 2012 yılından bu yana Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Anabilim Dalında çalışmakta olup akademik ilgi alanları içerisinde; reklam, tüketici davranışları ve normal olmayan tüketim davranışları bulunmaktadır. Kendisi aynı zamanda aile danışmanıdır.

Reklamcılık, Dijital Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, Tüketici Davranışı
Dr. Öğr. Üyesi Betül KILIÇ MARMARA ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Reklamcılık, Görsel İletişim Tasarımı, Göstergebilim
Arş. Gör. Fatmanur DEMİR DEMİRALP MARMARA ÜNİVERSİTESİ Türkiye

2015 yılında Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden lisans derecesiyle mezun oldu. Aynı üniversitede Sanat Tarihi Bölümü’nde yan dal yaptı. Yüksek lisans derecesini 2019 yılında Marmara Üniversitesi Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı'nda tamamladı. Halen Marmara Üniversitesi Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı'nda doktora eğitimine devam etmekte olup aynı üniversitede araştırma görevlisi olarak görevini sürdürmektedir.

İletişim ve Medya Çalışmaları, Reklamcılık, Dijital Reklamcılık

Alan Editörleri

Doç. Dr. M. Elif DEMOĞLU Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Türkiye Web
Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi, Film Yapım ve Yönetimi, Sinema Kuramları, Sinema ve Estetik, Türk Sineması
Doç. Dr. Samet KAVOĞLU Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Anabilim Dalı Türkiye
İletişim ve Medya Çalışmaları, Siyasal İletişim, Halkla İlişkiler
Doç. Dr. Bilge ŞENYÜZ MARMARA ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ Türkiye Web
Bilge ŞENYÜZ (Bilge NARİN) Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde görev yapmaktadır. 15 Mart 2017- 15 Mart 2018 tarihleri arasında TÜBİTAK bursiyeri olarak Amerika Birleşik Devletleri'nde Massachusetts Üniversitesi/Amherst'te doktora sonrası araştırmacı olarak bulundu. Doktora ve yüksek lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı'nda tamamladı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Politikası Çalışmaları programında ikinci yüksek lisans eğitimini 2017 yılında bitirdi. 2010 yılında Slovenya / Ljubljana Üniversitesi'nde ECREA tarafından düzenlenen doktora yaz okuluna katıldı. 2005-2010 yılları arasında Genelkurmay Başkanlığı bünyesinde İletişim Daire Başkanlığı'nda "Basın ve Tanıtım Uzmanı" unvanıyla görev yaptı. Akademik çalışmalarının yanı sıra öykü yazmakta. İlgi alanları yeni medya, araştırma yöntemleri, internet gazeteciliği, gazeteciler için programlama dili, veri görselleştirme, dijital medya etiği.
Gazetecilik Çalışmaları, İnternet, İnternet Yayıncılığı
Gazetecilik Çalışmaları, Medya Endüstrisi Çalışmaları
Dr. Öğr. Üyesi Alaattin ASLAN MARMARA ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Bilgi Sistemleri Eğitimi, Dijitalleşme, Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, Yeni Medya, Uygulamalı Etik, E-Ticaret
Doç. Dr. Zuhal AKBAYIR Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Türkiye
İletişim Eğitimi, Halkla İlişkiler
Doç. Dr. Göksel AYMAZ MARMARA ÜNİVERSİTESİ Türkiye
İletişim Sosyolojisi

Yazım ve Dil Editörü

Doç. Dr. Sinem GÜDÜM Marmara University Türkiye

Doc. Dr. Sinem Güdüm şu anda Marmara Üniversitesi', Reklamcılık ve Tanıtım Bölümü'nde çalışmaktadır. Başlıca araştırma alanları Yeni Medya, simülasyon ve dijital reklamcılıktır. Güdüm, doktora derecesini Marmara Üniversitesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nden; yüksek lisans derecesini Marmara Üniversitesi, Avrupa Çalışmaları'ndan; lisans derecesini ise Boğaziçi Üniversitesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü'nden almıştır.

Dijital Reklamcılık

Yayın Kurulu

Prof. Dr. John Keane, The University of Sydney, Avustralya
Prof. Dr. Lee Artz, Purdue University Northwest, ABD
Prof. Dr. Yahya R. Kamalipour, North Carolina A&T State University, ABD
Prof. Dr. Agnes Lucy Lando, Daystar University, Kenya
Prof. Dr. Hediyetullah Aydeniz, Marmara Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Rıdvan Şentürk, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Serpil Kırel, Marmara Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Sertaç Timur Demir, Gümüşhane Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. J.J. Sylvia IV, Fitchburg State University, ABD   
Doç. Dr. Alparslan Nas, Marmara Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Abbas Ghanbari Baghestan, University of Tehran, İran
Doç. Dr. Ali Sonay, University of Bern, İsviçre
Doç. Dr. Taner Doğan, Queen Margaret University Edinburgh, Birleşik Krallık
Dr. Haitham Numan, University of Exeter, Birleşik Krallık

Son Güncelleme Zamanı: 15.11.2024 10:29:13

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.