Lisans eğitimini 2006-2011 yılları arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler alanında tamamladı. Aynı yıllar arasında Psikoloji Çap programından mezun oldu. Yüksek Lisans derecesini 2012-2014 yılları arasında "Özel Alışveriş Sitelerinin Kompulsif Satın Alma Davranışına Yansımaları" adlı tezi, doktora derecesini ise 2014- 2019 yılları arasında tamamladığı "Tüketicilerin Planlı Eskitmeye Yönelik Tutumları : Akıllı Telefon Tüketicileri Üzerine Bir Araştırma" başlıklı tezi ile almıştır. 2012 yılından bu yana Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Anabilim Dalında çalışmakta olup akademik ilgi alanları içerisinde; reklam, tüketici davranışları ve normal olmayan tüketim davranışları bulunmaktadır. Kendisi aynı zamanda aile danışmanıdır.
2015 yılında Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden lisans derecesiyle mezun oldu. Aynı üniversitede Sanat Tarihi Bölümü’nde yan dal yaptı. Yüksek lisans derecesini 2019 yılında Marmara Üniversitesi Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı'nda tamamladı. Halen Marmara Üniversitesi Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı'nda doktora eğitimine devam etmekte olup aynı üniversitede araştırma görevlisi olarak görevini sürdürmektedir.
2001 yılında İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nden mezun olmuştur. Yüksek lisans eğitimini 2008 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Bilim Dalı'nda "yeni iletişim ortamı olarak kurumsal iletişimde kurumsal bloglar", konusunda hazırladığı tezle, doktora eğitimini ise 2014 yılında yine Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Bilim Dalı'nda "halkla ilişkilerde hipergerçeklik ve sosyal medya" konulu tezi ile tamamlamıştır. 2007 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nde araştırma görevlisi olarak başladığı akademik çalışmalarını, Ağustos 2021 tarihinden itibaren Halkla İlişkiler doçenti statüsünde devam ettirmektedir. Çalışma alanları, iletişim etiği, sosyal sorumluluk ve dijital halkla ilişkiler konularını içermektedir.
Doc. Dr. Sinem Güdüm şu anda Marmara Üniversitesi', Reklamcılık ve Tanıtım Bölümü'nde çalışmaktadır. Başlıca araştırma alanları Yeni Medya, simülasyon ve dijital reklamcılıktır. Güdüm, doktora derecesini Marmara Üniversitesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nden; yüksek lisans derecesini Marmara Üniversitesi, Avrupa Çalışmaları'ndan; lisans derecesini ise Boğaziçi Üniversitesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü'nden almıştır.
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.